Головна » Українська література

Світ дитячих фантазій (за повістю Ольги Бусенко «Паперовий янгол»)

Мета: допомогти учням зрозуміти світ головної героїні, що передає різні ідеї,  емоції, почуття; розвивати навички пошуково-дослідницької роботи, вміння висловлювати власні думки та почуття з приводу прочитаного;  сприяти прагненню до пізнання світу, вихованню його оптимістичного  сприйняття, формувати осмислення понять добра, краси; популяризувати твори сучасної української літератури.

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок

Обладнання: портрет письменниці,  книга Ольги Бусенко «Паперовий янгол», ватман, кольорові маркери, фарби.

Перебіг уроку:

         І. Організаційний момент.

         ІІ. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

         Пропоную учням розглянути будь-яке зображення (наприклад, завиток).

Діти, погляньте на малюнок і скажіть, що ви на ньому побачили?

(очікуються різні відповіді)

      - Кожен з вас побачив на цьому малюнку щось своє, бо людині притаманно сприймати навколишнє так, як тільки вона його відчуває. Тому сьогодні ми  спробуємо заглибитись у неповторний світ фантазій головної героїні Яринки твору сучасної української письменниці Ольги Бусенко (демонструю портрет письменниці), насолодимося картинами чарівної країни дитинства, проникнемося осмисленням добра, краси.

         ІІІ. Рефлексія вивченого.

1. Слово вчителя.

         Ви прочитали книгу «Паперовий янгол» Ольги Бусенко. А якими ви були уважними, поміркованими, ми переконаємося, поспілкувавшись шляхом евристичної бесіди:

Чи сподобався вам твір? Чим саме?
З якими героями ви познайомилися? На які дві групи їх можна поділити?

 

3. Образ головної героїні (робота з текстом).

         - Що ви можете сказати про Яринку? Чому вона постійно щось вигадує, фантазує?

         - Використовуючи цитати з твору, доведіть свої враження про дівчинку.

          Яринка талановита, цікава дівчинка і, як усім людям у дитинстві їй притаманно щось вигадувати, фантазувати, пізнаючи світ. Доводимо текстом.

«Тепер Яринка підросла і складає власні казкові історії… Кожна Яринчина оповідь починається малюнком… Ото саме тоді й зринає в її уяві історія».

          Яринка чемна. (епізод про першу зустріч з паперовим Янголом)                     (с.6) від слів «- Поглянь, бабусю, Янгол літає!-…» до слів на (с.7) – «Може хтось страшенно сумує за ним».

          Яринка добродушна.(с.7)  «Візьмімо і Янгола з собою… і він теж хоче»

(с.60) (про тата)  «Втомився на роботі, бідолашний».

           Яринка позитивна й оптимістична. Розповідь про пана Хо-Хо та пана Хе-Хе (с. 11-12)

          Яринка товариська. Вона товаришує з Мишком Бубликом і знаходить друзів своїм героям: Крихітці Гансу – Кішку Мусю (с.29), собаці Принцесі з міста – сільського собаку Пірата, мирить собак із котами.

         - Отже бачимо, що Яринка живе у світі різних істот -  реальних і фантастичних, дівчинка прагне того, щоб сумні стали веселими ( пан Хе-Хе),                        злі – добрими (крокодил із малюнка Вовчика),  поневолені здобули свободу                      (дівчинка – Волошка), самотні знайшли друзів (крихітка Ганс і кішка Муся) вороги примирилися (коти і собаки) хворі одужали (Гусак Парубок), діти щоб засинали із задоволенням  і бачили яскраві казкові сни, а наша буденність стала веселою й яскравою, як у оповіді про різнобарвні хмаринки.

         Яринчин світ оберігає паперовий Янгол, з яким ми знайомимося вже на перших сторінках книги.

4. Асоціативний кущ.

         Спробуємо навести ряд асоціацій до слова янгол

 

         - Отже, це оберіг, який приходить захистити нас від негараздів. У кожного з нас своє власне бачення навколишнього. Та кожна людина хоче жити у світлому, привітному, доброму оточенні. Такому, яким постає перед нами світ Яринки.

5. Фізкультхвилинка.

Янгол крильцями махає,

Нам з тобою помагає.

Тож вклонімося йому,

Оберегу нашому.

 

6. Проблемне запитання.

         Яринка вигадує паперового янгола, дружніх собак, вірних ляльок, опудал – товаришів, дівчинку – Волошку. Чи може вона, маючи такий багатий внутрішній світ, у реальному житті бути поганою?

7. Творча робота в групах.

(клас поділяється на три групи,  кожній роздаю

 ватман і кольорові маркери для малювання мрій)

         - Мабуть, і ваш світ такий же яскравий і добрий, як у Яринки, бо він сповнений цікавих кольорових мрій. Я прошу вас попрацювати у творчих групах                і поділитися своєю мрією.

8. Презентація робіт.

9. Метод «Мікрофон».

         - Чому ж навчає нас казкова повість Ольги Бусенко «Паперовий янгол»?

10. Заключне слово вчителя.

         Отож, любі діти, намагайтеся бути схожими на фантазерку Яринку, яка бачила навколо себе стільки дивовижного, була завжди оптимістично настроєною і безмежно щасливою дитиною, бо вміла помічати поруч себе щось чарівне                       і приємне, дотепне й щире.

IV. Підведення підсумків уроку. Оцінювання.

          - Що на уроці принесло вам найбільше задоволення? Чому?

V. Домашнє завдання (диференційоване).

1 група – написати невелику казку – фантазію про речі, що вас оточують.

2 група – намалювати малюнок до історії, що найбільше сподобалась.


Теги: Климчук О.А., Бусенко
Навчальний предмет: Українська література
Переглядів/завантажень: 701/186


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar