Головна » Українська мова |
Мета: повторити й поглибити одержані у початкових класах знання про діалог; удосконалити навички вживання розділових знаків при діалозі; сприяти формуванню навичок виразного читання діалогічних текстів; розвивати творчі уміння складати діалоги; виховувати в учнів розуміння етикетних норм і моральної поведінки під час спілкування; підвищувати культуру усної і писемної мови; розвивати комунікативну компетентність. Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок (розвитку мовленнєвої компетенції) Внутрішньопредметні зв’язки: лексикологія і фразеологія, стилістика. Міжпредметні зв’язки: мова персонажа в діалозі (література) Обладнання уроку: Інтерактивна дошка
Хід уроку:
I Мотивація навчальної діяльності
На екрані: тема уроку і висловлювання видатних людей про спілкування:
«Єдина мені відома розкіш – це розкіш людського спілкування»
«Заговори, щоб я тебе побачив»
Питання до дітей («Мікрофон»): Чи поділяєте ви точку зору французького письменника? Аргументуйте відповідь. (Діти формулюють, учитель коректує) Чи вважаєте ви, що треба вчитися спілкуванню? Чи це уміння приходить само?
Висновок: Будемо спілкуватися у діалогічній формі. Оголошується протягом уроку конкурс на здобуття звання «Королева спілкування та король стосунків» (найактивніший учень уроку). Передбачено призи.
Оцінювання навчальних досягнень учнів: самооцінка (Лист самооцінки)
II Актуалізація опорних знань
Нагадуємо вивчене – самодиктант. Записати ключові (опорні) слова до теми «Діалог» (репліка, діалогічна єдність, тире…)
Спостереження над мовним матеріалом: (на екрані вірш-діалог).
Чом, татусю, усюди барвисті листки? (Олег Герман) Завдання: Прочитати вірш-діалог, дотримуючись інтонації. А хто може пригадати ще дуже важливу умову для створення діалогу? (це правила ведення діалогу). Бути завжди ввічливими, привітними, доброзичливими у спілкуванні. Учитель: Чи є актуальним питання культури спілкування для вашого класу? Тож будемо вчитися культури спілкування.
Фізкультпауза.
III Виконання системи творчих вправ:
Мовленнєвий практикум. Завдання: назвіть різні види реплік, за допомогою яких ви зможете висловити: Щиру вдячність (дякую, щиро вдячна, будь ласка…). Складання діалогів за життєвою ситуаціями (додаються). (Питання до учнів: з якою метою ми виконували ці вправи?) Навчальне редагування тексту. Завдання:Прочитайте. Скажіть, яких помилок допустилися співрозмовники в діалозі: Ти принесла мені зошит по математиці? IV Підсумки уроку: Наш урок добігає кінця. Мені сподобалося, як ви усі сьогодні працювали: були активними, брали участь в усьому, що тут відбувалося. Відчувалася зацікавленість у набутті практичних умінь. А тепер подумайте і висловіть коротко свої враження від роботи на уроці (вправа «Мікрофон»). Що було важливим для вас на уроці?
Підводимо підсумки конкурсу на здобуття звання «Королева спілкування» та «Король стосунків». Вручення призів. Домашнє завдання (домашня міні-практика) Практикувати впевнений (неагресивний) тон спілкування.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |