Головна » Геометрія

Види кутів. Вимірювання кутів

   Мета: Систематизувати знання учнів про кут та види кутів; закріпити вміння вимірювати кути за допомогою транспортира; ознайомити з порядком побудови кута заданої градусної міри; розвивати навички вимірювання та побудови кутів, інтерес до математики, логічне мислення, пам'ять, уважність; виховувати активність, увагу, наполегливість.

Наочність і обладнання: Мультимедійний проектор, ноутбук, креслярські прилади, підручник, індивідуальні картки, комп’ютерна презентація «Види кутів. Вимірювання кутів».

Хід уроку

      І. Організаційний момент.

     До нас на урок завітали поважні гості, поверніться, будь-ласка і привітайте їх. 

      Сьогодні в нас буде не звичайний урок, а урок – подорож до Країни кутів (Слайди 1-3). Щоб не забути дату подорожі, ми запишемо її в зошит. Відкрийте зошити і запишіть сьогоднішнє число.

     Девізом нашого уроку виберемо наступні рядки (Слайд 4).:

Міркуємо-швидко,

            Відповідаємо правильно,

                                                    Лічимо-точно,

                                                    Пишемо-гарно.

     ІІ. Актуалізація опорних знань.

     Щоб отримати квиток на поїзд, слід виконати наступне завдання. Проведемо усний рахунок, увага на слайд(Слайд 5).

    Пригадаймо разом:

З якою геометричною фігурою ми працюємо?  
Яку фігуру називають кутом?
Як правильно називати кут?

(За кожну правильну відповідь вчитель роздає учням заздалегідь надруковані «квитки»)

       ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

       Зупинка № 1 «Виміряй» (Слайд 6)

       Пригадаємо з вами, як правильно виміряти кут.(Діти  повторюють правило вимірювання кутів. Учні, які дають  правильні відповіді на будь-якому етапі уроку,  отримують заздалегідь надруковані «бонуси») (Слайд 7)

        Перевіримо себе. Гра «Знайди помилку». Увага на слайд! (Слайди 8-13) (Учитель ставить запитання, пов’язані  із видами кутів,  учні відповідають).

        ІV. Розв’язування вправ.

        А зараз попрацюємо в парах. Ви отримали завдання на картках. Виміряйте зображені кути. (Кожна пара учнів отримує картку. Правильні відповіді проектуються на екран). (Слайд 14)

            Фізкультхвилинка

        Ви, мабуть,  стомилися, тому я хочу оголосити перерву і провести невеличку зарядку. (Слайд 15) Я називатиму градусну міру кута, а вам необхідно встановити вид кута і зобразити його руками:

                        а) 30°   б) 90°   в) 180°    г) 120°    д)  150° е) 70° 

             Наступна вправа. Вихідне положення – учні тримають руки перед собою. Якщо на питання вчителя вони дають відповідь «так», то піднімають руки, а якщо «ні», то опускають. Питання:

Тупий кут більший за прямий
Розгорнутий кут 0 градусів
Гострий кут від 0 до 90 градусів
Прямий кут 45 градусів

Перш ніж зробити наступну зупинку, відгадайте загадку:(Слайд 16-17)

На базарі їх не купиш

                                     На дорозі не знайдеш

                                     Їх не зважиш на терезах

І ціни не підбереш. (Знання)

Зупинка № 2 «Поміркуй» (Слайд 18)

Пропоную вам тест із 9 завдань. Наголошую на тому, що тільки одна відповідь правильна. Увага на слайд! (Слайди 19-23) (Правильні відповіді проектуються на екран. (Слайд 24) Учні обмінюються зошитами, перевіряють один одного і виставляють оцінки.)

Максимальний бал за тест – 10 балів. Але ваші «квитки» і «бонуси», отримані впродовж уроку,  додаються до оцінки за тест і   дозволять вам отримати за урок кращі оцінки.

V. Формування вмінь

Зупинка № 3 «Обчисли» (Слайд 25)

Учні колективно розв’язують задачі № 1, 2(Слайди 26-27)

Зупинка № 4 «Відгадай» (Слайд 28)

Пропоную вам кросворд. Відгадавши його, ви дізнаєтесь, яким ще приладом можна вимірювати кути. (Слайд 29-39)

 Розповідь вчителя про астролябію (історична довідка). (Слайди 40-43)

Астролябію інколи називають найпершим комп'ютером. Поза сумнівом,  це пристрій з якнайглибшою загадковістю і красою.  Астролябія вперше з'явилася в Древній Греції. Однією із складових частин цього інструменту служив барабан, на якому, по словах Вітрувія, «намальовано піднебесся із зодіакальним кругом».  Учені ісламського Сходу удосконалили астролябію і стали застосовувати її не лише для визначення часу і тривалості дня і ночі, але також для здійснення деяких математичних обчислень і для астрологічних передбачень. Знання астрономії вважалося основою освіти, а уміння користуватися астролябією було справою престижу і знаком відповідної освіченості. Європейські майстри, подібно до своїх попередників арабів, приділяли велику увагу художньому оздобленню, так що астролябії стали предметом моди і колекціонування при королівських дворах.

VI. Підсумок уроку.

Підведення підсумків, оцінювання роботи учнів. Виставлення оцінок.

VII. Домашнє завдання

Збірник с 65. № 82, 83 (Слайд 44) (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Рабінович  Ю.М., Якір М.С. Збірник задач і завдань для тематичного оцінювання з математики для 5 класу. – Х.: Гімназія, 2007. – 128 с.)

 

Список використаної літератури

Едуш О.Ю. Геометрия 7 класс. Подсказки на каждый день. – М.,Гуманитарный издательский центр “Владос”, 2000.
Клековкин Г.А. Геометрия 5 класс. – М., “Русское слово”, 2001.
Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С. Математика: Підручник для 5-го класу. — X.: Гімназія, 2005. — 288 с.
Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Рабіновнч Ю. М, Якір М. С. Збірник задач і завдань для тематичного оцінювання з математики для 5 класу.— X.: Гімназія, 2007.— 128 с
Слєпкань З.І. Методика навчання математики: Підруч. для студентів матем. спеціальностей пед. вузів. – К.: Зодіак-ЕКО, 2000. – 512с.
Шарыгин И.Ф., Ерганжиева Л.Н. Наглядная геометрия 5 – 6 классы. – М., Издательский дом “Дрофа”, 1999.

 

Термін проведення заняття

І семестр, ІІ чверть,  кінець грудня


Теги: Азоза І.М., кути
Навчальний предмет: Геометрія
Переглядів/завантажень: 529/89


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar