Головна » Алгебра

Звичайні дроби

Математика 6 клас Розділ ІІ. Звичайні дроби §2. Додавання і віднімання звичайних дробів Цикл мультимедійних уроків Полтавська загальноосвітня школа № 10 І-ІІІ ступенів ім. В.Г.Короленка 
Урок1. Основна властивість дробу Урок2. Застосування основної властивості дробу. Скорочення дробів Урок3. Зведення дробів до спільного знаменника. Порівняння звичайних дробів 
Урок 1. Основна властивість дробу Мета уроку: сформувати поняття основної властивості дробу; вироблення навичок і вмінь застосовувати властивість при розв’язуванні вправ; розвивати логічне мислення, обчислювальні навички та пам'ять, культуру математичної мови; розвивати навички самоаналізу; виховувати культуру математичних записів, старанність, пізнавальний інтерес до математики. Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок 
Микола Єругін І математика безмежно різноманітна, як світ, і міститься в усьому. 
ДРІБ – це … У математиці це представлення чисел або математичних величин у вигляді результату операції ділення. Найчастіше дріб подається у формі, де a - чисельник, b — знаменник дробу. 
ДРІБ – це … Часто повторювані, короткі, переривчасті звуки, що виникають від ударів по чому-небудь, при стрільбі. Дрібні свинцеві кульки, які вживаються для стрільби з мисливської рушниці. В музиці – «барабанна дріб» “Кулеметний дріб” 
ДРІБ – це … На воено-морському флоті вираз «Дріб!» розуміється як: «Достатньо! Закінчити роботу!» 
Лев Миколайович Толстой 08.09.1828р.-07.11.1910р. “Чисельник – це гідність людини. Знаменник – це оцінка самого себе. Збільшити свій чисельник – свою гідність – не підвладно людині. Але кожен може зменшити свій знаменник – свою думку про себе і цим зменшенням наблизитись до ідеалу.” ДРІБ – це … 
Розминка - кросворд Дріб у якого чисельник менше знаменника. Число на яке ділиться дане. Результат дії ділення. 1/90 частина прямого кута. Добуток кількох рівних множників. Числа, які діляться на 2. Дріб, чисельник якого більше або дорівнює знаменнику. Рівність, що містить невідоме. Яке з наведених чисел ділиться на 2 і на 5 одночасно: 7;25;13;40;19. Число, яке має тільки два дільника:1 і саме це число. П Р А В И Л Ь Н И Й Ч А С Т К А Г Р А Д У С С Т Е П І Н Ь П А Р Н И М И Н Е П Р А В И Л Ь Н И М Р І В Н Я Н Н Я С О Р О К П Р О С Т Е 
Словник Властивість – якість, ознака, характерні для кого-небудь, чого-небудь 
Завдання 1. Пояснить записи 
Завдання 2. Яку частину становить зафарбована фігура від цілого. 
S=1дм² 
Основна властивість дробів Якщо чисельник і знаменник дробу помножити або поділити на одне й те саме натуральне число, то одержимо дріб, що дорівнює даному. 
Завдання 3. Обґрунтуйте рівність(усно) 
Завдання 4. Чи правильна рівність(усно) 
Завдання 5. Поясніть рівність дробів за допомогою основної властивості (усно). 
Робота з підручником За підручником  Г. Янченко, В. Кравчука, Математика 6 клас 
Самостійна робота з взаємоперевіркою Замість плям вписати числа, щоб дроби були рівні між собою, застосовуючи основну властивість дробу. І варіант ІІ варіант 
Урок 2. Застосування основної властивості дробу. Скорочення дробів Мета уроку: вироблення вмінь та навичок застосовувати основну властивість дробів при розв’язуванні вправ на скорочення дробів; розвивати логічне мислення, обчислювальні навички та пам'ять, культуру математичної мови; розвивати навички самоаналізу виховувати культуру математичних записів, старанність, інтерес до предмету. Тип уроку: формування вмінь та навичок 
План урока Організаційний етап (1-2 хв) Теоретична розминка (3 хв) Інтерактивний тест (6 хв) Пояснення нового матеріалу. Інтерактивна лекція (8-10 хв) Закріплення (10-12 хв) Підведення підсумків. Домашнє завдання(2-3 хв) 
Конкурс “Ти - мені, я - тобі” Ознака подільності на 2. Ознака подільності на 3. Ознака подільності на 5. Які числа називаються простими? Яке натуральне число називається складеним? Яке число називається дільником даного? Яке число називається найбільшим спільним дільником двох натуральних чисел? Які два числа називаються взаємо простими? Яке число називається кратним даного? Яке число називається найбільшим спільним кратним натуральних чисел a і b? Сформулюйте основну властивість дробів. 
Інтерактивний ТЕСТ 1 3 2 Закінчити тест 5 4 Обери завдання: Перевірка Вихід 
Завдання 1 Розклади число 585 на прості множники: А) 5 · 117 Б) 5 ·9 ·13 В) 5 · 3 ·3 ·13 Г) 5 · 3 · 39 В Г Б А Вірно ! Неправильно! 1 3 2 Закінчити тест 5 4 Обери завдання: 
Завдання 2 Знайдіть найбільший спільний дільник чисел 100 і 56 : А) 8 Б) 4 В) 10 Г) 6 Вірно! Неправильно! 1 3 2 Закінчити тест 5 4 Обери завдання: Б Г В А 
Завдання 3 Знайдіть найменше спільне кратне чисел 21, 35 та 63: А) 315 Б) 21 В) 915 Г) 105 Вірно! Неправильно! 1 3 2 Закінчити тест 5 4 Обери завдання: А Г В Б 
Завдання 4. Взаємо прості числа мають …. А) два дільника Б) один дільник В) більше ніж два дільника Г) не мають дільників Вірно! Не правильно! 1 3 2 Закінчити тест 5 4 Обери завдання: Б Г В А 
Завдання 5 Чи зміниться дріб, якщо чисельник і знаменник помножити на 15, а потім поділити на 3: А) буде рівний даному Б) дріб збільшиться на 5 В) не знаю Г) дріб зменшиться в 5 разів Вірно! Неправильно! 1 3 2 Закінчити тест 5 4 Обери завдання: Б Д В А 
(p>1) Ділення чисельника і знаменника дробу на їх спільний дільник, відмінний від одиниці, називають Скороченням дробу 
Скоротити дріб Поділивши чисельник і знаменник на їх НСД Використовуючи ознаки подільності 
Нескоротнім дробом називають дріб, у якого чисельник і знаменник взаємо прості числа 
Завдання. Виписати з даних дробів нескоротні: Підкреслити олівцем: зеленого кольору - правильні дроби, червоним – дроби неправильні 
Чисельник і знаменник Можемо ми з вами Поділити на число, Одне й те саме. Дріб простішим ми зробили, А точніше -… . Щоб узнати швидко й стисло, Чи ділитись будуть числа, Правила такі є в нас – Відповідь знаходиш враз. Заслуговують подяки, Це – подільності … . 
Робота з підручником За підручником  Г. Янченко, В. Кравчука, Математика 6 клас 
Гра “Скорочення штатів” Уявіть, що ви директор підприємства “Дріб”, а штат ваших підлеглих – певні дроби. Потрібно скоротити штат за рахунок однакових посад. 
Перевірка Отже в штаті залишилися: 
Урок 3. Зведення дробів до спільного знаменника. Порівняння дробів Мета уроку: удосконалити вміння застосовувати основну властивість дробів; навчитись зводити дроби до спільного знаменника та порівнювати дроби з різними знаменниками; розвивати логічне мислення, обчислювальні навички та пам'ять; виховувати культуру математичних записів, старанність, почуття колективізму, інтерес до математики. Тип уроку: комбінований 
План урока Організаційний етап (1-2 хв) Перевірка д/з (5хв) Актуалізація опорних знань (5 хв) Пояснення нового матеріалу. Інтерактивна лекція (8-10 хв) Закріплення (10-15 хв) Підведення підсумків.Домашнє завдання(2-3 хв) 
1.Числу 12 кратним є число: н)8; о)4; п) 6; р) 36 2. Дільник числа 16: н)48; о)8; п)32; р)3 3. Найменшим спільне кратне чисел 6 і 8 дорівнює: ж)48; з)2; и)24; і)54 4. Найбільший спільний дільник чисел 8 і 12 дорівнює: а)24; б)12; в)8; г)4 5. На 3 ділиться число: ш)323; щ)8224; ю)9283; я)5042 6. На 2 і 3 ділиться число: з)7744; и)5032; і)2121; ї)332 7. Дріб : 9. Дріб : 10. Нескоротній дріб: 
< 5 кратне числам: 10;15;20;25;30;35;40;45;50;55;60;65;70;75;… 14;21;28;35;42;49;56;63;70;77;84;… 7 кратне числам: 
Крок 1. додатковий множник Щоб звести дроби до спільного знаменника, потрібно: Крок 2. 
Робота з підручником За підручником  Г. Янченко, В. Кравчука, Математика 6 клас 
Магістр Неуважних Наук 0 1 х порівняв дроби та відмітив їх на координатній прямій в порядку зростання. Чи правильно він виконав завдання? 
Сьогодні на уроці я дізнався … я повторив … я закріпив … мені сподобалося … я поставив собі оцінку … 
Домашнє завдання 
Дякую за урок! 


Теги: дроби, Подгорна Т.М.
Навчальний предмет: Алгебра
Переглядів/завантажень: 919/248


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar