Головна » Українська література

Образ рідного краю у творах поетів Білозерщини

Мета: продовжувати знайомити школярів із творчістю поетів Білозерщини, зацікавити їхньою творчістю; удосконалювати вміння і навички виразного читання, самостійної роботи з додатковим матеріалом; розвивати вміння послідовно викладати власні думки; аналізувати поетичні твори, мислення, мовлення, увагу, пам′ять; виховувати любов і повагу до рідного краю.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Форма: усний журнал.

Методи й прийоми: бесіда, розповідь, виразне читання, самостійна робота, робота з текстом.

Обладнання: портрети письменників Білозерщини, фотокартки, мультимедія, збірки творів.

 

Епіграф:                                         Не можна не любити краю, в якому ти виріс,

                                                        людей, з якими йдеш поруч по життю.

                                                                                           Ю. Голобородько

                                              Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Вступне слово вчителя. Мотивація навчання учнів.

        Добрий день, дорогі діти. Сьогодні  ми продовжуємо подорож у світ літератури, і я дуже хочу, щоб цей урок не випав із вашої пам′яті, а став черговою сторінкою у вашій книзі знань. Отож, тема уроку: Література рідного краю.  Образ рідного краю у творах поетів    Білозерщини.

-         Назвіть відомих поетів Білозерщини. Чим вони запам′яталися? Для чого ми повинні знати митців рідного краю?

(відповіді  учнів ).

Виразне читання поезії А. Дунаєва «Я народилась в Таврійському краї»

(на фоні мелодії слайди про Станіслав)

ІІІ.  Оголошення теми, мети уроку.

Отож, тема уроку: Література рідного краю.  Образ рідного краю у творах поетів Білозерщини. Епіграфом  будуть слова Ю. Голобородька  «Не можна не любити краю, в якому ти виріс,  людей, з якими йдеш поруч по життю».

-         Діти, то які ж завдання сьогодні будуть стояти перед нами?

Проблемне  питанням, на яке спробуєте дати відповідь, звучить так: «Рідна земля – це зірка, що осяває наше життя, чи щось інше?!

IV. Вивчення нового матеріалу.

    Готуючись, до уроку, ви повинні були самостійно опрацювати життєвий і творчий шлях поетів Білозерщини. Працювали у групах.

     Отже, до слова запрошую учнів І групи. Ви опрацьовували поезію

 О. Чорнобеля.

1. Тож перша сторінка нашого журналу:О. І.Чорнобель – співець краси рідного краю.(Зафільмована розповідь письменника про себе).

1.1. Робота з поезією О. Чорнобиля «Моє село».

1.2.Читання напам′ять вірша.

1.3. Словникова робота.

1. 4.Ідейно-художній аналіз поезії.

1.5.Вернісаж малюнків до поезії.

   Наступною сторінкою журналу буде «Слово йде від серця. Н. Дубовалова». Слово надається учням ІІ групи.

2.Презентація життєвого й творчого шляху поетеси.

2.1. Виразне читання напам′ять поезії «Рідне село».

2.2.Бесіда.

- Чи сподобалась поезія?Чим?

- Які картини постали у вашій уяві? Образи?

2.3. Ідейно-художній аналіз поезії.

2.4. «Намалюй слово». Кольоровими олівцями розфарбувати рядочки вірша.

2.5.Демонстрація малюнків до вірша.

     Третя сторінка – «Горнуся, земле, я до тебе… А. Дунаєв». Слово надається учням ІІІ групи.

3. Виразне читання вірша «Краю не зможу свого залишати».

3.1. Бесіда.

- Чи сподобалась поезія?Чим?

- Які картини постали у вашій уяві? Образи?

3.2. Ідейно-художній аналіз поезії «Краю не зможу свого залишати».

3.3. Робота з експрес-зошитами.(Скласти сенкан до слів Білозерщина, земля, край. Робота з прислів′ями й приказками.)

V. Підсумок уроку.

      Тож повернемося до питання, яке було поставлене перед вами  на початку уроку (відповіді учнів).

      Прийшов час зібрати врожай. На партах у кожного колоски, напишіть, що цінного, корисного, нового взяли з цього уроку. Що запам′яталося?

VІ. Оцінювання.

VІІ. Домашнє завдання.

1.     Дібрати прислів′я та приказки, загадки про рідний край(достатній рівень).

2.     Написати творчу роботу на тему «Усяка пташка своє гніздо знає».

3.     Створити проект «Моя земля – земля моїх батьків»(високий рівень).


Теги: Чуприна С.П., поезія
Навчальний предмет: Українська література
Переглядів/завантажень: 169/14


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar