Головна » Українська мова

Гарні інтер’єри - до кожної оселі. Наша допомога. Урок з української мови для 6 класу

Мета:  1. Узагальнити вивчене про опис приміщень та їх інтер’єрів; поглибити розуміння опису, як специфічного типу мовлення.

2. Учити створювати виразну та яскраву картину описаного, враховувати особливості та відмінності об’єкту опису, уміти представити його найбільш виграшні сторони.

3. Удосконалювати вміння застосовувати надбані знання в реальній ситуації спілкування; формувати культуру  діалогічного й монологічного мовлення; сприяти виробленню  уміння обирати необхідний стиль мовлення й орієнтуватися в незапланованій та несподіваній ситуації.

4. Формувати вміння самостійно структурувати свої знання; орієнтуватися в інформаційному просторі: добирати матеріал з різних джерел, систематизуючи його; застосовувати загальні культурологічні відомості, ерудицію.

5. Розвивати художню уяву, естетичний смак.

6. Розвивати комунікативні навички, уміння працювати в  колективі, групі.

7. Виховувати відповідальність, наполегливість; любов до української мови, до історії; зацікавленість перед світом.

Тип уроку:  Застосування вмінь і навичок учнів з розвитку мовлення.

Жанр уроку: Рольова гра.

Обладнання: 1. Реквізит(скатертини, посуд, вази, букети, фотографії, папки,

                            журнали, книжки, шабля, пістоль, карти, планшет, макети

                            осель, крісла для телестудії та ін.)

                        2. Рольові костюми для учасників гри.

                        3. Таблички- написи для ідентифікації „осель”:

                        4. Малюнки учнів з елементами інтер’єру (відповідно ролі).

                        5. Тексти з творами-описами учнів.

                        6. Довідка „Словникова робота” (на кожний стіл).

                        7. Фонова музика.

                        8. Мультимедійна дошка для демонстрації малюнків,

                            словникових диктантів та ін.

Підготовча робота (домашнє завдання до уроку): Всі учні розподілились(за

                        бажанням) на групи:

                        1. Група тележурналістів та „запрошена гостя-замовник”

Хазяї „СУЧАСНОЇ  КІМНАТИ ХЛОПЧИКА”

3.  -”-    „ КІМНАТИ В СТИЛІ ХАЙ-ТЕК”

4.  -”-    „КІМНАТИ В СТИЛІ 60-х років ХХ ст.”

5.   -”-   „ХИЖКИ ПІРАТІВ”

6.   -”-   „ ПАЛАЦУ ВАСИЛИСИ ПРЕКРАСНОЇ”

7.   -”-   „ ХАТИНКИ ГНОМИКІВ”

8. Група глядачів – „гостей студії”

 

Кожна група отримала завдання обдумати всебічно свою роль:

опис житла, оформлення його імітації на уроці (реквізит), вбрання, малюнки.

 

Окремі групи між собою спеціально не спілкувалися, репетиція не планувалася (вона б тільки зашкодила, бо не було б імпровізації на уроці). Але всі учні показали свої чернетки учителю, потім врахували його зауваження й поради (це важливий етап підготовки, бо він передбачає – і забезпечує - участь дійсно всіх учнів класу).

 

Розміщення всіх учасників гри в класі під час уроку:

З одного боку класу – вздовж вікон - кожна група обладнала свою „кімнату”, перетворивши столи на імітовані приміщення.

З протилежного боку – вздовж стіни - „глядачі студії”, які в другій частині уроку будуть брати участь в обговоренні.

Біля класної дошки – обладнано „телемайданчик студії”, де розмовлятимуть журналісти з Алісою, пропонуючи їй різні варіанти.

 

Ідея уроку: учитель Іванова Л.І.

Втілення:  учні 6А класу Макіївської гімназії.

 

                                Перебіг (сценариій) уроку –

                                          рольової гри

 

       Учитель: У нас сьогодні урок ЗМ. Тема сьогоднішнього уроку „Типи мовлення. Опис.”. Запишемо  до зошитів число й тему урока. (з дошки: ЧИСЛО. КЛАСНА РОБОТА. УРОК ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ. ТИПИ МОВЛЕННЯ. ОПИС).

 

            Спершу я хочу поставити кілька питань класу:

ЩО МИ НАЗИВАЄМО ОПИСОМ? (О. – це висловлювання, текст, в якому йдеться про ознаки предмета, явища, особи й навіть процесу)
КОЛИ МИ ОПИСУЄМО ПРЕДМЕТ, ЛЮДИНУ ЧИ ЯВИЩЕ, НА ЧОМУ СЛІД ЗОСЕРЕДИТИ УВАГУ? (на окремих деталях, які допоможуть побачити особливі ознаки того, що ми описуємо)
ЯКА ЧАСТИНА МОВИ НАМ НАЙБІЛЬШЕ ДОПОМАГАЄ НАЗВАТИ ВІДМІННІ ОЗНАКИ ОКРЕМИХ ПРЕДМЕТІВ, ЯВИЩ? (Прикметник)
ЯКІ ВИДИ ОПИСІВ ВИ ЗНАЄТЕ? (Опис предмета, опис тварини, опис приміщення – інтер’єр, опис природи – пейзаж, опис людини – портрет).

 

Конкретизуємо тему сьогоднішнього уроку. Ми будемо говорити про Опис приміщення. Запишемо в зошити: „ОПИС ПРИМІЩЕННЯ (ІНТЕР’ЄР)”

 

Тепер визначимося з термінами.

-ЯК ВИ РОЗУМІЄТЕ СЛОВО „ІНТЕР’ЄР”? (це облаштування якогось приміщення меблями та прикрасами)

 

                   Запишемо в зошити тлумачення слова інтер’єр, яке пропонує

                   „Великий тлумачний словник сучасної української мови”

                  (записують з дошки):

                  „ІНТЕР’ЄР – архітектурно і художньо оформлена (оздоблена)

                   внутрішня частина будинку, приміщення” („Великий

                   тлумачний словник сучасної української мови”)

 

            Наш урок сьогодні присвячений житлу. Ми маємо задачу продемонструвати уміння розповісти про приміщення, якими нам доводиться користуватися, враховуючи їх відмінності й особливості, звертаючи увагу на окремі важливі деталі.

            Найбільше наш урок буде присвячений інтер’єру.

            Певною мірою наш сьогоднішній урок – це експеримент.

 

            Для виконання нашої основної навчальної задачі ми створимо  специфічну ситуацію спілкування. Ми трішки пограємося. Тому наш урок буде називатися „Рольова гра” (запишемо це: РОЛЬОВА ГРА).

             Будь-яка гра відрізняється тим, що всі знають „правила”, свої „ролі”, але втілення власне „сюжету гри” неодмінно відбувається через імпровізацію. Наша гра теж вдовольнить цю умову. Кожен з вас виконав свою роботу по підготовці до уроку: обдумав свою роль, вбрання, реквізит (що ми вже зараз можемо оцінити, подивившись на кожного з вас та на ваші столи, що імітують оселі), обдумав текст з описом саме свого інтер’єру, але весь сюжет знають лише кілька учнів. Т.ч., розвиток сюжету сьогоднішньої гри теж буде в деякій мірі імпровізацією, що вимагатиме від вас певної винахідливості й уміння вирішувати несподівані та нестандартні задачі, уміння спілкуватися і т.і. Сподіваюсь, що від цього урок буде ще цікавішим.

            

             Формою нашої гри буде імітація телешоу, вигаданого нами.  Називається воно „ГАРНІ ІНТЕР’ЄРИ – ДО КОЖНОЇ ОСЕЛІ. НАША ДОПОМОГА”. Запишемо назву нашої телепередачі (записують- з дошки: ТЕЛЕШОУ  „ГАРНІ ІНТЕР’ЄРИ – ДО КОЖНОЇ ОСЕЛІ. НАША ДОПОМОГА”).

            Хочу зауважити, що особливістю нашого уроку є те, що авторство

            всіх текстів, оформлення й виконання належить учням вашого класу,

            що викликає у мене велику повагу.

 Авторами самої  ідеї телешоу є Михайло Козлов та Поліна Малишева, які й виконають сьогодні ролі телеведучих.

 

          А зараз я попрошу __Олю Солнцеву, як одного з режисерів телепрограми, пояснити нам сутність заявленого нами телепроекту.

 

Оля Солнцева: Наша програма називається „Гарні інтер’єри – до кожної оселі. Наша допомога”. Ми ставимо собі за мету допомогти тим людям, котрі хочуть створити у себе вдома новий та цікавий інтер’єр, але не знають, як це зробити, яким саме він має бути. Глядачі пишуть нам листи, в яких окреслюють свою проблему, ми над тою проблемою думаємо, готуємо якісь варіанти, а потім „замовник” приходить (чи приїздить) до нас на програму, ми з ним розмовляємо, показуємо наші варіанти, обговорюємо, зупиняємось на якомусь проекті, а вже після програми наші дизайнери допомагають „замовнику” втілити задумане в життя. Ми вже багатьом людям допомогли.

 

Учитель: Зробимо паузу, щоб записати нову для нас лексику. Пишемо словниковий диктант, заглядаючи час від часу до пам’яток-довідок, що лежать на столі (диктує учитель, на мультимед.дошці – відповідний диктант, у кожного на столі – теж):

                                                ТЕЛЕШОУ

ТЕЛЕШОУ, ТЕЛЕГЛЯДАЧІ, „ГІСТЬ-ЗАМОВНИК”, ПРОЕКТ, ДИЗАЙНЕРИ, ГОСТІ-ГЛЯДАЧІ, ТЕЛЕМАЙДАНЧИК, ЕФІР, ТЕЛЕВЕДУЧІ, ТЕЛЕГРУПА, МІКРОФОН, КАМЕРИ

 

          Учитель: Так от, ми зараз у студії телешоу „Гарні інтер’єри – до кожної оселі”. З цього боку – гості-глядачі телепередачі. З цього боку – робоча група із розробленими інтер’єрами. Тут власне телемайданчик.

           Пояснюю правила. Коли розпочнеться ефір, будуть працювати телеведучі, гості-замовники та телегрупа, що знімала різні житла. Вони знайомлять замовника з оселями. У цей час глядачі уважно спостерігають та слухають. Наприкінці уроку вони муситимуть дати свою оцінку тому, що тут відбуватиметься. Крім того, всі учні класу будуть писати резюме уроку, а тому слід робити протягом усього часу робочі нотатки, які потім будуть необхідні.

 

             Увага, камери, ефір розпочався!

 

Михайло: Добридень, телеглядачі та гості студії! З вами програма „Гарні інтер’єри – до кожної оселі. Наша допомога” і його ведучі – Малишева Поліна

Поліна: та Козлов Михайло. Наша програма допомагає знайти цікаві варіанти для облаштування житла тим, хто шукає чогось нестандартного.

Михайло: Сьогодні з нами розглядатиме інтер’єри, щоб вибрати для себе щось годяще, Аліса Савіна.

Поліна: Зустрічайте!

                           Входить ___Аліса Савіна_

Аліса: Доброго дня.

Михайло: Сідайте, будь ласка. Розкажіть про свою проблему у виборі житла.

Поліна:   Поясніть, будь ласка, якою ви б хотіли бачити свою оселю?

Аліса: Розумієте, у мене самої не вистачає фантазії вигадати щось цікаве. Я єдине знаю, що хотіла б щось абсолютно незвичайне, може, навіть казкове. Щось таке, щоб і жити було зручно і в той же час, щоб не було схоже на те, що вже нам відоме. Ну, хай не таке ексклюзивне та чудернацьке, як придумували Сальвадор Далі чи Ґауді, але щось дуже незвичне.

Михайло: Так, завдання для нас не з простих.

Поліна: Але із заочного спілкування ми вже знали, яка перед нами стоятиме задача і підготували декілька варіантів. Ви готові ознайомитися з нашими пропозиціями?

Аліса: Так, охоче подивлюся. Може, щось і припаде до смаку.

Михайло:   Наша творча група завітала до кількох гостинних осель, хазяї яких відрізняються оригінальним смаком. Вони люб’язно згодилися прокоментувати свої інтер’єри.

Поліна: І перша оселя, до якої я Вас запрошую, - це квартира друзів нашої передачі Науменка Данила та Ковальова Олексія. Дивимося на умовний екран.

                        Йде до столу Н. та К.

                        Вітаються: „Добридень. – Здорові були”

                       Поліна працює з мікрофоном:

Ми з телешоу „Гарні інтер’єри – до кожної оселі”. Чи не будете ви так люб’язні показати нам своє житло й пояснити, що в ньому та як.

 

Науменко та Козлов (пояснюють):

                  У нас сучасна чотирикімнатна квартира. Це одна з її кімнат. У ній живе наш брат-шестикласник. Він захоплюється спортом, тому ліворуч обладнаний спортивний куточок: турник, кільця, канат. Поряд стоїть скейт, а неподалік гітара та невеликий синтезатор, бо наш брат захоплюється музикою також. Над дверима – цікава картина. А праворуч – спеціальна шафка для інструментів, якими користуються чоловіки нашої квартири. Тут же, біля цієї стіни – довга шафа в комплекті зі столом та тумбою. Навпроти – ще один столик з магнітофоном та  ліжко. Ця кімната має два великих вікна, завдяки чому вона світла. Одна стіна розписана чудернацькими малюнками, зробленими нашим братом. Він розвинена особистість, тому тут багато книжок, енциклопедій, на столі – мапа світу. Є тут і всяке приладдя для малювання: олівці, фарби й навіть мольберт. Стелю прикрашають шпалери з зірками, які в темряві світяться, а тому перед сном здається, що ти лежиш під відкритим небом. У цій кімнаті є все необхідне для занять людини непосидливої та розумної.

 

Учитель: Зробимо паузу, щоб записати лексику, яка характеризує сучасну квартиру. Пишемо словниковий диктант, заглядаючи час від часу до пам’яток-довідок, що лежать на столі або кидаючи погляд на мультимедійку:

                                      СУЧАСНА  КІМНАТА ХЛОПЧИКА

СПОРТИВНИЙ КУТОЧОК, ТУРНИК, КІЛЬЦЯ, КАНАТ, СКЕЙТ, ГІТАРА, СИНТЕЗАТОР, КАРТИНА, ШАФКА ДЛЯ ІНСТРУМЕНТІВ, ДОВГА ШАФА, СТІЛ, ТУМБА, МАГНІТОФОН, ЛІЖКО, КНИЖКИ, ЕНЦИКЛОПЕДІЇ, МАПА СВІТУ, ОЛІВЦІ, ФАРБИ, МОЛЬБЕРТ, СТЕЛЯ, ШПАЛЕРИ З ЗІРКАМИ.

 

Михайло ( до гості):  І яке Ваше враження? Сподобалось?

Аліса: Та як Вам сказати... Кімната для хлопчика-школяра дійсно гарна. Вона затишна, зручна, обладнана всім необхідним для роботи та відпочинку, але... Але подібну кімнату можна побачити в багатьох сучасних квартирах. А мені б хотілось чогось незвичайного...

Поліна: Подивіться, будь ласка, інший варіант. Сподіваюсь, що він Вам припаде до смаку.

Михайло:  Це вже квартира дорослих людей, серйозних і трошки модерних. І житло у них суперсучасне. Презентують нам її Новиков Олексій та Єгор Деушев.

                                                     Йде до Н. та Д.

 

Новиков, Деушев: Наше житло оформлене в стилі хай-тек. Цей стиль з’явився не дуже давно, десь у 1970 році. Хай-тек – це стиль техніки, якої багато в сучасному житлі. Він характерний геометричними фігурами, використанням скла, пластмас, блискучих металевих поверхонь. Перші роки існування точилися суперечки навколо цього стилю, але потім припинилися, бо домашня техніка перемогла. Тепер хай-тек має чимало шанувальників. Цей стиль у кольоровій гамі віддає перевагу білому, чорному, світло-сірому, бежевому, пісочному. Це дуже гарно: підлога з сірого кахелю, білі шкіряні дивани, білий стіл на сірих ніжках посеред кімнати, стеля пофарбована „зеброю”. Світло-сіра пластикова стеля зі срібними смужками – це щось дивовижне! На білих стінах чорно-білі фотографії, оправлені в золоті металеві рамки. Доповнюють картину плазмовий  телевізор та сріблястий торшер вибагливої форми. Вийшов дуже лаконічний інтер’єр.

          Так виглядає одна з кімнат нашої квартири. Запевняємо, що це дуже зручна кімната, в якій приємно й комфортно жити.

 

Учитель: Зробимо паузу, щоб записати лексику, яка характеризує квартиру в стилі хай-тек. Пишемо словниковий диктант, користуючись пам’ятками:

                                           КІМНАТА В СТИЛІ ХАЙ-ТЕК

ХАЙ-ТЕК, СТИЛЬ ТЕХНІКИ, СКЛО, ПЛАСТМАСА, МЕТАЛЕВІ ПОВЕРХНІ, ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ, БІЛИЙ, ЧОРНИЙ, СВІТЛО-СІРИЙ, БЕЖЕВИЙ, ПІСОЧНИЙ,КАХЕЛЬ, ШКІРЯНІ ДИВАНИ, ПЛАСТИКОВА СТЕЛЯ, „ЗЕБРА”, ЧОРНО-БІЛІ ФОТОГРАФІЇ, МЕТАЛЕВІ РАМКИ, ПЛАЗМОВИЙ ТЕЛЕВІЗОР, СРІБЛЯСТИЙ ТОРШЕР

 

Поліна:  То як, може пристанемо на такий варіант?

Аліса. Хоч і дуже красиво, але занадто сучасно й строго. Хочеться чогось такого, що вже трошки забуте, але таке миле.

Поліна: Тобто щось на зразок „ретро”?

Аліса.: Так-так. Цікаво б подивитися на щось раритетне...

Поліна: А як вам стиль 60-х років ХХ століття? Це ж уже справжнє ретро?

Аліса.: Давайте глянемо.

Михайло: Цю стильну квартиру нам презентують Марія Провізіон та Єгор Нагорний. Дивимося знову на умовний екран.

                               Йде до МП та ЄН. Вітання

 

Провізіон та Нагорний (запрошують, пояснюють):  Наша кімната нам здається дуже красивою. Ми її облаштували в стилі 60-х років минулого століття, тобто створили умови для життя, наближені до тих, в яких жили наші батьки за молодих років та дідусі. В ній є все, що потрібно людям. Посеред кімнати стоїть важкий дубовий стіл, біля столу 4 стільці. На столі дуже красива скатертина. Поверх скатертини – ваза, в якій стоять троянди. У правому кутку кімнати буфет з прозорими дверцятами, у якому стоять кришталеві келихи та красиві порцелянові тарілки, у лівому кутку розташований шкіряний диван. Він коричневий, з м’якими валиками-підлокітниками, з високою спинкою, на якій невеличкі мережані дерев’яні полички, вкриті гарними серветками. На цих поличках стоїть рядок білих мармурових слоників та у гарній рамці чорно-біла фотографія молодої вродливої жінки, схожої на Віру Холодну. На підлозі лежить великий білий пухнастий килим. На стіні – картина художника Шишкіна „Ранок в сосновому лісі. (Ведмеді)”, на якій зображено матір-ведмедицю з трьома пустотливими ведмежатами. Чотири великих вікна з квітами на підвіконнях прикрашені білосніжними легкими фіранками. Завдяки вікнам кімната наповнена світлом і від того дуже затишно. Ми любимо свою кімнату, нам в ній добре живеться!

 

Учитель: Зробимо паузу, щоб записати лексику, яка характеризує квартиру в стилі 60-х років ХХ ст.. Пишемо словниковий диктант, користуючись пам’ятками:

                                КІМНАТА В СТИЛІ 60-х років ХХ ст.

ВАЖКИЙ ДУБОВИЙ СТІЛ, СТІЛЬЦІ, СКАТЕРТИНА, ВАЗА З ТРОЯНДАМИ, БУФЕТ З ПРОЗОРИМИ ДВЕРЦЯТАМИ, КРИШТАЛЕВІ КЕЛИХИ, ПОРЦЕЛЯНОВІ ТАРІЛКИ, ШКІРЯНИЙ ДИВАН З М’ЯКИМИ ВАЛИКАМИ-ПІДЛОКІТНИКАМИ, ВИСОКА СПИНКА, МЕРЕЖАНІ ДЕРЕВ’ЯНІ ПОЛИЧКИ РЯДОК БІЛИХ МАРМУРОВИХ СЛОНИКІВ, ЧОРНО-БІЛА ФОТОГРАФІЯ У РАМЦІ, БІЛИЙ ПУХНАСТИЙ КИЛИМ, КАРТИНА ШИШКІНА „РАНОК У СОСНОВОМУ ЛІСІ. (ВЕДМЕДІ)”, МАТИ-ВЕДМЕДИЦЯ, ТРОЄ ВЕДМЕЖАТ, ВІКНА, КВІТИ НА ПІДВІКОННЯХ, ФІРАНКИ.

 

Поліна: Що скажете? Яке Ваше враження?

Аліса: Безумовно, гарно. І затишно, й стильно, й тепло та душевно. Але хотілося б якоїсь казковості. Або, може, чогось зухвалого.

Михайло: Ну, тоді завітаємо туди, де й справді живе зухвалість. Дивимося на умовний екран: ми побували в гостях у справжніх піратів. Звуть їх Кірасір Давид та Цуренко Артем..

                    Іде до Кірасира та Цуренка. Вітається. Пірати ввічливо його

                    запрошують, далі розказують про своє  житло.

 

Кірасір та Цуренко:У нашому ділі дуже важлива зброя, а тому шаблюка висить на стіні на гвіздочку з лівого боку від дверей. А далі – ми маємо все необхідне для існування. Ось стоїть ліжко з грубою ковдрою, бо ми, пірати, невибагливі й не потребуємо м’яких покривал. Ось великий важкий стіл, старовинна дерев’яна дуже проста шафа, біля неї на стіні полиця. На столі розстелені карти, на яких ми позначаємо напрямок наших нових пригод. У шафі наші речі, наш нехитрий одяг. На полиці лежать кулі для пістоля, сам пістоль теж лежить тут. У шафі ж і шаблі для нашої всієї команди та вибухова речовина. Ще в кімнаті є багато книжок, бо ми любимо читати про пригоди, коли буваємо вдома, для них призначена невеличка шафка, хоча, слід правду сказати, ці книжки часто бувають розкидані по всій кімнаті.

             Ось така у нас хижка піратів.

 

Учитель: Зробимо паузу, щоб записати лексику, яка характеризує хижку піратів. Пишемо словниковий диктант, користуючись пам’ятками:

                                             ХИЖКА ПІРАТІВ

ЗБРОЯ, ШАБЛЮКА (ШАБЛЯ), ЛІЖКО З ГРУБОЮ КОВДРОЮ, ВЕЛИКИЙ ВАЖКИЙ СТІЛ, СТАРОВИННА ДЕРЕВ’ЯНА ПРОСТА ШАФА, ПОЛИЦЯ, КАРТИ (МАПИ), НЕХИТРИЙ ОДЯГ, ПІСТОЛЬ, КУЛІ, ВИБУХОВА РЕЧОВИНА, ПРИГОДНИЦЬКІ КНИЖКИ

 

Поліна: То як вам таке екзотичне житло морських розбійників?

Аліса:  Мабуть, це вже перебір! Ні, мені хочеться чогось зухвалого, але не настільки! Надто вже в піратів усе моторошно! Ці шаблюки, пістолі... Бр-р-р!

Насправді, чогось би незвичайного, казкового...

Михайло: Ну, ми про казки теж подумали. У нас є навіть варіанти.

Поліна: Зараз ми відправимося далеко-далеко, за ліси та гори. Там живе Василина Прекрасна в дивовижному палаці. А покажуть нам цей палац Ірина Мельник та Олександра Собченко. Увага на умовний екран.

                           Йде до М.І. та С.О. Вітання. Дівчата показують

 

Мельник та Собченко: Дім Василини Прекрасної має форму величезної корони. Ця корона стоїть на узвишші поряд з водоспадом. Навколо – парк з квітами та чарівними деревами. В палаці багато поверхів, кімнат – просто не злічити. Улюблена кімната Василини – вітальня. У ній багато різних прикрас, гарних квітів. Посеред вітальні стоїть рояль, на якому грає дівчина. Усю вітальню застилає розкішний килим, на якому немов росте трава з квітами. Тепло у вітальні від красивого, оздобленого мармуром каміна. Відпочити можна біля нього у великому м’якому й зручному кріслі. У Василини є павич, якого вона дуже любить, а тому стіни прикрашають картини із зображенням птахів

 

Учитель: Зробимо паузу, щоб записати лексику, яка характеризує житло Василини Прекрасної. Пишемо словниковий диктант, користуючись пам’ятками:

                                ПАЛАЦ ВАСИЛИНИ ПРЕКРАСНОЇ

КОРОНА, УЗВИШШЯ, ВОДОСПАД, ПАРК, КВІТИ, ДЕРЕВА, ПАЛАЦ, ПОВЕРХИ, КІМНАТИ, ВІТАЛЬНЯ, РОЯЛЬ, КИЛИМ, КАМІН, М’ЯКЕ КРІСЛО, ПАВИЧ, ПТАХИ НА КАРТИНАХ

 

Михайло:  Ваш вердикт? Як вам казковий дім казкової героїні?

Аліса: Воно-то гарно, й казка є, але для мене усе завелике, кімнат забагато, а місце проживання надто відлюдне.

Михайло: Ну, тоді доведеться використати останній наш резервний варіант.

Поліна: Там такі милі мешканці. Й обстановка казкова

Михайло: Увага на умовний екран. У лісі неподалік від шахти живуть 7 гномів. Їхню домівку нам покажуть Наталка Косінська та Микола Селиванов.

                               Йде до К.Н. та С.М.

 

Косінська та Селиванов: Хатинка гномиків стара й маленька. Колись вона завжди була брудна. Та якось в їхню домівку зазирнула дівчина, яку звали Білосніжка. Вона залишилась тут жити, потроху навела кругом лад, і ось тепер яка ця хатка стала. У будиночку дві кімнатки та кухня. Кімнатку гномиків Білосніжка пофарбувала в жовто-коричневий колір. Стіни вона покрила фарбою брунатного кольору. Ліжко в гномиків видатне: на сім поверхів. Вони потрапляли на верхні постелі дерев’яними сходами, що прилаштовані збоку ліжка. У цій кімнатці була ще шафа для одягу, маленька тумбочка для дрібниць та два маленьких, завішених рудими фіранками віконечка. Кухню Білосніжка зробила рожево-білою. Ці кольори їй дуже подобаються.. У кухні стіл, стільці та велика піч, яку Білосніжка розпалювала дровами, що стоять біля печі у плетеному кошику. Вікно вона зробила рожевим, а стіни молочними. На столі – скляна ваза, в яку дівчина щодня ставила нові квіти. Продукти Білосніжка й гномики берегли в малесенькій комірчині, рожеві дверцята до якої теж відкривалися з кухні. Кімната Білосніжки- в зелених тонах. Стіни світлі, а віконце темно-зелене. Ліжко ж світло-коричневе, але з зеленим орнаментом. Така ж і шафа. У домівці гномів та Білосніжки комфортно та приємно.

 

Учитель: Зробимо паузу, щоб записати лексику, яка характеризує хатинку гномів та Білосніжки. Пишемо словниковий диктант, користуючись пам’ятками:

                                           ХАТИНКА ГНОМИКІВ

КІМНАТКИ, КУХНЯ, ЖОВТО-КОРИЧНЕВИЙ, БРУНАТНИЙ, ЛІЖКО НА СІМ ПОВЕРХІВ, ДЕРЕВ’ЯНІ СХОДИ, ШАФА, ТУМБОЧКА, ВІКОНЦЯ, ФІРАНКИ, РОЖЕВО-БІЛИЙ,  СТІЛ, СТІЛЬЦІ, ПІЧ, ДРОВА, ПЛЕТЕНИЙ КОШИК, РОЖЕВИЙ, МОЛОЧНИЙ, СКЛЯНА ВАЗА, КВІТИ, КОМІРЧИНА, ЗЕЛЕНІ ТОНИ, ОРНАМЕНТ.

 

Поліна: А ця казкова хатка вам сподобалась?

Аліса: Я прямо не знаю, що сказати. Я майже в розпачі. Мені дуже сподобалася ця хатка:маленька, затишненька, такі гарні кольори. Але я відчуваю, що не хотіла б жити саме в такій хатинці.

Михайло: От біда. Це ж був наш останній варіант. Як же ж вам допомогти? А ви згадайте попередні варіанти. Ось давайте погортаємо зображення:

                      Йде до всіх умовних квартир, проходить повз кожної,

                      називаючи:

Ось -  СУЧАСНА  КІМНАТА ХЛОПЧИКА, КІМНАТА В СТИЛІ ХАЙ-ТЕК,

КІМНАТА В СТИЛІ 60-х років ХХ ст., ХИЖКА ПІРАТІВ, ПАЛАЦ ВАСИЛИНИ ПРЕКРАСНОЇ, ХАТИНКА ГНОМИКІВ. Згадайте, щось же вам сподобалось?

Аліса: Я у відчаї, бо мені в кожній оселі щось подобається, але жодну я не хотіла б вибрати остаточно.

Поліна: У мене пропозиція. Давайте спитаємо у гостей нашої студії поради.

Аліса (радісно): Давайте!

Михайло:  Шановні гості нашої студії, давайте спробуємо допомогти Алісі. Що ви думаєте про ті варіанти житла, що ми запропонували?

Гості студії:   встають по черзі учні, що сидять як „глядачі студії” й висловлюють свою думку про те, яке житло з побачених найкраще.

 

          Варіанти відгуків:

Привертає увага кімната в стилі хай-тек. Але для такої дівчини, як Аліса вона мені здається захолодною. Я б рекомендував їй придивитися до кімнати в стилі 60-х років ХХ ст..
Цікаві всі варіанти. Хижка піратів, наприклад, дуже колоритна. А палац Василини Прекрасної – пишний. Але для Аліси підійшло б, мені здається, поєднання деяких елементів хатки гномиків та житла в стилі 60-х ХХ ст..
Мені особисто сподобались хатинка гномиків та кімнатка в стилі хай-тек. В принципі, якщо Аліса хоче мати модне житло, то мінімалізм останньої якраз і робить її найкращою. Алісі варто придивитися.
Гарний, звісно, палац Василини. Але Алісі він не підходить, вона занадто життєрадісна й сучасна дівчинка для того, щоб там жити. Хижка піратів... – хіба там можна жити взагалі? Алісі все ж варто звернути увагу на хай-тек!
Якби Аліса була хлопчиком, то сучасна підліткова кімнатка їй би згодилась. Проте, можна ж дещо поміняти в ній (наприклад, додати серветочки, фіранки якісь особливі, якийсь кошик з набором для вишивання)  -  й дівчині теж вона підійде.

 

Тащіан  (останньою): А я вважаю, що слід узяти якісь елементи з кожної оселі, ті, що сподобалися Алісі, й попробувати об’єднати в якийсь новий інтер’єр. Якщо попрацювати з професійними дизайнерами, то вийде щось дуже цікаве, а всі побажання будуть враховані.

Поліна: Що ви думаєте, Алісо?

Аліса:  Мені сподобалася остання пропозиція.

Михайло: Ми можемо допомогти вам втілити це в життя. Наші дизайнери після передачі попрацюють з вами, щоб точно врахувати всі ваші побажання. А пізніше, коли роботи будуть закінчені, ми розповімо телеглядачам, який же інтер’єр матиме Аліса Савіна.

Поліна: На цьому ми прощаємося, шановні телеглядачі. До наступного ефіру.

Михайло:  З вами була програма ТЕЛЕШОУ  „ГАРНІ ІНТЕР’ЄРИ – ДО КОЖНОЇ ОСЕЛІ. НАША ДОПОМОГА”. Побачимося!

 

                                Усі діти сідають за парти

 

Учитель: Закінчилось наше телешоу, а всім тепер таке завдання додому: уявити себе професійними дизайнерами і написати твір на тему

                                                „Оселя для Аліси”,

який і стане остаточним варіантом-пропозицією для житла дівчинки.

        А тепер я хочу подякувати всіх учасників телешоу та попрохати всіх написати зараз  РЕЗЮМЕ УРОКУ, в якому ви висловите свою думку про урок, про те, наскільки вам сподобалася така форма роботи, про те, як працювали ваші однокласники: тобто скажете про успіхи та недоліки сьогоднішньої роботи.

       За урок всі учні отримали високі оцінки.

 

                                                                                                                                         Додаток

                                                            ДОВІДКА-ПАМ’ЯТКА

 

Шістнадцяте грудня

Класна робота

Урок зв’язного мовлення

Типи мовлення. Опис

 

Типи описів:

 

Опис предмета
Опис тварини
Опис природи – пейзаж
Опис приміщення – інтер’єр
Опис людини - портрет

 

             „ІНТЕР’ЄР – архітектурно і художньо оформлена (оздоблена) внутрішня частина будинку, приміщення” („Великий тлумачний словник сучасної української мови”)

 

Рольова гра

Телешоу

„ГАРНІ ІНТЕР’ЄРИ – ДО КОЖНОЇ ОСЕЛІ. НАША ДОПОМОГА”

 

Словникові диктанти

 

                                                                     ТЕЛЕШОУ

ТЕЛЕШОУ, ТЕЛЕГЛЯДАЧІ, „ГІСТЬ-ЗАМОВНИК”, ПРОЕКТ, ДИЗАЙНЕРИ, ГОСТІ-ГЛЯДАЧІ, ТЕЛЕМАЙДАНЧИК, ЕФІР, ТЕЛЕВЕДУЧІ, ТЕЛЕГРУПА, МІКРОФОН, КАМЕРИ

 

                                                СУЧАСНА  КІМНАТА ХЛОПЧИКА

СПОРТИВНИЙ КУТОЧОК, ТУРНИК, КІЛЬЦЯ, КАНАТ, СКЕЙТ, ГІТАРА, СИНТЕЗАТОР, КАРТИНА, ШАФКА ДЛЯ ІНСТРУМЕНТІВ, ДОВГА ШАФА, СТІЛ, ТУМБА, МАГНІТОФОН, ЛІЖКО, КНИЖКИ, ЕНЦИКЛОПЕДІЇ, МАПА СВІТУ, ОЛІВЦІ, ФАРБИ, МОЛЬБЕРТ, СТЕЛЯ, ШПАЛЕРИ З ЗІРКАМИ.

 

   КІМНАТА В СТИЛІ 60-х років ХХ ст.

ВАЖКИЙ ДУБОВИЙ СТІЛ, СТІЛЬЦІ, СКАТЕРТИНА, ВАЗА З ТРОЯНДАМИ, БУФЕТ З ПРОЗОРИМИ ДВЕРЦЯТАМИ, КРИШТАЛЕВІ КЕЛИХИ, ПОРЦЕЛЯНОВІ ТАРІЛКИ, ШКІРЯНИЙ ДИВАН З М’ЯКИМИ ВАЛИКАМИ-ПІДЛОКІТНИКАМИ, ВИСОКА СПИНКА, МЕРЕЖАНІ ДЕРЕВ’ЯНІ ПОЛИЧКИ РЯДОК БІЛИХ МАРМУРОВИХ СЛОНИКІВ, ЧОРНО-БІЛА ФОТОГРАФІЯ У РАМЦІ, БІЛИЙ ПУХНАСТИЙ КИЛИМ, КАРТИНА ШИШКІНА „РАНОК У СОСНОВОМУ ЛІСІ. (ВЕДМЕДІ)”, МАТИ-ВЕДМЕДИЦЯ, ТРОЄ ВЕДМЕЖАТ, ВІКНА, КВІТИ НА ПІДВІКОННЯХ, ФІРАНКИ

 

                                                     КІМНАТА В СТИЛІ ХАЙ-ТЕК

ХАЙ-ТЕК, СТИЛЬ ТЕХНІКИ, СКЛО, ПЛАСТМАСА, МЕТАЛЕВІ ПОВЕРХНІ, ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ, БІЛИЙ, ЧОРНИЙ, СВІТЛО-СІРИЙ, БЕЖЕВИЙ, ПІСОЧНИЙ,КАХЕЛЬ, ШКІРЯНІ ДИВАНИ, ПЛАСТИКОВА СТЕЛЯ, „ЗЕБРА”, ЧОРНО-БІЛІ ФОТОГРАФІЇ, МЕТАЛЕВІ РАМКИ, ПЛАЗМОВИЙ ТЕЛЕВІЗОР, СРІБЛЯСТИЙ ТОРШЕР

 

                                                               ХИЖКА ПІРАТІВ

ЗБРОЯ, ШАБЛЮКА (ШАБЛЯ), ЛІЖКО З ГРУБОЮ КОВДРОЮ, ВЕЛИКИЙ ВАЖКИЙ СТІЛ, СТАРОВИННА ДЕРЕВ’ЯНА ПРОСТА ШАФА, ПОЛИЦЯ, КАРТИ (МАПИ), НЕХИТРИЙ ОДЯГ, ПІСТОЛЬ, КУЛІ, ВИБУХОВА РЕЧОВИНА, ПРИГОДНИЦЬКІ КНИЖКИ

 

                                                  ПАЛАЦ ВАСИЛИНИ ПРЕКРАСНОЇ

КОРОНА, УЗВИШШЯ, ВОДОСПАД, ПАРК, КВІТИ, ДЕРЕВА, ПАЛАЦ, ПОВЕРХИ, КІМНАТИ, ВІТАЛЬНЯ, РОЯЛЬ, КИЛИМ, КАМІН, М’ЯКЕ КРІСЛО, ПАВИЧ, ПТАХИ НА КАРТИНАХ

 

                                                           ХАТИНКА ГНОМИКІВ

КІМНАТКИ, КУХНЯ, ЖОВТО-КОРИЧНЕВИЙ, БРУНАТНИЙ, ЛІЖКО НА СІМ

ПОВЕРХІВ, ДЕРЕВ’ЯНІ СХОДИ, ШАФА, ТУМБОЧКА, ВІКОНЦЯ, ФІРАНКИ, РОЖЕВО-БІЛИЙ,  СТІЛ, СТІЛЬЦІ, ПІЧ, ДРОВА, ПЛЕТЕНИЙ КОШИК, РОЖЕВИЙ, МОЛОЧНИЙ, СКЛЯНА ВАЗА, КВІТИ, КОМІРЧИНА, ЗЕЛЕНІ ТОНИ, ОРНАМЕНТ.

 

Домашнє завдання:   уявити себе професійними дизайнерами і підготуватися до  контрольного твору на тему „Оселя для Аліси”


Теги: твір, Іванова Л.І.
Навчальний предмет: Українська мова
Переглядів/завантажень: 768/152


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar