Головна » Українська література

Українська література 1940-1950 років. Участь українських письменників у Другій світовій війні

Мета: ознайомити учнів з літературним процесом періоду Другої світової війни та в повоєнний час, його особливостями; спонукати до читання творів воєнної тематики, висловлювати свою думку; активізувати між предметні зв’язки, виховувати почуття патріотизму.

Обладнання: творчі роботи та повідомлення учнів, мультимедійна презентація, виставка книг на воєнну тематику

Тип уроку: нетрадиційний ( презентація учнівських проектів)

 

Хід уроку

Мій край клекоче у пожарі…

Чи ж можу буть байдужим я?

Сталева каска, очі, очі карі –

Такою, пісне, будь моя!

Прослав свій край, лети до неба,

Де кулеметів огнепад,

Щоб не сказав ніхто про тебе,

Що не спала ти під грім гармат…

В.Сосюра «Слово багнетом сія»

 

I Організація уроку.

II Мотивація навчальної діяльності учнів

«Мікрофон»

Прокоментуйте слова В.Сосюри. Чому ці слова я взяла епіграфом до нашого уроку? Про що ми з вами будемо говорити на уроці? (відповіді учнів)

III Оголошення теми й мети уроку

IV Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

Вступне слово вчителя

      Звертаючись до теми Другої світової війни, можна на перший погляд стверджувати, що вже все начебто сказано, все вивчено, все доведено. Але... ХХI століття до сьогодні нараховує чи не найбільше білих плям у дослідженні тих чи інших історичних подій. Не виняток й українська література…

      У листі до своєї дружини від 4 червня 1942 року Олександр  Довженко  пише: «Я буду писати про страждання, і героїзм, і трагедію свого народу». Українські письменники не могли стояти осторонь, коли загарбники напали на нашу землю. І кров, і сльози народу закарбувались в слові, яке кликало до бою, вселяло віру й надію у перемогу над ворогом.

 Захист учнівських проектів

1 група  - «Українська література й Велика вітчизняна війна» (перегляд презентації, розповідь учнів)

2 група «Письменники на війні» ( учні захищають свої  роботи)

3 група – «Воєнні роки в літературі Запорізького краю» ( учні читають і обговорюють  поетичні твори письменників рідного краю про воєнні роки, проводять дослідження, хто з письменників воював у роки війни або був дитиною в той час)

Матеріал для учнів:

Микола Львович Нагнибіда - учасник Другої світової війни у складі сталінських військ. Журналіст фронтових газет.

Воєнне дитинство – С.Тельнюк, П.Ребро, В.Діденко, М.Холодний,М.Роман.

4 група  - «Література повоєнних років»

Обговорення проектів та роль учасників групи

Що вдалося в реалізації проекту, а що ні чи не зовсім?
Що здалося найцікавішим? Який вид роботи був найпродуктивнішим?
Що ви здобули для себе в пізнавальному плані для розвитку власних умінь та навичок?
Чи задоволені ви відповідями ваших однокласників?

V Підсумок уроку

Вчитель підводить підсумок роботи груп учнів на уроці. Оголошення результатів навчальної діяльності учнів

VI Домашнє завдання

Творча робота «Людина на війні - це воля. Є воля - є людина! Нема волі - нема людини!»

 

Презентація 1 групи учнів

(подано уривки з мультимедійної презентації учнів)


Теги: література 40-50, Муковоз О.І.
Навчальний предмет: Українська література
Переглядів/завантажень: 945/75


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar