Головна » Українська література

Значення творчості О.Кобилянської

Мета:

1) Виховувати і розвивати в учнів найкращі людські якості: любов до життя, доброзичливе ставлення до оточуючих, гордість за здобутки митців української літератури та їх внесок у світову літературу, зокрема Ольги Кобилянської.

2) Розвивати абстрактне мислення, пізнавальні здібності (увагу, пам’ять,уяву), вміння аналізувати матеріал, робити висновки; розвивати навички виразного читання;

3) Здійснити віртуальну подорож в Буковину;повторити стислі відомості про письменницю та її творчий доробок, вчити висловлювати власні судження щодо почутого і прочитаного, зробити висновки про значення творчості О.Кобилянської.

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.

Методи і прийоми: віртуальна подорож, виразне читання, евристична бесіда, аналіз, конспектування матеріалу.

Обладнання та засоби навчання: комп’ютер, мультимедіапроектор, екран, електронні презентації, видання творів О.Кобилянської, портрет письменниці.

Міжпредметні зв’язки: українська мова, географія, історія України, психологія, етика.  

 

Хід уроку

 

І.  Організаційний момент.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

1.Вступне слово вчителя.

      Фото, які ви можете побачити, були зроблені  у прекрасному куточку України, що зветься Буковина. Цей край часто величають "землею буків". Сама назва краю, Буковина, походить від слова "бук", "букове дерево". Протягом декількох століть тривала боротьба населення Буковини за звільнення від національного та соціального гніту Австро-Угорської імперії, Румунії та більшовицької влади. Мріям Ольги Кобилянської суджено було здійснитися у серпні 1991 року, коли Україна проголосила свою незалежність. Цікаво спостерігати, як впевнено зводиться цей народ на ноги. Письменниця могла б пишатися ним.

Буковинський край, де жила, працювала і померла Ольга Кобилянська, це особливий світ природи, наповнений шелестом листя у густих лісах та шумом водоспадів. Не тільки природою багатий цей край, а й неповторними національними традиціями, легендами, піснями, золотими хвилями пшеничних полів. Тут ще можна зустріти справжніх гуцулів, національні костюми, тут ще живуть народні традиції різьби по дереву, тут ще фарбують великодні яйця. Ця земля стала колискою для багатьох знаменитих людей: талановитого українського письменника Юрія Федьковича (1834-1888), видатного українського актора та продюсера кіно Івана Миколайчука (1941-1987), відомого композитора Сидіра Воробкевича (1836-1903) та багатьох талановитих сучасників, таких, як письменник Михайло Івасюк, відомий автор та співак Володимир Івасюк, багатьох обдарованих митців та науковців.

Ми запрошуємо вас відвідати наш урок, щоб за допомогою творчості Ольги Кобилянської з’ясувати, чому нам ще й досі необхідне донести її слово? Поштовхом до пошуку відповіді на це питання може послужити думка Віктора Шермана, письменника, що народився у Росії, а наразі мешкає у Нью-Йорку: "Стосовно моєї оцінки Ольги Кобилянської, я вважаю, що вона є однією з найвидатніших жінок ХХ століття. На жаль, вона належала не до Англії або Америки, а до України, якій судилося пережити всі незгоди Громадянської війни, нещадної русифікації та сталінського терору. Творчість цієї письменниці ще не здобула того визнання, якого вона, безперечно, заслуговує."

 

-         Чому ж цей письменник вважає Ольгу Кобилянську однією з найвидатніших жінок ХХ століття?

-         У  чому її значення, її творчості?

 

2. Повідомлення теми та мети уроку.

 Отже, тема нашого уроку – «Значення творчості Ольги Кобилянської» (записати в зошити).

 Нашою метою сьогодні є:

·        повторити стислі відомості про письменницю та її творчий доробок;

 вчитися висловлювати власні судження щодо почутого і прочитаного за повістю О.Кобилянської  «Земля»;

·        зробити висновки про значення творчості О.Кобилянської;

·        виховувати і розвивати в собі найкращі людські якості: любов до життя, доброзичливе ставлення до оточуючих, гордість за здобутки митців української літератури та їх внесок у світову літературу, зокрема Ольги Кобилянської.

 

ІІІ. Актуалізація і корекція, узагальнення та систематизація  опорних знань і умінь.

         1. Повторення основних біографічних даних О.Кобилянської  з використанням учнівської електронної презентації.

      Повторимо деякі відомості життя та творчості  письменниці.

Творча група учнів приготувала електронну презентацію з цієї  теми, це допоможе нам створити нарис життєпису О.Кобилянської.

(усні відповіді учнів з використанням електронної презентації)

 

2. Обговорення мотивів творчості,  проблематики повісті «Земля» з використанням електронної презентації, підготовленої викладачем.

·        У якому творі О.Кобилянська вперше в українській літературі порушила низку загальнолюдських проблем, зокрема і одного з семи смертних гріхів людини – братовбивства? (повість «Земля»)

·        Назвіть провідну ідею повісті (слайд)

·        Визначте проблеми твору (слайд)

 А тепер до вашої уваги вікторина за повістю «Земля», яку підготувала творча група учнів. (питання та повні відповіді учнів)

1.     Як можна назвати такі значеннєві події, що змальовані у повісті:

·        обрив струни на весіллі;

·        прохромлення злощасними граблями ноги Марії;

·        помирає в муках мале теля тощо? (події, які щось передрікають, символізують).

2.     Яка модерністська течія використовує такі засоби? (Символізм)

3.     Що це за течія? (усна відповідь учнів)

 

3. Висновки про значення творчості. О.Кобилянської.

1.     Скажіть, чи хтось до Ольги Кобилянської  в українській літературі писав у цьому напрямку? (ні)

Отже, переходимо до значення творчості О.Кобилянської. Запишемо у зошити:

1.     Започаткувала символізм як модерністську течію в українській літературі.

2.     Підняла жіночу проблему.

3.     Підняла престиж українського слова на світовому рівні.

 

4. Заочна екскурсія до Чернівецького літературно-меморіального музею Ольги Кобилянської.

 

         5. Творче завдання «Сенкан».

 

 

ІV. Підсумки уроку.

         1. Оцінювання учнів (мотивація оцінок).

         2. Домашнє завдання:

 Повторити матеріал та підготуватися до тесту за темою «Життя і творчість О.Кобилянської».


Теги: Кобилянська, Ясинська А.І.
Навчальний предмет: Українська література
Переглядів/завантажень: 466/23


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar