Головна » Фізика

Її величність Електрика

Мета: Дати перші уявлення про електроенергію, вчити економно їївикористовувати, залучати до енергозбереження, вчити дотримуватися правил безпеки поведінки під час роботи з електроприладами.

Хід уроку:

1. Етап орієнтації.

Організаційний момент.

Сьогодні чудовий, радісний день. І хоча не дуже яскраво світить сонечко, і все частіше на небі з'являються чорні хмарки, у нашого гостя - робота Робі гарний настрій. Покажіть картку, яка відповідає вашому настрою на початку уроку (діти обирають відповідні смайлики).

Визначення теми уроку.

-     Сьогодні на уроці ми будемо розглядати тему, а яку, ви мені зараз відповісте, якщо дасте відповіді на загадки.

1       По дроту ходить,пітьму розгонить.

2     Вогнем не запалиш, водою не погасиш.

3     Висить груша, а не з'їсти.

-     Що об'єднує ці загадки?

-     Отже, яка тема нашого уроку?

2 Етап цілепокладання.

-Сьогодні на уроці ми зустрінемося з різними поняттями. Разом з роботом Робі і його друзями ви будете знайомитися пізнавати, звикати до речей, які ще ніколи не траплялися вам, а можливо і траплялися, але не залишили сліду в пам'яті.

Впізнавати щось нове завжди цікаво і потрібно. Сьогодні ви зможете стати інженерами, електриками, а коли станете дорослими і оволодієте професіями, тоді, можливо, ви пригадаєте про що розповідав робот Робі і його друзі. Відкриєте товсті довідники, енциклопедії, і скажете:"- А з такими поняттями ми вже зустрічалися."

Нехай не все, про що буде сказано, буде вам зрозумілим до кінця, але нічого - не всяке знання пізнається відразу. Саме головне - зробити перший крок. Адже будь-який шлях і короткий, і довгий, і легкий, і важкий - обов'язково починається з самого першого кроку.

-Крокуємо вперед? -Крокуємо!

Тоді бажаю вам уваги, наполегливості, доброї цікавості і щасливої дороги.

З. Етап проектування.

-Щоб наша подорож була цікавою, я пропоную вам зробити зупинки на таких станціях:

1.     Станція "Електрика"

2.     Станція"Бережлива"

3.     Станція"Небезпека"

-Чи погоджуєтеся ви здійснити подорож з роботом Робі по цим станціям? Якщо так, то швиденько відправляємося в путь.

 

4 Етап організації плану діяльності.

1 Зупинка" Електрична"

Нас зустрічає на цій зупинці товариш робота Робі - Елікс (переодягнений хлопчик)

-Я дуже радий вас бачити на нашій станції.  Коли ви їхали до нас в гості, ви проїжджали безліч міст і сіл. Ввечері над кожним населеним пунктом ви бачили золоту зірницю. Це горіли тисячі вуличних ліхтариків, світилися незчисленні вікна будинків.

- Хто знає, звідки надходить електроенергія?( з електростанцій) Зараз електроенергії виробляється в 500 разів більше, ніж до революції. Через кожні 10 років вироблення електроенергії у нас в країні збільшується в 3 рази.

-Я бачу ви дружні і сміливі.

-Спробуйте розповісти як ви собі уявляєте електростанції. (робота в групах)

Розповіді дітей.

Узагальнююча розповідь.

Так, дійсно, територія - простора, велика. Величезні білі корпуси, а над ними високі - високі труби. Чується тихий гул. Це гудуть парові турбіни. Вони обертають генератори, машини, які виробляють електроенергію. По електропроводах вона потрапляє до кожного будинку. Давайте уявно зайдемо до корпусу, в якому встановлені котли. Вони піднімаються до самого даху височенногобудинку. За їх роботою слідкують з спеціального корпусу. В очах темніє від великої кількості приладів, кнопок, вимикачів.

Ну що ж, нам час продовжувати свою подорож. Дякуємо тобі, Еліксе, за цікаву розповідь.

2. Зупинка бережливих.

Щоб потрапити на цю станцію потрібно виконати завдання. Візміть конверти з завданням і в групах швидко виконайте завдання.

Ігр. -Де використовуємо електроенергію в школі?

2гр. -Де використовують електроенергію вдома?

Згр. -Де використовується електроенергія в народному господарстві?

В кожному будинку, в кожній квартирі, на стіні закріплена чорна коробочка зі скляним віконечком. За склом обертається металевий диск. До коробочки підведені проводи. Це електричний лічильник. Коли електроенергію вимкнено диск не рухається.

Рух дисків наших лічильників з року в рік збільшується, бо ми витрачаємо більше електроенергії. Колись її витрачали тільки для освітлення. Потім з'явилися електричні плитки і праски. Потім до них приєдналися радіоприймачі, вентилятори, магнітофони, телевізори, пральні машини, холодильники, електрокомбайни і кухонні комбайни. В звя'зку з тим як наш добробут покращується, все більше в наших будинках використовується електроенергія.

-А де ще використовується електроенергія? (в народному господарстві).Так в народному господарстві використовують мільйони електричних машин і приладів. Вони встановлюються на станках, конвеєрних лініях, бурових вишках, будівельних кранах. їх можна побачити на зрошувальних системах, механічних токах, тваринницьких фермах. Електроенергія плавить метал і пече хліб, зварює каркаси заводських цехів, загартовує сталь, доїть корів і виводить курчат, нараховує заробітну плату і допомагає проводити наукові дослідження. Електроенергія наш могутній і добрий помічник і друг.

А друзів треба любити а значить і берегти.

 

Давайте складемо пам'ятки, як треба дбайливо і бережно використовувати електроенергію.

 

Складання пам'яток по групах.

Складання в групах розповіді.

 

Ігр. -Як я бережу електроенергію?

2гр. -Як я не бережу електроенергію?

3 гр. –Альтернативні джерела енергії?

4.     Зупинка  " Обережно Небезпека".

 

 Робота над пам'яткою "Обережно Небезпека".

 Всі електроприлади зв'язані з таким фактором ризику, як електричний струм. При користуванні побутовими електроприладами, щоб уникнути ураження електричним струмом, необхідно знати і виконувати такі правила:

1.     не можна прикріплювати до електролампочки саморобні паперові абажури

2.     не можна братися одночасно за каструлю, яка стоїть на електроплиті, і за кран водопроводу

3.     змінюючи електролампочку, необхідно вимкнути струм

4.     не можна мокрими руками торкатися до вимикачів, розеток

5.     не можна ремонтувати побутову техніку, яка перебуває під напругою

6.     не можна вмикати мокрі електроприлади

7.     не можна наближатися до проводу, який упав, а тим більше брати його в руки.

 

IV. Контрольно - оцінюючий етап.

Робот Робі задоволений вашою роботою. Він надіється,що ви будете дбайливими і бережливими господарями. На пам'ять про урок він вам дарує ось такі емблеми (знавців). Він буде спостерігати, як ви дбайливо відноситесь до електроенергії і вибере переможця (самого дбайливого і бережливого).Оцініть свій стан за допомогою смайликів.


Теги: Головко Ю.І., електричний струм
Навчальний предмет: Фізика
Переглядів/завантажень: 747/157


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar