Головна » Українська література

Галина Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»

Мета: Познайомити учнів з біографією Г. Малик, її творчим доробком. Поринути у чарівний світ повісті - казки, зустрітися з героями. Навчитися переказувати, виразно читати, визначати проблеми твору, тему, основну думку. Формувати навички порівнювати, зіставляти твори, героїв, робити висновки, узагальнення. Збагачувати лексичний запас. Дбати про культуру мовлення. Прищеплювати любов до літератури. Виховувати в учнів шляхетність, благородство, взаємопідтримку, уміти доводити розпочату справу до кінця.

Обладнання: портрет Г. Малик, текст повісті - казки, малюнки, карта маршруту Алі, вірші учнів.

Ім'я уроку - " Друзі пізнаються в біді"

I. Організаційний момент.

ІІ. Релаксація. " Палітра емоцій"

Із поданого переліку вражень, почуттів виберіть три слова, що відповідають вашому внутрішньому стану в цю хвилину.

Замріяність, співчуття, захоплення, спокій, переживання, радість, легенький смуток, журба, розчарування, світла печаль.

ІІІ. Самоналаштування.

Покладіть руки на парту, заплющіть  очі та промовляйте:

-Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.

-У мене вийде!

-Я бажаю всім однокласникам успіхів на сьогоднішньому уроці.

IV. Матеріал для обговорення.

Кожен учень, який правильно відповість протягом уроку, отримає бонус, що дорівнюватиме двом балам, а в кінці уроку підрахує кількість бонусів.

-Чи згодні ви з твердженням " Людина - це її вчинки" ( Висловлювання учнів)

-Чи повинна людина доводити розпочату справу до кінця?

-Як це її характеризує?

-То про що ми сьогодні поговоримо? Яку тему вивчимо? Чому навчимося?  Для чого це потрібно кожному з вас? ( Висловлювання учнів). Цілевизначення.

V. Оголошення теми, мети, мотицвації навчання.

VI. Вивчення нового матеріалу.

- Усне оживлення.

Яким ви уявляєте Г. Малик? Опишіть її словесно. Порівняйте з портретом письменниці. Що спільного і відмінного ви побачили?

- " Клуб трьох "К". Дотримуючись формули " Красиво. Коротко. Конкретно", дайте відповіді на питання:

В якому році народилася Г. Малик? (1951 р.)
Для кого почала писати перші дитячі книжки? ( Для своїх дітей)
Чи писала поезії? ( так)

● Що створила за повістю - казкою " Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії"?  ( інтерактивні книжки, аудіозапис творів, комп'ютерні розвивальні ігри)

Назвіть ще 2 твори Г. Малик. ( "Подорож у королівство сяк - таків", " Злочинці з паралельного світу")

Висновки.

VII. Осмислення нового матеріалу.

- Діалог " Учитель - учень"

Чи сподобався твір? Які враження?
Який епізод найбільше запам' ятався? Чому? Хто з героїв вам подобається, а хто - ні?     Чому?
Про що розповідається у повісті - казці?
З якими героями знайомимося?
В який момент Алиного життя ви зустріли її? Чому у неї таке ім'я?
Із скількох розділів складається повість - повість?
Хто живе в країні Недоладії?

- "Казкове коло". Запишіть героїв, хто потрапив до Недоладії.

 

-Виразно прочитайте уривок, де сказано, за що кожен з них потрапив до Недоладії.

- Чому у всіх героїв перша частина імені НЕДО?

- То про яких людей сказано так?

- Яким потрібно бути?

- До чого закликає автор?

Висновки.

- Гра " Вірю - не вірю"

Учитель читає твердження. Якщо вірять учні, то встають, ні - сидять.

Казка має 30 розділів( вірю)
На півночі від Недоладії живуть якоськи( не вірю)
" О 12 годині доробити все, що є у тебе недоробленого" - так було сказано в інструкції № 12( вірю)
Дорогу з Недоладії знає Недопопелюшка ( не вірю; знає Недочеревик)

VIII. Узагальнення матеріалу

- Завдання на вибір;

а) Складіть розпорядок дня «Як не потрапити у країну Недоладію?».

б) Уявіть, що ви Г. Малик і можете переробити твір. Чи хотіли  ви щось змінити? Як саме? Запишіть.( Робота в парах)

в) Індивідуальна робота.

Складіть акровірш про повчальний зміст казки.

Теорія літератури. Акровірш - вірш, початкові літери кожного рядка якого складають слово.

-Взаємооцінювання

ІХ. Підсумки уроку.

-"Активатор дій 3- 2 -1"

Запишіть в зошит 3 речі,( факти, поняття, слово), які були новими.

2 речі, що видались цікавими, незвичайними.

1річ, що зможу застосовувати у майбутньому.

- Оцінювання. На партах картка оцінювання. Кожен учень оцінює свою роботу протягом усього уроку, додаючи бонусні бали.

12 - бездоганно, блискуче!

11 - зразково, прекрасно!

10 - я сьогодні молодець, розумник!

9 - дуже гарно, старанно працював!

8 - добре пацював!

7 - задоволений власною роботою!

6 - був активний, старався!

5 - треба зосередитися, звернути увагу на...

4 - можу й краще!

3 - треба повторити, закріпити.

2 - мені потрібна допомога!

1 - спробую ще!

Х. "Палітра емоцій".

Із поданого переліку вражень, почуттів виберіть три слова, що відповідають вашому внутрішньому стану в цю хвилину.

Замріяність, співчуття, захоплення, спокій, переживання, радість, легенький смуток, журба, розчарування, світла печаль.

XI. Домашнє завдання. Скласти  буриме. 


Теги: Глоба С.Л., Малик
Навчальний предмет: Українська література
Переглядів/завантажень: 1788/141


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar