Головна » Алгебра

Застосування різних способів розкладання многочленів на множники

Цілі уроку:  • Систематизувати і узагальнити знання і вміння про різні способи розкладання многочленів на множники;

•  Сформулювати загальний алгоритм виконання дій під час розкладання многочленів на множники декількома способами;

•  Формувати навички застосування різних способів розкладання многочленів на множники;

•  Розвивати пізнавальну компетентність, логічне самостійне мислення, компетентність продуктивної творчої діяльності, навички самоконтролю;

•  Виховувати увагу, спостережливість, швидкість реакції.

Тип уроку: застосування знань, формування вмінь і навичок.

Устаткування:  мультимедійний проектор,  магнітна дошка, набір карток для виконання завдання на магнітній дошці, картки з завданням тестів, індивідуальні оціночні листи.

 

Епіграф до уроку

 

                               «Розумова праця на уроках математики-пробний

                                 камінь мислення»

                                                                                 В.А.Сухомлинський

                                                                      (слайд № 2)

                                            Структура і хід уроку

 

 

І. Організаційний момент.

 

   Читання епіграфа до уроку та коментар до нього.

Повідомлення плану роботи на уроці, ознайомлення з порядком заповнення індивідуальних оціночних листів.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь, навичок.

     У парах виконується завдання тесту.

 

1. З'єднати лініями відповідні частини визначення

Подання многочлена у вигляді добутку двох або декількох многочленів

 

Розкладання многочлена на множники-це

 

 (слайд № 3)

Поєдання многочлена у вигляді суми двох або декількох многочленів

 

Подання многочлена у вигляді добутку двох або декількох многочленів

 

Оцінка-1 бал

 

2.  Відновіть порядок виконання дій при розкладанні многочлена на множники способом групування. (слайд № 4)

 

Щоб розкласти многочлен на множники способом групування, потрібно

 

1. Відзначити знаком «+» вірні вираження:   (слайд № 5)         

 

     Оцінка-2 бали (по 0,5 за кожне вірно вибране і вірно невибране вираз)

        

        Учитель демонструє  на екрані мультимедійного проектору  відповіді на завдання тесту.

      Учні виконують самоперевірку і коментар завдань. Враховуючи коефіцієнт участі в роботі, учні розподіляють між собою зароблену кількість балів, виставляють їх у оціночні листи.

        Одночасно на магнітній дошці двоє учнів виконують індивідуальне завдання, потім презентують: провести класифікацію даних многочленів за способом розкладання на множники.

        У результаті учні збирають таблицю. (слайд № 6)

 

Перевірку виконують учні-консультанти.

 

1.З’єднати лініями многочлени з відповідними їм способами розкладання на множники.

 

          Після виконання роботи пари обмінюються варіантами, виробляють взаємоперевірку, звіряють роботу сусіда з тим, що зібрано двома учнями на магнітній дошці. Оцінюють роботу товариша.

 

               Оцінка-4 бали (по 0,5 бала за кожне з'єднання)

 

 

2. «Математична естафета» (слайд № 7)

 

Робота по командам. На останній парті кожного ряду знаходиться листок з 8 завданнями (по два завдання на кожну парту). Ці ж завдання записані на дошці. Учні, які отримали листок, виконують перші два завдання (дозволяється спільна робота) і передають листок учням, які сидять попереду, після чого підключаються до роботи всього класу.

Робота вважається закінченою, коли вчитель отримує три листка (по кількості рядів) з виконаними  8 завданнями.

         Перемагають учні того ряду, в якому буде вирішино вісім прикладів.

 

Перевірка підсумків робіт здійснюється за допомогою мультимедійного

 проектора. У цій роботі оцінюється коефіцієнт участі в рішенні.

Оцінка-4 бали (по 0,5 бала за кожний вірно виконаний приклад).

 

Ш. Засвоєння нових знань, умінь

       Коментар вчителя

       На практиці при вирішенні прикладів часто доводиться використовувати комбінацію різних прийомів. Тому, щоб успішно вирішувати такі приклади сьогодні, ми разом спробуємо виробити план їх послідовного застосування. Для цього потрібні не тільки знання, але й досвід. Звернемося до нього:

            1. Розкладіть многочлен на множники і вкажіть які прийоми використовувалися при цьому.

Біля дошки одні й ті ж приклади виконують кілька учнів з подальшою перевіркою правильності виконання учнями класу

Приклад 1.

Рішення.   

 

Комбінували два прийоми:  

 

Винесення спільного множника за дужки;

 -   Використання формул скороченого множення.

Приклад 2. 

Рішення:  

        

            Комбінували два прийоми:

          - угруповання;

          - використання формул скороченого множення;        

         

          Приклад 3.  

          Рішення:     

 

Перевірка: 

Комбінували три прийоми:

- угруповання;

- формули скороченого множення;

- винесення спільного множника за дужки.

 

Висновки: на підставі виконаних завдань скласти алгоритм розкладання многочлена на множники з застосуванням декількох способів розкладання.

                   Колективно складається таке правило-орієнтир: (слайд № 9)

 

1. Винести загальний множник (якщо він є) за дужки.

2. Спробувати розкласти многочлен (отриманий в дужках) за формулами скороченого множення.

3. Якщо многочлен містить більше трьох членів, то спробувати застосувати спосіб угруповання.

 

ІV. Застосування знань і вмінь

 

1. Самостійна робота (слайд № 10)                                      

 

      Самостійна  робота перевіряється на уроці за допомогою мультимедій-ного проектора.                                                      

      Копії рішень учні здають вчителю, здійснюють самоперевірку і самооцінку знань. Відмітка за роботу дорівнює числу вірно виконаних завдань

 

ІV. Підсумки уроку

      Бліц-тест  (слайд № 11)

У якому випадку вказано правильне розкладання многочлена   на множники:

 

Відновіть логічний ланцюжок (розставте вираження 1-4 в порядку, відповідне логіці уроку):

 

Який крок ви б додали до отриманого ланцюжку?

 

Підведення підсумків в оціночних листах: учні підраховують підсумкову кількість балів за урок, оцінюють свою роботу на уроці.

    

V.  Домашнє завдання

      § 20 (вивчити) правило-орієнтир, § 14,15,18 (повторити)

      виконати вправи: № 79, 79, 79, 800, (803)

      Творче завдання: скласти 8 прикладів для математичної естафети по  темі уроку.


Теги: многочлен, Лефтерова Л.Т.
Навчальний предмет: Алгебра
Переглядів/завантажень: 1035/225


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar