Головна » Українська література

Спиридон Черкасенко «Маленький горбань». Образ Павлика - душевно красивого й щедрого хлопчика

Мета уроку: продовжувати вчити аналізувати оповідання, розкрити психологію Павлика та інших персонажів твору; розвивати навички створення характеристики персонажів; виховувати толерантне ставлення до людей з обмеженими можливостями.

Тип уроку: урок застосування знань, формування вмінь і навичок.

                                    

                                     Хід уроку

І.Організаційна частина.

ІІ. Актуалізація опорних знань з теми.

     Фронтальна бесіда:

- До якого жанру належить твір С. Черкасенка?

- Які ознаки оповідання ви знаєте?

- Чим вразило вас оповідання, чим запам’яталось?

- Як можна розподілити героїв художньго твору?

- Доберіть синоніми до поняття «герой твору».

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку, епіграфу.

    Слово вчителя.

       Сьогодні ми продовжуємо мандрівку у світ героїв Спиридона Черкасенка. Вони, як і   люди, які живуть поруч, різні за зовнішністю, поглядами на життя, рівнем достатку,

        Кожна людина – унікальна, На жаль, не всі народжуються досконалими, є і такі, що мають значні фізичні вади. Саме таким був головний герой оповідання С. Черкасенка «Маленький горбань» Павлусь.

                                                                   Справа не в тому, в чому людина ходить, а в тому,

                                                               що вона в собі носить.

                                 І. В. Омулевський

                                                                   Любов виникає з любові, коли хочу, щоб мене

                                                                Любили, я…

                                                                               Г. С. Сковорода.

 - Чим особливий другий епіграф?

 - Чи можна його пояснити?

      До нього повернемося в кінці уроку. А поки давайте те з’ясуємо лексичне значення ключового слова сьогоднішнього уроку.                        

ІV. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.

1.Словникова робота.

Толерантність – це моральна якість людини, що характеризує терпиме ставлення до відмінних від власних поглядів, думок,звичок інших людей, незалежно від їхньої національної або культурної приналежності.

2. Створення асоціативного куща.

    Толерантність [ турбота, милосердя, доброта, повага, гуманізм тощо ]

3. Характеристика образу Павлика за планом.

              1. Хто такий Павлик?

              2. Зовнішність хлопчика.

              3. Риси характеру та вчинки Павлика.

              4. Ставлення інших персонажів до маленького горбаня.

              5. Моє ставлення до головного героя. 

4. Усні відповіді на питання.

 - Хто такий Павлик?

 - У якій родині виховувався хлопчик?

5. Художнє малювання.

Спираючись на портретні характеристики Павлика, усно опишіть його зовнішність.

6. Складання порівняльної характеристики рис характеру Павлика й Захарка. Вибіркове виразне читання.

Павлик

Захарко

Мрійливий, допитливий

Грубий. черствий

Любить природу співчутливий,

лагідний, щирий

Знущається зі слабших за себе

Добрий, душевно багатий

Злостивий

Здатен пробачати зло, милосердний

Егоїстичний

 

7. Творче переказування з елементами театралізації.

    Добираючи відповідний реквізит (крем’яхи, хустка, ціпок, рогатка), учні переказують уривки твору від імені діда Антипа, матері, дівчаток, Захарка.

    Учитель. Отже, рідні жаліють і люблять Павлика, дівчата його приймають, а Захарко зневажає.

8. Перегляд учнівської презентації про людей з обмеженими можливостями.

9. Постановка проблемного питання.

Ким би міг стати Павлик у дорослому житті?

V.Рефлексія думок і почуттів.

1. Бесіда.

- Чого навчив вас образ Павлика?

- Що зрозуміли ви сьогодні про себе?

-  За що ви подякували б письменнику?

2. Прийом «Незакінчене речення».

Завершіть слова Г. Сковороди: «Любов виникає з любові, коли хочу, щоб мене любили, я …»

VI. Домашнє завдання.

 Написати розгорнуту відповідь на задане питання: «Що є страшнішим: фізична вада чи духовна спотвореність?»


Теги: Черкасенко, Космик С.В.
Навчальний предмет: Українська література
Переглядів/завантажень: 186/12


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar