Образи драми-феєрії „Лісова пісня”. Природа й людина у творі - Українська література - Авторські уроки та презентації - Розробки навчальних матеріалів
Головна » Українська література

Образи драми-феєрії „Лісова пісня”. Природа й людина у творі

Мета. Розширити та закріпити поняття в учнів про художній образ, учити аналізувати образи; дослідити художні особливості драми – феєрії, удосконалювати навички роботи в групах. Розвивати творче й образне мислення, увагу,  пам'ять, вміння працювати з текстом твору, вміння аналізувати, робити висновки. Виховувати почуття прекрасного, любов до природи, прагнення до творчої самореалізації особистості.

Тип уроку. Комбінований

Обладнання. Малюнки до твору, відеозаписи, презентації, зошит, текст драми – феєрії.

Література. Л. Українка « Лісова пісня»                                                                                                                                                                                                                             

Г. Семенюк « Українська література» 10 клас, підручник

 

ПЛАН УРОКУ

I  Організація класу.

Доброго дня, діти, сідайте. Сьогодні ми з вами на уроці пройдемо сторінками драми – феєрії Лесі Українки « Лісова пісня». За своїми ідейно – художніми якостями, за рівнем мистецької досконалості цей твір є одним з найвагоміших здобутків всесвітньої драматургії. Метою уроку є дослідження образів драми – феєрії та розкриття взаємозв’язку людини і природи у творі.                                                                                                                                           Будь ласка, в зошиті зазначте дату та тему уроку.             

Слайд 1

 

II Актуалізація опорних знань учнів.

Для того, діти, щоб розпочати нашу з вами сьогоднішню робот у ви виконаєте завдання на повторення матеріалу попереднього уроку. Вам треба закінчити речення. Хочу звернути вашу увагу на те, що ви працюєте в групах, кожна з яких має свого керівника. Якщо виникають якісь питання – обсудіть їх з керівником.

Слайд 2

   Обміняйтесь, будь ласка, зошитами та виставте своєму сусіду бали на полях ручкою. Сьогодні на уроці ви можете   отримати максимальну кількість балів – 12, додаючи при цьому бали собі на полях за кожен вид роботи. Виставлення оцінок сьогодні на уроці засновано на самоконтролі та на контролі координатора, керівника групи.

III Мотивація навчальної діяльності.

Для того, діти, щоб перейти до детального аналізу образів драми – феєрії, ми з вами переглянемо сюжет  та згадаємо,які ж дійові особи присутні у творі. Вам пропонується  передивитися уривок та назвати, які ж епізоди сюжету ви побачили.                                                                        

При переліку  побачених  епізодів з твору за кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал.  

IY  Основний зміст роботи на уроці.

Отже, давайте назвемо головних дійових осіб драми – феєрії ( Мавка, Лукаш, Килина, мати Лукаша, природа, як дійова особа)                                                                                                                                                                                                                                         

Зараз кожна з груп  отримає завдання:  схарактеризувати образ та дати його характеристику, виділивши найхарактерніші риси.

I група – образ Мавки

II група – образ Лукаша

III група – Килина  та мати Лукаша

IV  група – розкриття у творі зв’язку людини з природою 

 

Виступ I, II групи

 Слайди 3-4

V Хвилинка релаксації 

Перегляд сюжету « Пори року», його обговорення: чому саме такий сюжет ми сьогодні обрали для відпочинку? Що символізує зміна пір року в драмі – феєрії?

Виступ III, IV груп

Слайди 5-6

А зараз діти ми з вами порівняємо, які ж риси виділив у останньому монолозі Мавки режисер фільму та на чому робила акцент Леся Українка – переглянемо інсценування. Обговорення:  чим відрізняється авторська робота від режисерської?

Для того, щоб остаточно узагальнити та підсумувати характеристику головних образів драми – феєрії пропоную написати синквейн  

                                                                                                                    

Зачитування  учнями синквейнів, за кожен з них учень може отримати 1 бал.

V Підведення підсумків уроку

Підводячи підсумок уроку, хочу запропонувати вам закінчити речення

   Слайд 9                                                                                                                              

Учні продовжують незакінчені речення,підраховують свої бали, отримані протягом уроку, виставляють собі оцінку.

VI Домашнє завдання. Вивчити напам`ять останній монолог Мавки, знайти та підготувати до виразного читання поезії « І все таки до тебе думка лине»,  « І ти колись боролась, мов  Ізраїль»


Теги: Леся Українка, Капатієнко І.В.
Навчальний предмет: Українська література
Переглядів/завантажень: 179/20


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar