Головна » Алгебра

Випадкові події

Мета: 

Формування ймовірного мислення; введення понять: випадкові, вірогідні, неможливі, рівно ймовірні події; вміння порівнювати шанси  здійснення випадкових подій для оцінки ймовірної випадкової події в практичних ситуаціях.
Розвивати пізнавальний інтерес та ерудицію учнів, логічне мислення
Виховувати  любов до життя.

Обладнання: проектор, мультимедійна презентація, виконана  в програмі  Power Point,  непрозорий пакунок, яблука: 6 червоних і 4 зелених.

Хід уроку.

I. Організацій момент

Звучить  перший куплет пісні  «Случайность»

А мы случайно повстречались,

Мой самый главный человек.

Благословляю ту случайность

И благодарен ей на век.

Представить страшно мне теперь,

Что я не ту открыл бы дверь,

Другой бы улицей прошел,

Тебя не встретил, не нашел.

II. Вивчення нової теми.

Вчитель:  Прозвучали слова чудової  пісні, в якій іде мова про випадкову зустріч двох людей, яка змінила їхнє життя. Да, в житті багато чого, не дивлячись на те, що ми всі плануємо заздалегідь, залежіть від випадкових подій.

На екрані  слайд № 2. (повідомлення теми уроку)

Слайд № 2

- Перший крок – знайомство з випадковою подією.  Світ випадковостей починається одразу за порогом дому.  Діти, подивіться за вікно (за вікном похмура погода). Як ви гадаєте, чи піде через 10 хвилин злива?

Відповіді дітей можуть розділитися: дехто скаже, що піде злива, а дехто скаже, що ні.

Вчитель:  Можна зробити наступний висновок: злива через 10 хвилин може  бути, а може і ні. Або іншими словами: така подія як злива, в даних умовах (похмура погода за вікном) через 10 хвилин може статися, а може і не статися. Слайд № 3-4

Дати означення випадкової події  Слайд № 5

Вчитель:  

- Діти, наведіть приклади випадкових подій.

Слайд № 6-8     

Вчитель бере  непрозорий пакунок, показує, що в ньому нічого не має,  и просить дітей положити  туди яблука, які лежать на робочому столі  вчителя (6 червоних і 4 зелених).

Вчитель:  

- Зараз ми будемо оцінювати наступні події.

На экрані  з‘являється запис. (Слайд № 9)

 

Кожний  учень,  по черзі, підходить і виймає  1 яблуко  з пакунка.

Вчитель:  

- Кожен з вас зміг вибрати, не заглядаючи в пакет,  як червоне, так і зелене.  Отже, виходить, що події  А і В – випадкові. А може чи ні статися подія С?

Діти роблять висновок, що подія С статися не може. Бо з пакета можна  витягти лише те,, що там лежить, а жовтого яблука там нема.

Дати означення неможливої події  (слайд № 10):  

- Отже, подія С – неможлива.

- Що можна сказати  про подію D?    

- В пакунку лежать тільки яблука, значить подія D відбувається кожного разу, коли що-небудь будемо виймати з пакету.

Дати означення вірогідної події    (слайд № 11)

Вчитель показує приклади.  Слайд №12-13

 - Визначте, яка з даних подій є неможливою, а яка вірогідна?             

      Вчитель:  А тепер,будь ласка, ви  наведіть приклади неможливих та вірогідних подій.

Фізхвилинка:

Ви всі разом усміхніться

Поверніться всі разом

Вправо, вліво наклоніться

Підморгніть мені разом.

Всі ідеї переможемо

Вгору руки ми піднімемо.

Всі турботи з себе скинемо

І розв’язати приклад зможемо

Знову беру пакет. Складаю до нього  6 червоних та 4 зелених яблука. Опускаю руку в пакет и запитую:

- як ви думаєте, у якої події більше шансів відбутися: A чи  B?

У події А, тому що червоних яблук в пакеті більше.

- математики говорять в такому випадку, що подія А більш вірогідна а подія В  менш вірогідна. 

- урівняємо  кількість яблук у пакеті. (Убрала 2 червоних)  А тепер, яка подія більш вірогідна: А чи В?   

- шанси одинакові.

Дати означення рівноймовірних подій.     (Слайд №14)     

Вчитель:  

- Наведіть приклади рівноймовірних подій.

- А навіщо в житті треба вміти оцінювати ймовірність тієї чи іншої події,  і чи важливо це для людини?

 Вчитель: Я купила білет телегри «Лото-забава», аби виграти квартиру. Як ви гадаєте, чи буде мій білет щасливим? Чи вірогідна ця подія?

Чи варто брати участь в лотереях, азартних іграх?

 III. Закріплення. 

Робота з підручником.  Сторінка 110-111

Прочитати за підручником означення.
Виконати  завдання       № 634,    № 636,  № 639
(Слайд №15,16)     

IV.   Підсумок  уроку.  

Повторити  з учнями всі характеристики випадкових подій. Слайд № 17

  

- В житті треба поступати так, аби шанси на успіх були найбільшими, випадкову подію неможна передбачити. Моє побажання – впевнено почувайте себе в незнайомих ситуаціях, реально оцінюйте шанси. Успіхів вам в нелегкій праці щодо опанування математикою, одним з розділів якої є «комбінаторика».

V.  Завдання додому:      (Слайд № 18)   

1. Прочитать п. 21;

2. Виконати № 635, 637, 640;

3. Придумати свої приклади для кажної категорії подій

 Дякую за урок. До побачення.  (Слайд №19)


Теги: випадкові величини, Сова О.А.
Навчальний предмет: Алгебра
Переглядів/завантажень: 106/16


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar