Головна » Алгебра |
Мета: Формувати вміння і навички запису звичайних дробів, читання та застосування поняття звичайного дробу для розв’язування первинних задач на дроби. Виховувати інтерес до математики, історії математики. Показати безпосередній зв'язок математичних понять з оточуючим світом. Застосовувати активні, наочні форми навчання. Обладнання: Моделі дробів, педагогічний програмний засіб «Математика, 5 клас» (ППЗ), презентація Microsoft PowerPoint, інтерактивні засобами Smart Board .
Хід уроку: І. Мотивація навчальної діяльності. Перевірка домашнього завдання. Швидко вирішуються організаційні питання, щодо початку уроку.
Вчитель повідомляє тему уроку, мету. Робляться відповідні записи на дошці і в зошиті.
Перевіряємо домашнє завдання. Висвітлюється відповідний слайд. Учень читає умову та розв’язок, виправляються помилки
Під час перевірки вчитель швиденько перевіряє наявність домашнього завдання.
Під час перевірки останнього завдання можна попросити дітей піднімати руку, якщо вони виконали правильні обчислення, встати тим учням, які виконали домашнє завдання без помилок. ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Вчитель: А тепер, що б повернутися до звичайних дробів, розв’яжемо нескладну задачу і допоможемо Вінні – Пуху зробити свій вибір.
Читають умову, дають відповідь та відповідні роз’яснення.
То що таке звичайний дріб? ІІІ. Повторення матеріалу початкової школи. Святковий пиріг розрізали на 10 рівних частин.. А яку частину становить решта? Вчитель повторює ще раз: Числа і є дробовими, які записані за допомогою натуральних чисел і дробової риски. ІV. Закріплення поняття дробу.
Прочитати дроби, назвати чисельник і знаменник кожного дробу. Після того як дроби прочитали, вчитель на вибір показує дріб і пропонує назвати чисельник або знаменник дробу.
Розв’язання наступних завдань записують в зошит. № 652 розв’язують самостійно, з наступною перевіркою.
Наступна задача розв’язується усно.
(Динаміка сладу допомагає унаочнити перевірку.)
V. Застосування поняття звичайних дробів. Математичні цікавинки. Вчитель: До речі, яка частина уроку вже пройшла? Чи встигнемо ми дізнатися на уроці ще щось цікаве? Учні називають скільки хвилин уроку минуло, залишилось.
Робота з ППЗ (педагогічний програмний засіб «Математика, 5 клас» – версія 20, ПП «Контур плюс». Фрагмент 1 –урок 67 З історії виникнення дробів.
До речі про час: 1хв теж можна записати у вигляді дробу. 1хв = год. Правильно. Ще в Стародавньому Вавілоні використовували шістдесяткові дроби. Саме з ними пов'язаний сучасний поділ години на 60 хвилин (1год = 60 с), а хвилини на 60 секунд (1 хв = 60 с). Дроби потрібні лише для того, щоб правильно ділити щось на частини?
Робота на дошці: №655 Виразити у метрах: 1см = 5см = 24см = 1дм = 7дм = 1мм =
До дошки викликають 2 учнів, які за допомогою вчителя і класу заповнюють відповідями колонки прикладів. у годинах:
Робота з ППЗ (педагогічний програмний засіб «Математика, 5 клас» – версія 20, ПП «Контур плюс». Фрагмент 2 –урок 67 З історії виникнення дробів.
Вчитель: Ну добре, ми сьогодні почули про Єгипет, Вавілон, а що говорили про звичайні дроби наші предки? У Київській Русі дроби називали частинами. Найпоширенішими з них були: - полтинник, - четь, - півчеть, - треть, - півтреть, - півпівтреть.
Накресліть квадрат із стороною 4см. (учні виконують побудову в зошиті самостійно, вчитель проходить по класу, допомагає, виправляє помилки). Заштрихуйте полтинник квадрату. Обчисліть площу заштрихованої фігури. Можливі побудови:
4∙4 = 16 (см2) – площа квадрату. 16:2 = 8 (см2) – площа заштрихованої частини. Накреслити відрізок 6см . Побудувати треть і півтреть (півпівтреть.)
Робота з ППЗ (педагогічний програмний засіб «Математика, 5 клас» – версія 20, ПП «Контур плюс». Фрагмент 1 –урок 70 Числовий промінь. Угу, не рухайся. Біля тебе отруйна змія. Вчитель виконує побудову числового променя на дошці, нагадуючи дітям, що таке числовий промінь, показує як на числовому промені відмічаються дроби: ( Одиничний відрізок – 10 клітинок) Чи можна на цьому промені відмітити дроби більші за перелічені? Вчитель: Тепер прийшов час відкрити підручник. (Робота з підручником. Розв’язування задачі з коментуванням ) № 673 V. Підсумок уроку. Оцінювання учнів. В підсумку уроку вчитель дає оцінку всьому класу та називає оцінки конкретним учням. Домашнє завдання: (За підручником ) п.22 Стор.159. №654, 656, 674.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |