Головна » Інформатика

Створення звітів та макросів у Microsoft Access 2007

Мета:

[*]     ввести визначення понять «звіт», «заголовок звіту», «область даних», «макрос»; пояснити учням основні принципи створення звітів та макросів;
[*]     формувати навички аналітико-синтетичного мислення, просторову уяву, науковий світогляд щодо вирішення різних задач прикладного спрямування;
[*]     виховувати інформаційно компетентну людину, активного представника інформаційного суспільства.

Тип уроку: комбінований урок (урок вивчення нового матеріалу з елементами здобуття практичних умінь і навичок).

Обладнання: комп’ютери під керівництвом операційної системи Windows XP, пакет прикладного програмного забезпечення Microsoft Office 2007, програма для створення мультимедійних презентацій Microsoft PowerPoint 2007, програма у підтримку навчально-виховного процесу        Test W-2.

 

ХІД УРОКУ

Зміст роботи

Організаційний момент (вступне слово вчителя):

Доброго дня шановні учні! Мене звуть Валерій Сергійович, сьогодні я буду проводити у Вас урок інформатики.

Мотивація навчальної діяльності:

У повсякденному житті часто виникає необхідність опрацьовувати великі обсяги даних. Не пройде і півроку, як Ви зробите крок у самостійне життя і будете обирати свою майбутню професію. Саме тому наш з Вами урок хотілося б розпочати зі слів німецького вченого публіциста Вільгельма Швебеля «Хто планує майбутнє, той планує його у свою користь».

Сьогодні на уроці Ви будете не просто учнями 11-ого класу, а спробуєте себе у ролі працівників відділу маркетингу в компанії «Альфа комп’ютер Кривий Ріг»

Ви розпочинаєте вивчення наступної змістової частини теми «Системи управління базами даних».

Інформаційний довідник:

Маркетинг – це діяльність, спрямована на створення попиту та досягнення цілей підприємства через максимальне задоволення потреб споживачів.

В маркетинговій практиці існує таке правило:

Принципи ведення бізнесу, як і принципи маркетингу формуються на основі низки понять:

Уважно слухайте мої пояснення. Вони Вам допоможуть сформувати та удосконалити необхідні для подальшої роботи вміння і навички.

Оцінка за урок залежить від знань теорії та одержаних практичних навичок.

Під час виконання практичної роботи можна користуватися власними джерелами інформації: підручником, довідником, конспектом.

Повідомлення теми і мети уроку.

Актуалізація опорних знань:

Але для того щоб перейти до безпосереднього вивчення нової навчальної теми, ми «відчуваємо певну нестачу» в знаннях. Саме тому необхідно пригадати навчальний матеріал попередніх уроків.

Гра «Відчуття нестачі»:

Запитання для учнів:

Дайте визначення поняттю «запити» в базах даних.
Що таке схема даних? З якою метою її використовують?
Дайте визначення поняттю «ключове поле».
За допомогою чого і як створюють запити?
Що таке «форми» в базі даних? З якою метою використовують?
Що таке база даних? Яке призначення баз даних?

Вивчення нового навчального матеріалу:

Ми вже подолали з Вами «відчуття нестачі» в знаннях і я Вам пропоную перейти до наступного етапу «потреба». Виявляється тих знань, які у нас з Вами наявні, не вистачає для розкриття поточної теми, саме тому є необхідність в нових знаннях.

Звіт – це документ, який містить інформацію з бази даних і призначений для виведення на друк.

Структура звіту:

Заголовок звіту     – один раз на початку звіту.

Верхній колонтитул       – на початку кожної сторінки.

Область даних       – інформація з БД.

Нижній колонтитул        – в кінці кожної сторінки.

Примітки звіту       – один раз в кінці звіту.

Як можна створити звіт в Microsoft Access:

[*]    

[*]     майстер звітів;

[*]     автозвіт: в стовпчик;

[*]     автозвіт: стрічковий;

[*]     майстер діаграм;

[*]    

Макрос – це набір макрокоманд.

Макрокоманда описує дії, які потрібно виконати:

[*]     відкриття і закриття таблиць, звітів, форм;

[*]     виконання запитів;

[*]     встановлення значень полів;

[*]     пошук даних;

[*]     керування виведенням на екран;

[*]     друк даних;

[*]     повідомлення користувачу;

[*]     запуск інших програм.

Події (для запуску макросу)

[*]     дії користувача (клавіатура, миша);

[*]     внутрішні події (відкриття і закриття форми, зміна запису і т.д.).

 

Здобуття практичних умінь і навичок (виконання практичної роботи):

Подолавши попередній етап ми з Вами перейдемо до наступного «товар», оскільки маємо вже певні уявлення про теоретичний матеріал.

Закріплення навчального матеріалу (комп’ютерне тестування):

Подолавши черговий етап нашого уроку, ми зустрічаємося ще з одним маркетинговим поняттям «попит».

Яке призначення звіту?

А    Редагування записів

Б    Виведення даних на екрані або папері

В    Створення таблиць

Г    Створення запитів

Які способи створення звітів вам відомі?

А    Автоматичне створення

Б    За допомогою майстра

В    У режимі конструктора

Г    За допомогою панелі елементів

На основі яких об`єктів створюється звіт?

А    Форми

Б    Таблиці

В    Запиту

Г    Іншого звіту

Які особливості має автозвіт?

А    Містить усі поля таблиці або запиту

Б    Не відрізняється від звіту, створеного за допомогою майстра

В    Створюється автоматично

Г    Його неможливо змінити

Які дії можна виконати в режимі конструктора звіту?

А    Додати або змінити заголовок чи примітку.

Б    Додати обчислювальне поле.

В    Змінити область даних

Г    Додати звіт

Укажіть елементи структури звіту.

А    Заголовок

Б    Примітка

В    Колонтитули

Г    Головне меню

Якими є особливості створення звіту з використанням конструктора?

А    Такий звіт неможливо використовувати для створення звітів

Б    Це швидкий спосіб створення звіту.

В    Це автоматичний спосіб створення звіту.

Г    Це трудомісткий спосіб створення звіту.

Підбиття підсумків роботи:

І в решті-решт ми досягли з Вами передостаннього щабля – «угода». Вам пропонується закінчити речення:

Звіт – це …

Звіти створюються на основі …

Звіти бувають …

Макрос – це …

Макроси використовуються для …

Оцінювання:

Домашнє завдання:

Маючи базові маркетингові поняття пропоную Вам відвідати ринок на якому можете отримати домашнє завдання:

вивчити текст опорного конспекту;
створити проект бази даних «Школа», «Бібліотека», «Лікарня» (один за вибором);
додатково опрацювати навчальний матеріал розміщений за посиланням.


Теги: Коваленко В.С., Access
Навчальний предмет: Інформатика
Переглядів/завантажень: 858/190


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar