Головна » Хімія |
Мета уроку: навчальна: розширити і поглибити знання учнів про метали на прикладі Алюмінію. повторити особливості будови його атома , ознайомити з поширенням Алюмінію у природі, розглянути фізичні та хімічні властивості алюмінію; розвивальна: розвивати пам’ять, логічне, образне мислення, уміння нестандартного мислення, цілісність світогляду; виховна: виховувати творчий підхід до навчання, дбайливе ставлення до навколишнього світу, пізнавальний інтерес до предмета, виховувати культуру мови, здібності до логічної відповіді, вміння критично оцінювати матеріал Тип уроку: поглиблення знань Обладнання: дидактичні матеріали: картки із завданнями з хімії, комп'ютерні програми «Віртуальна лабораторія», «Неорганічна хімія», «Хімічний експеримент», мультимедія, клей, маркери. Форми і методи роботи : інтерактивні методи навчання: робота у парах, групах, ігри «Кіт у мішку», «Сніжна куля», «Лото», «Вгадай мене», асоціативний метод, «Мікрофон», самостійна робота. Хід уроку І Організаційний момент ІІ Основна частина уроку 2.1 Актуалізація і коригування знань учнів Учні по черзі витягують із мішка запитання і відразу дають відповідь на нього. Запитання: Який метал найпластичніший? Учневі пропонується вибрати одну із запропонованих задач, де зашифрований один із лужних металів та розв’язати її біля дошки. Сильніші учні вибирають іншу задачу та розв’язують її самостійно в зошиті. Задача 1. Під час взаємодії лужного металу масою 10,92 г з сіркою утворилось 15,4 г солі. Визначте метал. Задача 2. Лужний метал масою 7,8 г прореагував з водою. Утворився гідроксид масою 11,2 г. Визначте, який це метал? Задача 3. Лужний метал масою 14 г спалили в атмосфері кисню. Утворився оксид масою 30 г. Визначте, який це метал? Задача 4. Під час взаємодії лужного металу масою 0,28 г з водою утворилось 0,96 г лугу. Визначте метал. Задача 5. Під час взаємодії 5,29 г лужного металу з бромом утворилась сіль масою 23,69 г. Визначте, який це метал?
2.2. Вивчення нового матеріалу Будова атома Місце знаходження Алюмінію у періодичній системі? «Мікрофон» Поширеність у природі Розповідь вчителя супроводжується із демонстрацією за допомогою мультимедії і програми «Неорганічна хімія»
Розповідь вчителя, демонстрація Фізичні властивості алюмінію Учням пропонується заповнити схему, спираючись на власні асоціації. [Радиальная диаграмма]
Асоціативний метод Хімічні властивості алюмінію: Демонстрація дослідів відбувається на екрані за допомогою програми «Віртуальна лабораторія», «Хімічний експеримент» та «Неорганічна хімія». Учні самостійно записують хімічні рівняння реакцій.
Самостійна робота
ІІІ Заключна частина уроку 3.1. Закріплення вивченого матеріалу На перфокартах запропоновано закінчити хімічні рівняння реакцій. Учні парами виконують завдання і передають наступній парі у ряді перфокарту. Перемагає той ряд, який швидко і правильно виконає всі завдання.
Al + S = Al + H2O = Al + Br2 = Al + HCl = Al + O2 =
Гра «Снігова куля» Складіть із запропонованих речовин генетичний ланцюг перетворення та розв’яжіть його. Al2O3 Al(OH)3 Al AlCl3 Al2(SO4)3 Перевірка завдання відбувається обміном парами аркушами із розв’язками.
Гра «Лото» 3.2. Підведення підсумків роботи на уроці 3.3. Домашнє завдання Створити проект «Алюміній у нашому житті»
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |