Головна » Географія |
В цій статті пропускаються відомі пункти мети роботи і деякі відомі з різних практикумів можливі завдання по виконанню цієї роботи, а основна увага приділена тому, як вчитель сам теоретично може визначити кути висоти Сонця та довжини тіней від метрового гномона кожного місяця приблизно в 20-х числах та порівняти результати з результатами практичних вимірювань разом з учнями. При цьому інколи трапляється так, що Сонця ми не бачимо на небі на протязі кількох днів. Ця робота буде цікава також вчителям-початківцям та вчителям, які бажають осмислити роботу на більш високому рівні, ніж вимагається від учнів. При певних обставинах в класах з поглибленим вивченням математики і географії можна складати завдання, які використовують теоретичний матеріал цієї статті. Як відомо з довідників, кут висоти Сонця над горизонтом визначається за формулою A=(90o-G)+(або-)23,5о, де G – географічна широта місцевості. За цією формулою точно визначаються кути висоти Cонця о 1200 для березня, червня, вересня, грудня. Решту кутів визначаємо арифметично приблизно пропорційно через 7,8о або 7,9о та вносимо в таблицю по місяцям року. Тоді довжина тіні дорівнює висоті гномона, помноженому на котангенс кута А: (Тінь)=(Гномон) x ctg A Довжиною тіні в метрах від гномона висотою 1 метр є практично котангенс відповідного кута, який можна визначити за таблицями Брадіса чи таблицями в математичних довідниках (наприклад, автора Вигодського М.Я., які видавалися десятки разів мільйонними тиражами). Для Миколаєва G=47о (широту знаходять по атласу). 4-та та 5-та колонки приведені для приблизних відповідей по іншим завданням практичної роботи відповідно до місцевого клімату.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |