Головна » Українська література

Розробка уроку позакласного читання на заявлену тему за твором О. Бусенко «Паперовий Янгол»

         Мета: викликати у п’ятикласників інтерес до читання літературних казок; ознайомити їх з цікавим позапрограмовим твором Ольги Бусенко «Паперовий Янгол»; розвивати навички самостійної роботи з книгою; сприяти розвитку зв’язного мовлення; виховувати кращі людські якості.

         Тип уроку: бесіда з позакласного читання.

         Обладнання: книжкова виставка творів з серії «Сучасна дитяча проза» видавництва «Грані-Т», ілюстрації до книги Ольги Бусенко «Паперовий Янгол», читацькі щоденники.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми і мети уроку.
Слово вчителя.

Щоб багато знати, бути розумним, кмітливим, треба багато читати. Мудреці стверджувати: «День, прожитий без читання, - марно прожитий день». У світі існують тисячі книг, людина за життя встигає прочитати з них лише невелику кількість. Тому треба навчитися вибирати для ознайомлення найцікавіші, найкорисніші твори. На допомогу вам прийдуть книги серії «Сучасна дитяча проза» видавництва «Грані-Т».

Як дізнатися про зміст твору? Зверніть увагу на заголовок, на вступну коротеньку статтю – анотацію. Щоб не забути прочитане, користуйтесь читацьким щоденником, він розвиватиме вашу пам'ять, зв’язне мовлення, логічне мислення, формуватиме читацький смак.

Ми з вами вже прочитали багато українських та літературних казок. Готуючись до сьогоднішнього уроку ви самостійно прочитали книгу Ольги Бусенко «Паперовий Янгол».

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Літературний диктант за книгою Ольги Бусенко «Паперовий Янгол».

Ім’я дівчинки, яка складала казки, коли підросла? (Яринка.)
Який предмет знайшла Яринка на кленовій гілці? (Паперового Янгола.)
Хто викликав сміх, гарний настрій у пана Хо-хо? (Цуценя.)
Що шила з любов’ю дивакувата бабуся? (Ляльки.)
Де заховала бабуся своїх ляльок? (На бересті.)
Хто такі Пірат і Принцеса? (Собаки.)
До якої  країни подорожувала тітонька Сюзанна? (До Норвегії.)
Кого привезла з Норвегії тітонька Сюзанна в коробці із цукерками? (Троля Ганса.)
Імена опудалів, яким виготовили паспорти? (Середа, Вареник.)
Яке улюблене заняття було у Мишка? (Малювати.)
Чому хмаринки і дощ були різнокольоровими? (Хмаринки розфарбувала Яринка.)
Хто прийшов до Яринки під час кольорового сну? (Фея.)

(Перевірка проводиться в парах, коли вчитель дає правильні відповіді.)

 

ІV. Основний зміст роботи.

Учнівське повідомлення про дитячу письменницю Ольгу Бусенко.

Дніпропетровщина подарувала Україні багатьох письменників, серед них і Ольга Василівна Бусенко, яка народилася в  1958 році. З 1965 році проживає в Києві; закінчивши школу, вона навчалася в Київському національному університеті ім. Т.Г. Шевченка на філологічному факультеті. Працювала викладачем російської та української мов в інституті культури. Зараз працює вчителем у Печерській міжнародній школі. Свої твори друкує в дитячих журналах «Та-ра-ра», «Пізнайко», «Барвінок».

Почуте від автора:

«З книгою товаришувала з дитинства.  Спочатку я любила товстенькі книги, бо з них краще будувалися різні фортеці або просто затишні куточки для гри. Коли щойно навчилась читати, вибирала тоненькі, але обов’язково з малюнками. А пізніше вже читала все загалом: і товстенькі, і тоненькі, і з малюнками, і без. А ось писати почала, коли народилася донька. На її день народження писала і майструвала книжечки. Пізніше віднесла щось з того «писаннячка» до журналу».

Презентація улюблених казок, прочитаних в книзі Ольги Бусенко «Паперовий Янгол», розігрування епізодів з них.
Відгуки учнів.

 У моїй сім’ї дуже люблять книги - джерело знань. Читають татко і бабуся. Любов до книги вони привили і мені. У нашому будинку дуже багато книг, та всі вони російською мовою. У шкільну бібліотеку частенько надходять книги з серії «Сучасна дитяча проза».

Я прочитала книгу Ольги Бусенко «Паперовий Янгол». Мені сподобалось те, що книга написана українською мовою, та майже на кожній сторінці є яскраві ілюстрації до казок. Я й сама знаю чимало казок, народних і літературних, їх так багато прочитала мені моя бабуся, коли я була ще маленькою. А сьогодні мої рідні з задоволенням слухали фантастичні історії Яриночки, які записала її бабуся.

Зі сторінок книжки, до мене промовляли дивовижний біленький паперовий Янгол, чудернацькі ляльки бабуні, що оживали вночі, Пірат і Принцеса, опудала Середа та Вареник, крихітка Ганс та кішка Муся. Ці герої навчають нас жити по совісті,  бути добрими,  ввічливими, вірити,  що дружба – найбільше багатство, що добро завжди перемагає зло.

Я раджу всім прочитати цю дивовижну книжку. Ви отримуєте задоволення від зустріли з Яринкою та її уявними персонажами, поринете в дивовижний світ дитинства. Можливо, вам захочеться зробити паперового янгола-охоронця і подарувати його друзям на щастя, на добро, на удачу.

Марійка Шульпина

 

Я навчаюся в п’ятому класі, та інколи ще хочеться погратися ляльками. А після читання «Історії, яку розповів Яринці старий берест», що ввійшла до книги Ольги Бусенко, у мене виникло бажання самостійно пошити ляльки. Вони стануть оберегами для нашої родини.

Олександра Лисенко

 

Я дуже люблю казки, у них завжди добро перемагає зло. Коли я була маленькою, бабуся і мама завжди розповідали мені казки, аби швиденько засинала, аби сни були світлими, добрими і кольоровими. Кольоровий сон наснився і Яринці, до неї завітала чарівниця-фея. Разом вони «пролітали» над Хрещатиком, Софійським собором, парком Слави, Печерською лаврою – святинями столиці нашої держави. У мене виникло бажання обов’язково побувати у Києві.

Іринка Матякіна

 

Влітку я відвідувала табір «Сонечко», що працював при нашій школі. Разом з друзями ми подорожували стежинами рідного краю. Були в лісі, на озері. Та найбільше мені сподобалися безмежні поля. З-поміж тугого колосся до нас посміхалися синьоокі волошки. Це ж, мабуть, дівчинка-Волошка, Яринчина героїня, завітала і до нашого села, щоб засіяти лани диво-квіточками.

Катеринка Литвин

 

Коли йде дощ, чомусь стає сумно, а уявіть собі кольоровий дощик? Рожеві, бузкові та жовтенькі краплинки розфарбували діточок, травичку, бо Яринка-фантазерка залізла на дерево і розфарбувала хмаринки. Прочитавши казку «Різнобарвні хмаринки», мені й самому захотілося потрапити під такий кольоровий дощик. Ото було б весело!

Владислав Подушка

 

Літературна гра.

Прочитай прислів’я, поясни зміст.

 

Зробиш добро – не кайся,

лихого стережись.

Добрий чоловік людям добро чинить і

добром  платять.

Той мені брат, хто

зла уникай.

З добрим дружи, а

той і собі має.

Усе добре переймай, а

моєму добру рад.

Хто людям добра бажає,

вдієш лихо – начувайся.

Поспішай робити

нікому не хвалиться.

За добро

добро.

V. Підсумок уроку.

Народна мудрість стверджує: «Книга вчить, як на світі по совісті жить».  Чому ж навчили нас дивовижні Яринчині історії, написані Ольгою Бусенко?

Давайте ми зробимо синьооку волошку, на пелюстках якої написані риси характеру, які ми повинні мати, щоб бути добрими людьми і гідно жити серед людей.  

                                                                                                        

       От і закінчився наш урок з позакласного читання, на якому ми перегорнули сторінки книги Ольги Бусенко «Паперовий Янгол».

Що ви дізналися нового на сьогоднішньому уроці?
Що було найцікавіше?
Що вам видалося найважливішим?
Що вам допомогло пригадати зміст Яринчиних історій?
Який відгук вам найбільше сподобався І чому?
Як ви гадаєте, чи дійсно людина починається з добра?

 

VI. Оголошення результатів навчальної діяльності.

 

VII. Домашнє завдання.

Прочитати книгу Олеся Ільченка «Наші птахи».


Теги: Бусенко, Липка Л.І.
Навчальний предмет: Українська література
Переглядів/завантажень: 722/165


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar