Головна » Українська література |
Мета: переконати учнів у самобутності та неповторності творчого почерку Е. Андієвської, ознайомити їх із притчею „Казка про яян”; розвивати вміння працювати з текстом, фідшукуючи в ньому ключові фрази; вчити формулювати власні висновки про твір, усвідомлювати морально-етичні цінності, що допомагають бачити красу світу, гармонійно і щасливо жити в ньому.
На дошці чи екрані: - Епіграф: П О С П І Ш А Й Р О Б И ТИ Д О Б Р О - Повинні знати: зміст „Казки про яян”; - Повинні вміти: виразно і вдумливо читати казку; - Проблемне запитання: ЧИ БУЛИ ЯЯНИ ЩАСЛИВИМИ? У ЧОМУ ЩАСТЯ ЛЮДИНИ? - Карта-підсумки роботи над дослідницьким проектом „Нашого цвіту по всьому світу ” - Портрет Емми Андієвської
Випереджальні завдання, які отримали учні у процесі підготовки до уроку Підготувати короткі повідомлення на тему: „Нашого цвіту по всьому світу” (індивідуальні завдання) www.ji /viv.ua / n 35 tekxt/andijevska. htm http:// users. belgacom. net / babowal / andi - men. htm Дослідити творчість Емми Андієвської – художниці.
ХІД УРОКУ Організація класу. Повідомлення теми і завдань уроку Постановка проблемного запитання:
ЧИ БУЛИ ЯЯНИ ЩАСЛИВИМИ? У ЧОМУ ЩАСТЯ ЛЮДИНИ?
- Перевірка пропедевтичної домашньої роботи:
1. „Нашого цвіту по всьому світу ” (Повідомлення учнів)
Учитель: Українське слово, без перебільшення, лунає в цілому світі. У США та Канаді, в європейських країнах та далекій Австралії творили й творять українські письменники. Давайте пригадаємо, чому так сталося? 2. Інформація про життєвий шлях Е.Андієвської (Повідомлення учня) 3. Емма Андієвська – художниця (Повідомлення учня з презентацією). Порівняння робіт Емми Андієвської і Марії Приймаченко Емма Андієвська-художниця Незвичайною є малярська майстерність Емми Андієвської- В анотації до її виставки, яка розгорнулась навесні 1994 року в Києві, в Українському Домі. наводилась така оцінка її творчості з німецької газети «Зюддойче цайтунг;» «Емма Андієвська не лише відома на Заході як художниця з даром оригінального творчого мислення, її малярство комунікативне, довірливо налаштоване до людей. Органічний світ Емми Андієвської привабливий. Він також надреальний, в ньому синтезується досвід європейського малярства: сила експресіоністів, поезія Шагала. Ті малярство інтуїтивне. Яскраві відкриті барви, колоризм — енерготворчий струмінь її творчості». Художниця виставлялася в багатьох країнах світу. Вперше глядачі (побачили її акварелі в Мюнхені в 1956 році, потім в Нью-Йорку — у 1989 році, Емма ілюструвала свої збірки «Архітектурні ансамблі» та «Знаки».
У творчому доробку Емми Андієвської-письменниці – поетичні та прозові збірки, романи. Письменницю цікавить людина, її внутрішній світ, стосунки з іншими, сенс життя. Цікавими і повчальними є оригінальні казки Емми Андієвької. Одну з них ми сьогодні розглянемо. Але спершу я пропоную вам зазирнути у чарівні скриньки, які я просила принести на урок. У них хтось із вас, можливо, знайде відповідь на запитання: „Хто найважливіший у світі?” Чи згідні ви з відповіддю, яку бачите у дзеркальцях? Багато хто на запитання про найголовнішу, найяскравішу, наймудрішу людину у світі відповість: „Я”. Людей, які найбільше люблять себе, називають ЕГОЇСТАМИ. Емма Андієвська таким людям придумала іншу назву – ЯЯНИ. „Казку про яян” я просила вас вдома прочитати. Прочитали? Добре. Тому що ваше завдання на сьогоднішній урок:
Повідомлення учнів на основі пропедевтичної роботи - Що ви можете сказати про притчу „Казка про яян”, сподобалася? - Чи можна стверджувати, що описане у творі відбувається насправді? Які фантастичні елементи є в „Казці про яян”?
Щоб розібратися, хто ж такі яяни, чому й коли люди стають яянами, як не стати яянином, пропоную об’єднатися в групи і попрацювати над міні-проектом, віднайшовши у творі ключові, тобто основні фрази. (Проектую тему міні-проекту і таблицю, яку потрібно заповнити)
Х Т О Т А К І Я Я Н И?
Чому люди стають яянами? Які риси допомагають пастушкові не стати яянином?
- Як бачимо, пастушок часто починає свої речення займенником „Я”, однак він не бажає виокремитися, стати вище над іншими, а, навпаки, пропонує своє „Я” іншим.
Зачитайте вислови хлопчика-пастушка, адресовані брамі. Зверніть увагу на його дії і прокоментуйте їх. „Перед брамою він...” Можливі відповіді: Пастушок обережно посадив дідуся на плечі, отже, турбується про нього. Перед брамою низько вклонився – це означає, що в нього величезне бажання покинути місто. А що ви можете сказати про мову хлопчика, якою він звертається до брами? Дослідницька робота в групах з текстом казки. У визначених кожній групі для опрацювання частинах тексту знайти відповідь на запитання: «Чому було пастушкові страшно серед яян?»
Страшно бути серед людей і залишатися самотнім
„Дихнути свіжим повітрям” – це ( намалювати стрілочки)
вирватися на волю
Тому, вирвавшись на волю, пастушок вигукує: „Тепер ти бачиш, який гарний цей світ!” То (звернути увагу на проблемні запитання) ЧИ БУЛИ ЯЯНИ ЩАСЛИВИМИ?
М Е Т О Д – П Р Е С Я вважаю, що яяни... Тому що... Отже... МІКРОФОН
У ЧОМУ ЩАСТЯ ЛЮДИНИ? Отже, яяни уособлюють, що? - Е Г О Ї З М - А пастушок? - Л Ю Б О В Д О Л Ю Д Е Й - Що побачив пастушок замість дідуся? - Мішок, по саму зав’язку наповнений діамантами. - То чого вчить нас казка-притча? - Поспішай робити добро – і Бог віддячить тобі Завдання для творчих учнів: Уявіть, що до нас на урок завітала Емма Андієвська. Вам потрібно від імені класу висловити враження від „Казки про яян”. Підготуйте невеличкий виступ, щоб озвучити його.
Рефлексія Після цього уроку я зрозумів... Найбільше мене вразило... Я хочу... Виступ 1-3 творчих учнів
Домашнє завдання: Розповісти членам родини про Емму Андієвську.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |