Головна » Хімія |
Мета: Освітня: поглибити знання про агрегатний стан речовин та фізичні і хімічні явища; з’ясувати їхні істотні відмінності; сформувати поняття про хімічні реакції, вивчити ознаки хімічних реакцій і умови їх протікання. Розвиваюча: Розвивати навички проведення експерименту, спостереження за ним, самостійно робити висновки, логічне мислення учнів. Виховна: виховувати почуття відповідальності, творчий підхід до навчання, любов та інтерес до предмету і потребу в набуванні знань. Учні повинні знати: відмінності фізичних і хімічних явищ, ознаки хімічних та фізичних явищ, умови виникнення і перебігу реакцій. Учні повинні вміти: розрізняти фізичні і хімічні явища, наводити приклади хімічних та фізичних явищ у природі і побуті. Тип уроку: інтегрований. Базові поняття: явища, фізичні явища, хімічні реакції, реагенти, продукти реакцій. Обладнання і реактиви: штатив для пробірок, пробірки, спиртівка, дерев’яна скіпка, кальцій карбонат, оцтова кислота, вода, мідний дріт, фенолфталеїн, натрій гідроксид, мідний купорос. ХІД УРОКУ І. Організація класу: Привітання, перевірка відсутніх та підготовки учнів до заняття. Вчитель хімії. Сьогодні у нас незвичайний урок, у нас присутні гості. Але як водиться в гарному домі, гості відпочивають, а господарі – працюють, тож і ми з вами почнемо працювати! Для успіху на уроці нам потрібен ваш хороший настрій. Перш ніж ми розпочнемо наш урок пропоную вам заповнити картки настрою. У картках, які ми вам роздали поставте мітку у строчці на початку уроку під тією картинкою, яка відповідає вашому настрою зараз. Установка на успіх Вчитель фізики: Ми сподіваємось, що сьогодні на уроці ви будете активними, настрій ваш буде позитивним і наприкінці уроку всі отримають гарні оцінки. ІІ Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності. Вчитель хімії: Майже шість місяців назад ви почали вивчати новий для вас предмет - хімію. За цей період ми з вами вивчили хімічний алфавіт, навчилися складати хімічні формули та багато іншого. Вчитель фізики: Також шість місяців назад ви вивчали новий для вас предмет – фізику. За цей час ми ознайомились з будовою речовин та різними фізичними явищами. ІІІ. Оголошення теми уроку, мети, завдань та очікуваних результатів: Тема сьогоднішнього нашого уроку:« Агрегатний стан речовин. Фізичні та хімічні явища і властивості речовин. Хімічні реакції, що їх супроводжують». Мета уроку: - поглибити знання про агрегатний стан речовин, фізичні і хімічні явища та їх властивості; з’ясувати їхні істотні відмінності; сформувати поняття про хімічні реакції, вивчити ознаки хімічних реакцій і умови їх протікання. - розвивати навички проведення експерименту, спостереження за ним, самостійно робити висновки, вміння узагальнювати вивчений матеріал. - виховувати почуття відповідальності самоаналізу та самооцінювання. Девіз сьогоднішнього нашого уроку буде: «Пізнання починається із здивування» (Аристотель) Вчитель фізики: Вам подобається подорожувати? Сьогоднішній урок проведемо у вигляді подорожі. Подорожувати ми будемо двома командами: І команда МЕГАРОЗУМ. Девіз: «Ти отруту хочеш мати або вибухівку, одягай білий халат і бери пробірку». ІІ команда ПІДВОДНА БРАТВА. Девіз: «Хімічити завжди, фізичити повсюди, хімічити в воді і з тебе будуть люди». Нагадую основні правила роботи команд: Висловлюватись по черзі. Вислухати кожного. Не перебивати товариша. Бути доброзичливим. Берегти час. Вчитель хімії: Перш, ніж вирушити, необхідно зібрати рюкзак. Тобто повторити основні поняття, які допоможуть вам подолати перешкоди. Для цього давайте пограємо в гру «Відгадайка». По черзі вам будуть задавати питання і за кожну вірну відповідь ви отримаєте літери. З них ви складете слова. Це назва міста куди ми подорожуємо. А що нам потрібно з собою в похід? Звісно знання з хімії та фізики. Отже, перше питання: Що таке фізика? (наука про природу). (Літера - Ф) - Які бувають явища? (Літера - з) Наведіть приклади таких явищ, що відбуваються навколо нас щодня. (Дощ, сніг, вітер, гроза, ріст дерев, скисання молока, приготування чаю тощо) (Літера - е) Учні складають на дошці назву чарівного міста «ФізХім-ленд». Так, дійсно, ми відправляємося в казкове місто під назвою «ФізХім-ленд». ІV. Основна частина. Вчитель хімії: На уроці працюємо з маршрутним листом. Перша станція «Класифікація». Завдання № 1. Діти одержують брошуру в якій виконують завдання обох команд. Закінчити схему «Агрегатний стан речовин» Завдання № 2.Закінчити схему «Фізичні та хімічні явища»
Вчитель фізики: Добре мандруємо далі і друга станція «Фізична». Завдання № 3. Діти самостійно розглядають на столах запропоновані речовини і занотовують в брошурах свої спостереження. Роздивиться прості речовини: мідь, цинк, залізо, що знаходяться у вас на столах. Запишіть спостереження до таблиці. Доповніть її.
Завдання № 4. Роздивіться видані вам пробірки зі складними речовинами. Заповніть таблицю. Вчитель фізики: А тепер давайте перевіримо. Вчитель хімії: Подорож наша продовжується. Наступна станція «Дослідницька». Завдання № 5. Вчитель проводить демонстраційні досліди. Учні фіксують їх у бланку із завданнями. Вчитель робить позначки на дошці. Знаючи правила поведінки й техніку безпеки під час роботи з вогнем, продовжуємо нашу подорож. Дослід виконується на демонстраційному столі. Цей дослід демонструє хімічні реакції які супроводжуються різними зовнішніми ефектами: Нагрівання парафіну. До порцелянової чашки поклали шматок парафіну та нагріваємо його. Які зміни відбуваються? (зміна агрегатного стану з твердого у рідкий, зміна форми) Вчитель хімії: Остання станція - «Мультиплікаційна». Будьте пильними і уважними. Вам будуть представлені кадри з мультфільмів. Кожен кадр супроводжується фізичними або хімічними явищами та властивостями речовин. Ваша задача їх розпізнати та відповісти на запитання: Яке явище ви спостерігали? Кадр 1 Мегамозок (Фізичне. Зміна форми та агрегатного стан речовин) V. Підсумок уроку. Оцінювання знань учнів. Підведення підсумків та виставлення оцінок. Вчитель фізики: Наша подорож завершується. Ми з вами отримали необхідні знання для життя в чудовому місті ФізХім-ленд. Подивіться який він гарний. Вчитель хімії: Щиро дякую вам за урок. Ви гарно попрацювали. Обидві команди були активними. Хочеться особливо відмітити учнів…. VІ. Рефлексія. Слово вчителя: А тепер я прошу всіх заспокоїтись. Сядьте зручніше, закрийте очі та поміркуйте про те чим ми займались протягом уроку. А тепер позначте в картці настрою поставте мітку у строчці по закінченню уроку під тією картинкою, яка відповідає вашому настрою зараз. 1. Що ми повторили на уроці. 2. Чи сподобався вам урок? Чим саме? VІІ. Домашнє завдання. 1.Повторити записи в робочих зошитах, пов.§3.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |