Головна » Українська мова |
Мета: навчити учнів правильно визначати дієприслівникові звороти в реченні; відокремлювати їх комами; допомогти учням засвоїти правильне написання дієприслівникових зворотів; розвивати креативність, пунктуаційну грамотність учнів; виховувати почуття прекрасного, любов до природи, чути і відчувати красу образного слова. Обладнання: тексти, підручник, грамзапис "Пори року" П.І.Чайковського, мультимедійний проектор. Тип уроку: комбінований. Хід уроку I. Мотивація навчальної діяльності Організаційний момент. II. Актуалізація опорних знань
1.Бесіда Що називається дієприслівником? 2.Розподільний диктант.(слайд№3) Записати в дві колонки: 1- дієприкметники, 2 -дієприслівники. Намальований, намалювавши, загорілий, сходжений, писаний, писавши, сидячи, посивілий, зробивши, донісши.
III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу Практична робота’’Дослідження тексту’’ Скажіть, про що розповідається в тексті?(слайд№4)
Здрастуй осінь Як же непомітно і швидко надійшла осінь! Мабуть, давно вже сиділа вона, причаївшись у високій кукурудзі, на городі. А вранці Василько побачив її. Вона стояла просто серед городу і тепер уже не ховалась і не крилась, бо й ховатися їй не було куди. Здрастуй осінь! Ми раді тобі золотоволоса багатирко! Правду кажучи, ми чекали твого приїзду. Ми працювали не відпочиваючи. Засіваючи в полі хліб, обгортаючи на городі картоплю, підпушуючи струнку кукурудзу, обкопуючи в садку крислаті яблуні, ми все літо чекали цього дня, коли загуркоче за ворітьми твій повен - повнісінький грузовик і коли майне твоя яскрава, жовтогаряча плахта. (За О.Донченком)
3.Прочитайте назву тексту. Як ви розумієте її? 4.Уявіть себе художником, якому треба намалювати кольорову ілюстрацію до тексту. Які б фарби вам потрібні були для цього? 5.Випишіть із тексту слова, за допомогою яких передаються фарби осені. 6.До якого стилю належить цей текст? Докажіть.
7.Спишіть речення(Слайд №5). Поясніть розділові знаки. 8.Причаївшись - яка форма дієслова? 9.Послухайте, як я прочитаю це речення. Де я зробила зупинку? (Дієприслівник із залежними від нього словами називається дієприслівниковим зворотом. У вимові дієприслівниковий зворот виділяється інтонацією, на письмі – комами)(Слайд №6) 10. У другому абзаці знайдіть речення з дієприслівниковим зворотом). (Учень коментує)
12.Коли відокремлюється дієприслівниковий зворот?
Примітка. Не виділяється дієприслівниковий зворот, що є фразеологізмом. 13. Знайдіть у другому абзаці четверте речення. Запишіть його. Ми працювали не відпочиваючи. (слайд№7)
IV. Узагальнення й систематизація вивченого 1.Творча робота по варіантах(слайд№8) А.Спишіть речення, вставляючи пропущені букви та розділові знаки
I варіант Здається ніби осінь обв. ваючи своїми ш..вковими крилами н.се т.бе у кр.їну тихої задуми. II варіант С.огодні одягли з.л.ту п.рчу кл.ни задивившись у с.няву н..бес.
Б.Складіть речення,вводячи в них дієприслівникові звороти. Поставте розділові знаки. (слайд №9) I варіант Виконавши домашнє завдання… ….читаючи книгу. II варіант ….повертаючись з екскурсії. Відвідавши музей…
V. Домашнє завдання
VI. Підсумок ,,Мікрофон’’ На уроці я дізнався… На уроці я навчився…
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |