Головна » Правознавство

Роль особистості в державотворенні, реалізації національної ідеї

Мета: учити дітей жити за законами держави,надихатися національною ідеєю, віддаватися процесу її реалізації,у результаті творчої співпраці визначити обов’язкові риси представника національної еліти;

розвивати вміння віднаходити певні рішення,нести відповідальність за проголошене;

виховувати громадянина української держави, який здатен реалізувати власне покликання.

Обладнання:символічний державний човен, держава – хижак у костюмі акули, пульт управління, надписи на дошці: «Для врятування держави достатньо однієї великої людини»(Вольтер), «Народи всі живуть сьогодні, а

ми живем напередодні»(Ю.Рибчинський), «Хто хоче – шукає можливості, хто не хоче – шукає виправдання»(Р.Декарт); музичний супровід: пісня «Веселі часи»,яку виконує гурт «Океан Ельзи».

Методи і прийоми:слово ігромайстра, гра –праця.

Тип уроку: урок – стратегічна гра «Творимо Україну»

                                       Хід уроку

І Організаційний етап(формуємо позитивний настрій)

Звучить поезія І.Жиленко «Україні».

ІІ Мотиваційний етап

   Ігромайстер:

Кожен об’єкт на землі, не виключаючи і нас,людей, має власне ім’я – істинну власність і цінність. Чи замислювалися ви,діти, чому нас називають «людина», «люд», «люди»? Що значить жити «по людськи»? Однокореневі

латинські слова «ludus» ,« ludere» перекладаються як «гра», «грати», «гравець», «вправляння».Отже, нам від природи визначено бути дійовими,активними,піднесеними. Реалізовуючи природнє покликання, ми будемо сьогодні грати в дуже важливу й складну гру «Творимо Україну». Чи готові ви  генерувати й адаптувати ідеї,проектувати дії та досягати мети,набиратись духовності й дарувати тепло? Чи готові плисти в одному човні?

ІІІПовідомлення теми,мети уроку

Ігромайстер: Для проведення гри нам необхідно добровільно обрати ролі.

Ролі:Історія,Мова,Національна еліта, Держава Україна, Особистість, Національна  ідея, Патріот,Держав –хижак, Соціальне дно,Керманич, Митець,

брати –двійнята Схід і Захід, Законослухняність.

Діти обирають ролі й прикріплюють бейджики.

ІV Стратегічна гра- праця «Творимо Україну»

Ігромайстер запрошує усіх гравців, окрім Держави –хижака, сісти до державного човна. Держава – хижак лишається за бортом. Лине пісня «Веселі часи» у виконанні «Океана Ельзи»(І куплет)

                                 Веселі, брате, часи настали

                                 Ми наближаємось до мети!

                                  Чому ж тоді я шукаю іншу стежку?

                                    Чому я далі з іншими не хочу йти?

Ігромайстер: Уже  18 років,діти, Україна є державою вільною. Проте 57% українців вважають,що події в рідній державі розвиваються не в правильному напрямку. Хто (що?) ж їм заважає створити країну,яка була привабливою для всіх її мешканців? І чи можливо це взагалі? Сьогодні ми обов’язково спробуємо віднайти відповіді на ці запитання. Давайте заглянемо до державного човна й поцікавимось життям героїв,вони саме знайомляться між собою.

Історія:Я – коріння глибоке, завдяки якому держава міцно тримається, витворює плани на майбутнє. Мене неодноразово рубали, але я вростаю в землю глибше й глибше.

Мова: Я – душа народу: багатогранна,незглибима,таємнича. Мене намагались асимілювати, проте я мала мужність вистояти, постійно оновлююсь, прагну досконалості. Я є зв'язок із духами предків і духом рідної землі.

Національна еліта: Я – найкраща частина народу, укорінена в рідну землю. Повинна визнати: мені бракує сміливості перебрати на себе історичну відповідальність за долю всіх українців.

Держава Україна: Як мене тільки не називають… І «підфарбований уламок СРСР», і країна «бандитів та отаманів», і «труп,який загородив двері в Європу»...

Патріот: НІ! Ти – сонцесяйна,рідна, найкраща!

Держава Україна: А ти хто? Чому мене славиш? І чи багато людей думають так,як ти?

Патріот: Я- людина з високоемоційним станом душі. Я знаю напевне, що ти – найкраща. Наші лави чисельно зростають.

Держава – хижак заглядає до човна й намагається вкусити Україну.

Держава – хижак: Ти нікчемна й слабка, у тебе немає підтримки. Подивись правді в обличчя: лише 9% твоїх дітей народжуються здоровими, на одну жінку народжується 1,5 дитини, ти посідаєш перше місце у світі щодо підліткового алкоголізму, твої люди вимирають від  епідемії туберкульозу, ти винна мені купу грошей, твоя влада працює тільки в режимі керівництва, ти й досі не можеш визначитися з національною ідеєю.

Національна ідея: Неправда! Я є! Були часи, коли я собі не подобалась. На зразок «Ще не вмерла Україна». Ну геть кепсько. Далі було «Україна- мирна держава». Добре, але не  ємно. З 2007 року: «Україна- найкраща держава  в Європі».

Держава- хижак: Ти- примарна. Національна ідея – це гласний договір між громадянами і державою про взаємні зобов’язання і гарантії,принципи особистого і громадянського життя. Хто тебе буде реалізовувати? За рівнем доходу на душу населення ти посідаєш 131 місце у світі. 10% найбагатших людей володіє 75% твоїх багатств. 4 млн. твоїх громадян  знаходяться на соціальному дні.

Соціальне дно: Я – це жебраки, бомжі, алкоголіки, наркомани, злодії. Нас багато, ми різні, боротися з нами важко, нам байдуже,що буде з Україною.

Мисткиня:             Чому ослів в нас більше ніж послів?

                                  І більше забігайлівок, ніж клубів?

                                   І  більше шахраїв, ніж вчителів,

                                    І  менше  мудреців,ніж душогубів?

Особистість: Я – особистість: розумна,відповідальна,умію керувати своєю поведінкою,вихована, маю особисту гідність, не схожа на інших.

Прочитайте слова Вольтера на дошці, і ви збагнете, що я можу врятувати державу.

Мисткиня:                  Яким шляхом іти нам до мети?

                                       Чому усі дороги тупикові?

                                        Чому усі не спалимо мости

                                       Во ім’я правди,злагоди й любові?

Схід і Захід:Ми різні, ми постійно вовтузимо один одого. Тоді про нас пишуть газети: «Геополітичний конфлікт не залатаний»

Україна: Ви мої сини і своєю поведінкою мене засмучуєте. Особистосте, що робити?

Особистість: Є такий афоризм: «Державний корабель – єдиний, який дає течу на самому верху».Треба змінити керманича!

Керманич: Змінюйте,я втомився. Дуже складно будувати країну, потрібна дієва стратегія.

Соціальне дно: А що це таке?

Особистість: Це план такий. Давайте його усі разом обдумаємо!(усі збираються навколо Особистості)

Національна еліта: Еліта – це люди, які роблять свою справу дуже добре. Давайте готувати таких людей. Безіменної еліти не  буває, є духовна, владна,

бізнесова,професійна. Нам потрібна кожна.

Мисткиня: Таких людей дає хороша родина й хороша школа. У нас таких обмаль,оскільки немає державного запиту на інтелект.

Особистість: 1Усіляко підтримувати родини, надати дітям рівні можливості в здобутті освіти протягом життя. 2Перемкнути владу з режиму керівництва в режим захисту прав простої людини.(бере уявний пульт і перемикає)

3 Сформувати компетентний Кабінет Міністрів. 4 Не пнутись до НАТО.

Законослухняність:Для держави дуже важливою є правова свідомість, правова культура,законослухняність. Проект нової Конституції є нежиттєспроможним. Потрібна продумана Конституція.

Мова: Зняти мовне напруження. Громадяни України мають говорити, думати, мріяти українською. Бути титульною нацією.

Схід і Захід: Ми – рідні брати, ніщо нас не роз’єднає(беруть у танок Національну ідею й починають з нею танцювати).Наш розбрат, то більше плітки.

Патріот: «Лиш на  Батьківщині сонце справді золоте!»Ви згодні зі мною?

Звучить ІІ куплет пісні «Веселі часи»

                     Та нам з тобою своє робити,

                     Відкрити очі й далі йти!

                      І зуби сильно стиснувши,

                       маму ніжно любити.

                       Хто ж тоді, як не ми,брати?

Ігромайстер: Ось і скінчилася гра. Проте рішення, які ви прийняли сьогодні, не повинні загинути, вам їх впроваджувати в життя й за них  відповідати.

Держава – акула відпливає геть.

V Підсумки уроку

Грати – значить повнокровно жити. Ви грали самовіддано, отже, прожили 45хв. свого життя змістовно,насичено,плодотворно…Продовжіть,будь ласка,

мою думку.

Усвідомлено, відповідально, з любов’ю.
Критично, гостро,творчо.
Розумно,емоційно, патріотично.

VІ  Домашнє завдання. Підготувати повідомлення про волонтерський  рух на Україні. Проаналізувати свою позицію: чи згодні примкнути до волонтерів?


Теги: держава, Вітер М.І., особистість
Навчальний предмет: Правознавство
Переглядів/завантажень: 1093/159


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar