Урок - сюжетна замальовка «Відчинимо браму у світ краси» (за творчістю Олександри Шибаєвої) - Українська література - Авторські уроки та презентації - Розробки навчальних матеріалів
Головна » Українська література

Урок - сюжетна замальовка «Відчинимо браму у світ краси» (за творчістю Олександри Шибаєвої)

Мета:ознайомити учнів із творчістю Олександри Шибаєвої; формувати уміння занурюватися у світ  мистецтва та краси; розвивати творче мислення учнів,  виразно читати та аналізувати прочитане, виховувати в учнів прагнення досконалості невтомності духу в повсякденому трудовому житті, сприяти розширенню свідомості молоді. Прививати любов до мистецької спадщини.

Тип уроку: урок – сюжетна замальовка.

Обладнання: музичний супровід, картини Климентієва Івана Петровича (портрети),  портрет  поетеси і фотоматаріали “Про життя”, інформаційний пакет, комп’ютер.

…Буває, часом сліпну від краси,

Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,

Оці степи, це небо, ці ліси, -

Усе так гарно, чисто, незрадливо, -

Усе як є – дорога, явори,

Усе моє, все зветься Україна.

Така краса, висока і нетлінна,

Що хоч спинись і з Богом говори…

                                                                                                         Л. Костенко

Доброго дня шановні учні!

Я дуже рада, що сьогодні у нас заняття спільне 2х класів 10 і 11. Ф прагну щоб цей урок пройшов у теплій товариській співпраці. Був урок споріднення душі. Адже спільна праця – це завжди задоволення, це радість. Свою радість від зустрічі з вами я зобразила саме отак

І у мене до вас пропозиція. Спробуйте намалювати картину радості. Візьміть фарби, маркери або кольрові олівці й сробуйте намалювати свою радість. Обов’язкова умова в процесі малювання: дослухатися до своїх відчутів і внутрішнього голосу. (звучити музика)

Уявіть себе відомим художником, який малює радість. Це може бути конкретний малюнок чи щось абстрактне.

Захист.

         Зверніть увагу,  які кольори переважають на малюнку – це може свідчити про деякі ваші особливості.

Зелений – впевненість, наполегливість;

Червоний – сила волі іноді конфліктність;

Жовтий – активність;

Синій – спокій, задоленість, мудрість;

Малиновий (фіолетовий) – бажання чарувати, містика, інтуіція;

Сірий – стриманість, стабільність;

Чорний – тривога, страх.

Скажемо «ні» темним кольорам на малюночку радості.

Ви щойно оволоділи прийомам арт-терапії (лікування кольорами).

Якщо через деякий час, дивлячись на свою картину, у вас будуть приємні відчуття, значить ви на всі 100% впорались зі своїм завдвнням змалювати радість.

         Одна відома людина Олена Реріх, дружина не менш відомого художника, вчений Миколи Реріха говорила про те, що внутрішнє почуття радості дає людині велику силу.

Радість – це особлива мудрість…

Від дальніх світів до малої квітки, все пропонує людям радість.

Радість – це крила для польоту через прірву…

Я теж пропоную вам наступний щабель відчуття радості, відвідавши мистецьку галерею.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Мистецька галерея.

Звучить  класична музика.

Виставка картин (портрети).

Перед вами картини відомого художника, нашого односельця, вчителя музики та образотворчого мистецтва Климентієва І.П. Розгляньте уважно ці полотна.

Кого або що зображено на картинах?
Які почуття виникли у вас при розгляді картин?
Які кольори виділяються з більшою яскравістю?
Які б кольори використали ви для передачі свого настрою сьогодні?

Мікрофон. Сьогодні у нас на зустрічі присутній Климентієв Іван Петрович. Про що б ви хотіли запитати художника?

 Мистецтво – це прекрасно. Роль жінки в ньому безперечно величезна. Її оспівували поети, їй присвячували пісні, возвеличували її образ в скульптурі, увіковічнювали на портретах.

Звучить музика. Учень читає вірш

                                                    “Жінка”

Жінка-чаклунка, жінка-святиня,

Вона є загадка на грішній землі.

Бурі й негоди, гори й самотність

З жінкою поруч не будуть страшні.

Жінка, мов сонце, у кожній родині,

Промінь любові, щастя й тепла,

З нею надійно і затишно в домі

Поруч із нею завжди весна.

У душу загляне – вона заспіває,

Торкнеться серденька – заграє воно.

Усмішкою дивною світ підкоряє

Без неї на світі життя б не було.

Такою жінкою - чаклункою, загадкою, надією є місцева поетеса Шибаєва Олександра Афанасіївна. Ви щойно прослухали її поезію, яка називається “Жінка”.

Чи співзвучні вірш, картини і музика?

Висновок. Поезія, музика, живопис посідатимуть у нашому житті все значущіше місце й допоможуть побачити життя в образі, в гармонії, ритмі, звуках і кольорі. Важливо побачити світ живим у всьому його еволюційному розмаїтті, тому  що пізнання дива мистецтва відкриває браму в царство краси.

 Оголошення теми і мети уроку.

 ІІІ. Подача нового матеріалу

Цю жінку часто називають дивною, інші їй просто заздрять, хтось обожнює, хтось ставиться скептично, але нікого в спокої не залишає її дар творця.

Чи відомо вам щось про поетесу?

Портрет

 

жителька с.Наталине;

бібліотекар за професією;
сестра Швидкої Л.А.;
вишиває, шиє гарно;
поет.

Учитель. Раніше кораблі водили за зірками. Є люди – як зірки. Думаючи та говорячи  про них, ми прилучаємось до їхнього сяяння. Такою є Саша Афанасіївна (як говорять у народі). Серед херсонських степів, серед безмежних просторів у невеликому селищі Наталине народилася ця дивовижна жінка. З любов’ю і ніжністю, із одержимістю патріота прославляє вона і дотепер свій край у віршах.

“Рідний край”

     

Завдання. Створити образ рідного краю, використовуючи епітети, метафори, порівняння, взяті із тексту вірша.

Подорож у часі.

Повідомлення учнів про Олександру Афанасіївну.

Дитячі та юнацькі роки

Саша Афанасіївна з теплотою згадує цю пору року. У  своїх поезіях підбирає найкращі епітети для створення образу дитинства. Білокрилий мій птах, сніжно-білий, чарівний, загадковий.    Метафори  - дитинство приходить у снах, поспішає та інші…

Наступна поезія звучить у світло – білих, тонах, що говорить про безтурботність, чистоту, радість життя.

“Білокрилий мій птах”

 

Завдання: створити образ білого дитинства.

Представлення

Зараз ви на порозі юності,  пора  весни і кохання, але і пора відповідальності та юнацького максималізму. Саша Афанасіївна із тугою в серці згадує цю пору; «Юність»

Саша Афанасіївна завжди закликає прагнути до прекрасного. Сповідувати ідеї добра, чуйності, уміти любити і прощати. Хочеться пригадати слова Франческа Петрарка: «Справді шляхетна людина не народжується з великою душею, вона сама себе робить такою прекрасними справами».

Роки зрілості (повідомлення учнів)

Було проведено інтерв’ю з автором, читання поезії. Особливо зворушливими виявилися вірші про кохання.

«Відлуння сивої зими»

«Лебедина вірність»

«В коханні у полоні»

«Перше кохання»

 

Рекламний ролик «Коханню всевишньому присвячується»

 

Творча лабораторія.

Робота в групах. Виготовлення «Путівника».

Учні досліджують цикли поезії.

Завдання. Створити відгук у формі, що викличе яскраві емоції. Наприклад символи, окремі репліки, слогани, карикатури, біг-борди тощо.

І група «Мандрівка рідним селом»

«Село», «Вулиця», «Щастя вічності», «Село в диму», «Рідний дім»

ІІ група «Мандрівка життям, яке подароване богом»

«Життя подароване богом»
«Научи мене, Боже»
«Янгол Божий»
«Голгофа»
«Наш боже»

ІІІ група Мандрівка «Про все по краплинках»

Вірші про природу та природні явиша.
Про сільський клопіт
Про батьків
Перше вересня
Останій дзвоник
Свято квітів

Представлення робіт

Всьго так багато, що ж такий короткий промінь часу всього не охопити.

Хотілося розповісти про цикл динамічних оповідань та казок.

У яких головні герої- жителі села-півники, кури, огірочки.

Мешканці лісу їжачки та зайчички.

А головною ідеєю цих творів є всеперемагаюча сила добра, любові, дружби, миру  і злагоди. Але як говорив один відомий гуморист « В домі не безказусів»

До вашої уваги рубликак « Жартома – всерйоз»

Інсценівка гуморески « Сорока»

Автор Оександра Шибаєва.

В гуморі нашому українському народу не відмовити. Це наша ментальність. Це наш скарб. Бо якби тяжко не було, а Україна сміться, якби важко не було,а Вкраїна співає. Той живе тут народ талановитий, чистий серцем і багатий душею.

Саша Афанасіївна яскравий доказ тому. Від неї завіт про «Мудрість життєву» Виразне читання вірша.

Чи часто ви задумуєтеся навіщо живете на землі?

Дошка сповіді.

 

Рефлексія

                                    подобрішав       

     Сьогодні  я             став мудрішим    

                                     навчився розумітим поезію   

зрозуміла що таке любов

На цій мажорній ноті дозвольте нашу зустріч з прекрасним завершити, але не надовго.

                           До нової зустрічі.              


Теги: Іванюк К.А., Шибаєва
Навчальний предмет: Українська література
Переглядів/завантажень: 101/4


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar