Головна » Геометрія

Розв’язування вправ на знаходження площ паралелограму і трапеції

Мета:

- Поглибити знання учнів з теми «Площі паралелограма та трапеції» продовжити формувати вміння знаходити площі трапеції, паралелограма, ромба, використовуючи вивчені властивості й формули;

формувати навички розуміння означень та властивостей і використання формул до розв’язування задач  розвивати творчі здібності;
виховувати навички групової діяльності, культуру спілкування та толерантність у процесі співпраці, любов до живопису.

Тип уроку формування умінь та навичок.

Хід уроку

Організаційний  момент.
Перевірка домашнього завдання.
Повідомлення теми, мети і задач уроку.

IV. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Робота в групах. Математичний диктант.

(Кожна група різними кольорами пише відповіді, постійно обмінюючись листочками).

Паралелограм – це чотирикутник, у якого…
Протилежні сторони паралелограма…
Протилежні кути паралелограма…
Діагоналі паралелограма…
Висотою паралелограма називається…
Трапеція – це чотирикутник, у якого …
Дві паралельні сторони трапеції називаються…
Дві інші сторони…
Ромб – це…

2. Підведемо підсумок.

3. Самостійне виконання учнями завдань.

З кожної групи обираю спікера; виконують задачу за готовим рисунком (за окремим столом розв’язують завдання).  

3.1.За даними рисунку ABCD  ромб. Знайдіть площу ромба. [Ромб:]

 

3.2.За готовими рисунками вказати види трапеції.                                                                          

 

3.3.Встановити відповідність

                                                                    

4.Виконання практичної роботи:  У вас на столі лежать моделі трапеції (заготовити моделі в розрахунку одну на двох учнів). Скажіть, будь ласка, які геометричні фігури утворяться, якщо ми проведемо висоту трапеції з протилежної вершини до основи? За властивістю площі можемо сказати, що площа трапеції складається з двох геометричних фігур. Однією з них є трикутник. Ваша задача: не знаючи формули для обчислення площі трикутника (це тема наступного нашого уроку), знайти площу цього трикутника. Виконайте необхідні вам вимірювання. Модель можна згинати. І дізнайтеся чому дорівнює площа трикутника

Модель можна згинати, вимірювати сторони, робити все щоб ви могли знайти площу трикутника.

Учні біля дошки (спікер) розв’язують задачу за готовим рисунком.

Після розгляду задачі  виконуємо вправи з перенесенням знань у нові умови.  

V.  Мотивація навчальної діяльності.

I. Слово вчителя: Хто з вас не милувався картинами відомих художників? (Демонстрація репродукції картин)

Т.Г Шевченко «Автопортрет»

Тарас Шевченко. Автопортрет. 1840-1841 р.р.

 

Ілля Юхимович Рєпін  «Українська хата». (До речі, хто знає де народився Рєпін?)

3. Микола Григорович Бурачек «Дніпро біля Канева», 1927 р.      

II. Слово вчителя. Кожне полотно має певну геометричну форму: овал, прямокутник, квадрат.

Минає час з’являються нові імена, нові течії та напрямки в мистецтві живопису.

Абстракціонізм – певне співвідношення ліній та геометричних фігур.

Сучасні художники намагаються змінити стандарти. Уявімо собі ще невідомого українського художника, який пише свої картини на полотнах у формі трапеції та паралелограма. Ну, а щоб набути популярності художнику треба влаштовувати виставки своїх робіт. Він звернувся в художній музей, але так, як художник маловідомий, то й місця йому відвели не так вже й багато лише 2,1 квадратних метри. Але він розгубився, скільки полотен йому вести на виставку, щоб його картини помістилися на відведеній йому площі. І звертається митець саме до нас, тому що величини площ його полотен закодовані в задачах №801, №813, №805, (№800)

З’ясувавши площі полотен, ми зможемо підказати художнику, скільки його робіт розміститься на відведеній площі на виставці.

III. Розв’язання задач за підручником.

Кожна команда розв’язує по одній задачі. Хто виконає свою задачу, приступає до наступної. Уточнення - № 801 за одиницю вимірювання беруться дециметри, № 805 теж дециметри й № 813 замість метрів теж дециметри.

Додаткові задачі

Розв’язати задачу за готовим рисунком.

За даними рисунку знайдіть площу трапеції ABCD.

 

На малюнку ABCD – трапеція. Знайдіть площу трапеції.

 

Кожна команда презентує по одній задачі й робить висновок про те скільки картин може розміститися на площі 2,1 квадратних метра.

VI. Підсумок уроку

VII. Оцінювання учнів

VIII. Домашнє завдання


Теги: Міщенко В.В., трапеція, паралелограм
Навчальний предмет: Геометрія
Переглядів/завантажень: 136/27


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar