Головна » Історія України |
Мета: Сформувати в учнів початкове уявлення про архіологію як науку, роботу археологів та їх відкриття. Ознайомити з тим, яку роль у дослідженні минулого відіграють речові, писемні та усні історичні пам'ятки. Сформувати навички використання розповіді вчителя та підручника, як джерела знань. Навчити характеризувати історичні джерела за типами. Розвивати інтерес до вивчення історії минулого. Виховувати шанобливе ставлення до спадщини предків. Тип уроку: Інтегрований. Обладнання: Підручник, історичні словники, ТЗН(презентація),картки, атласи, лінійка часу. Основні поняття та терміни: Археологія, археологи, музей, архів, бібліотека, трипільці, скіфи. Основні дати: 31 червня 1971 року — знайдено золоту пектораль у кургані Товста Могила, що на Дніпропетровщині; 1810 рік — у Феодосії засновано перший на українських землях музей старожитностей; 1893 рік — археолог Вікентій Хвойка відкрив поселення трипільців. Хід уроку: Вступна частина. Організація навчальної діяльності. а) Привітання. б) Перевірка готовності до уроку. II. Основна частина. Перевірка домашнього завдання. а) Бесіда за запитаннями: Що таке історія? б) Діти, який зараз рік? Гра “Історична математика” Скільки минуло років з дня запровадження християнства на Русі, якщо христианізація відбулася у 988 році? (1025р.) Актуалізація опорних знань учнів. Визначте яке століття: а) 1238 рік — XIII ст. б) 988 рік — X ст. в) 800 рік — VIII ст. г) 2003 рік — XXI ст. д) 1345 рік — XIV ст. Мотивація навчальної діяльності. Чи моглиб ви визначити скільки минуло часу від певної історичної події до сьогодення без допомоги науки хронології, без знань, які ви отримуєте на уроках історії? Знання про історію нашої держави та інших держав світу, які ми будемо вивчати у наступних классах, не можна осягнути у повному обсязі без вивчення ще однієї науки — археології! Археологія — це наука, яка допомагає вивчати історію за допомогою речових історичних джерел.(Робота з підручником с. 22 — 23) Коментування прочитаного,відповіді на питання с. 23 Археологи — це люди, які проводять археологічні розкопки. Знайдені ними речі зберігаються у музеях. Музей — (з грецької мови — житло муз) — установа де зберігаються пам'ятки минулих часів. У 1810 рік — у Феодосії засновано перший на українських землях музей старожитностей.(Коментоване читання підручника с. 23 -24) Діти, зверніть увагу на мультимидійну дошку!(Показ презентації супроводжується розповіддю вчителя про різновиди музеїв та про особливості кожного з них) Писемні історичні джерела знайдені археологами зберігаються в бібліотеках та архівах. Архіви - це спеціальні заклади, що збирають, зберігають і упорядковують писепні пам'ятки. Бібліотека — спеціальна установа для збереження книг і здійснення користування ними бажаючих. Діти, порівняйте ці два визначення “архів і бібліотека”, чим вони схожі і чим різняться?(Вчитель вислухавши відповіді дітей робить висновок) (Всі визначення записуються у словники по мірі їх вивчення) Українські археологи здобули визнання у світі завдяки зробленим ними важливим відкриттям. Чимало археологічнох пам'яток відшукав Вікентій Хвойка (1850 — 1914 рр.) - відомий українськай археолог — любитель. Однією з нах стала знахідка поселень так званих трипільців. (Робота з Атласом)Якою була самоназва цього давнього народу, що заселяв значну територію між Дніпром та Дністром, - невідомо. Так і стали називати за назвою села Трипілля на Київщині, де у 1893 році археолог розкопав перші поселення цього народу. (Робота з підручником с. 25 — 26; розгляд ілюстрації на сторінці 26 та її аналіз) Закріплення отриманих знань. Дидактична гра “Правда — Неправда” Археологія — наука, що допомагає вивчати історію за речовими історичноми джерелами? (так) III. Заключна частина. 1. Заключне слово вчителя. 2. Домашнє завдання: П. 3 Опрацювати, вивчити дати і визначення. Принести зразки грошових одиниць (за бажанням).
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |