І. Франко „Фарбований Лис”. Урок з української літератури для 5 класу - Українська література - Авторські уроки та презентації - Розробки навчальних матеріалів
Головна » Українська література

І. Франко „Фарбований Лис”. Урок з української літератури для 5 класу

Мета уроку:

опрацювати ідейно-художній зміст казки, охарактеризувати образ Лиса Микити; визначити основні риси його вдачі;
розвивати  увагу, пам'ять, культуру зв’язного мовлення, вміння логічно мислити, наводити переконливі приклади;
виховувати інтерес до наслідків власної праці. 

Тип уроку: комбінований

Обладнання: презентація ( портрет І.Франка, малюнки до образу Лиса)

                                  Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

         Епіграф до уроку:

        Казочка

Читає наша Галочка;

Тихенько будьте, цить,

Хай казочка прочитана

Весь час у нас горить.

Погляньте: в Галки на плечі

Принишк вже й котик Гриць,

Вслухається у низки спів,

У шепіт таємниць.

Тихесенько, не гомонить,

Щоб казка чарівна

Сполоханим метеликом

Не пурхнула з вікна.

А казочка закликає

 В невидані світи

Веселками устелені…

Ходім туди…

ІІІ. Оголошення теми, мети, завдання уроку.

Учитель: - Діти, як ви гадаєте, чому я розпочала урок саме віршиком про казочку? Яка буде тема нашого сьогоднішнього уроку? ( Ми будемо працювати над змістом казки «Фарбований лис» )

Учитель: - Молодці, правильно. А також ми дамо характеристику головному герою казки Лису Микиті.

ІV. Повторення вивченого

Літературний диктант (слайд 2)
Робота з таблицею, перевір себе (слайд 3)
Проаналізуй (слайд 4)

«Фарбований лис» - це казка про тварин

За автором – літературна ( І. Франко)

Висміює – хитрість, неправду, лицемірство.

Повчає – не ставити власні бажання вище потреб інших.

V. Основний зміст уроку.

Характеристика головних та другорядних героїв казки

( слайди  V,ІV)

Хвилинка мрій та відпочинку ( дітям пропонується відпочити і помріяти, перед ними висвітлюються малюнки різних тварин і пропонується закрити очі і уявити себе якоюсь тваринкою, пояснити чому саме такою тваринкою вони  себе уявляю  тваринкою )
Самостійна робота ( складання інформаційного гроно) Характеристика головного героя казки Лиса Микити ( слайд VІІ)
знайдіть  будь ласка в тексті риси характеру Лиса (зачитайте уривки з тексту)

Розгляд  легенди про святого Миколая
Робота з текстом

Знайдіть в тексті вислів: «Е, я давно знав! Я на тім пізнався, як на фарбованому Лисі», поясніть як ви його розумієте. ( ІX слайд)

Робота в групах «Творча майстерня»(X  слайд)
Лексичний диктант ( XІ слайд)
«Займи  позицію» (X слайд)

Після знайомства з казкою «Фарбований  Лис» я …( мабуть, точно, можливо, ніколи…)

І   Підсумок уроку (оцінки)
ІІ  Домашнє завдання. Підготувати малюнки до образів твору.


Теги: Анищенко Н.В., франко
Навчальний предмет: Українська література
Переглядів/завантажень: 819/136


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar