Головна » Алгебра

Узагальнення та систематизація знань з теми „Звичайні дроби та дії з ними”

Мета уроку:

узагальнити та систематизувати знання, вміння, навички учнів з теми «Звичайні дроби та дії з ними»;
сприяти інтелектуальному розвитку учнів, їхнього логічного мислення, інтуїції, уваги, уміння аналізувати, узагальнювати, продовжувати формувати культуру усних, письмових обчислень;
виховувати дисциплінованість, здатність до подолання труднощів, комунікативність, зібраність, сприяти формуванню позитивних рис особистості.

Обладнання: смайлики, ПК, проектор, картки з завданнями та відповідями, дошка, бейджики, макети кораблів.

Навчально-методичне забезпечення: мультимедійна презентація, тестова програма test-W2.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.

Форма уроку: урок-гра.

 

Хід уроку

Організаційний етап.

 

Учитель. Наш урок я розпочну не словами, а віршем:

 

«Добрий день! У добрий час

Рада бачити я вас.

Вирушаймо разом в путь

Нас цікаві речі ждуть».

На уроці ми узагальнемо та систематизуємо свої знання з теми “Звичайні дроби та дії з ними». Отже, урок у нас незвичайний, і проведемо ми його у формі змагання – корабельної регати. Тому підніміть, будь-ласка, смайлики і продемонструйте, з яким настроєм ви прийшли сьогодні на урок! Я бачу, що більшість дітей у гарному настрої, тож можемо розпочати змагання.

 

У нашій регаті беруть участь три кораблі – команди, які зараз себе представлять (презентація корабля, капітана, девіза).

Назва команди: «Морячки»

 Девіз команди:

 « Морячки завжди вперед пливуть,

 Ніколи не відстають!

 Бойові! Енергічні!

 Молоді! Симпатичні!

 Математику добре знають

 На дванадцять відповідають.»

Назва  команди:  «Хвиля»

Девіз  команди:

«Ми  веселі  і  кмітливі

З  морем  друзі ми  щоднини.

Хвиля  нас  вперед  веде

До країни  знань несе!»

 

Назва команди: «Морські зірки»

Девіз команди:

«Нас навчили в морі жити.

Бігати, плавати, не тужити. Все на  світі знаємо  ми,

Бо  це команда «Морські зірки»

Звикли ми у морі жити,

Із наукою дружити.

Суперників, вітаєм радо

«Морські зірки» - це команда.

 

Актуалізація опорних знань

 

Учитель. А тепер «Усі на борт!»

 

Члени команди вітають один одного, а інші учні в зошиті записують число, класна робота.

Фронтальне опитування «Весела дев’ятка»:

Капітан починає читати питання, записане на звороті паперової долоні і передає її іншому члену команди, який в свою чергу дає відповідь на поставлене питання і т.д. Якщо учень не відповів на запитання, то відповідає той, хто його задав, в іншому випадку питання переходить іншій команді.

1 команда

1) Як порівняти два дроби з однаковими знаменниками?

2) Як записати мішане число у вигляді неправильного дробу?

3) У чому полягає основна властивість дробу?

команда

1)Як порівняти два дроби з однаковими чисельники?

2)Як звести дроби до найменшого спільного знаменника?

3)Як додати мішані числа?

 

3 команда

1) Як перетворити неправильний дріб на мішане число?

2) Які дроби називаються правильними та неправильними?

3) Як відняти мішані числа?

 

Етап узагальнення та систематизації знань.

Учитель. Тож почнемо регату «Підняти вітрила!»

 

Погляньте на дошку. Що ви бачите? Корабель. Але корабель незвичайний - із зашифрованими словами, які є підказкою до наступного питання. На дошку проектуються приклади для кожної команди. Члени команди по черзі виходять до дошки і розв’язують їх. На відкидній дошці знаходять відповідь за якою знаходиться буква шуканого слова. Цю букву повинні наклеїти у відповідний квадратик на вітрилах.

Розшифроване слово – це підказка, з якою пов’язане наступне питання.

Перша команда, яка справиться, отримає 4 бали, друга – 3 бали і третя – 2.

Прийом «Ланцюжок»

 

Як ви вважаєте, з чим пов’язані всі ці три слова? З нашим рідним містом Скадовськ.

 

Прийом «Мікрофон»

 

На березі якого моря ми живемо? (На березі Чорного моря)
А давайте з вами згадаємо в якому році було засноване наше місто і хто його засновник? (1894, засновник Сергій Бальтазарович Скадовський)
Завдяки якому підприємству забезпечується паромне сполучення між Скадовськом та Туреччиною? (Порт)

Назвіть ще слова які можна було б вважати візиткою нашого міста! (Курорт, дельфінарій,  дитяче містечко).

 

Учитель. А тепер «Повний вперед!»

 

Перше завдання: кожний член команди отримує неправильний дріб, який він повинен перетворити на мішане число, а потім ці дроби  розташувати в порядку збільшення. Відповідь продемонструйте. Команда, яка справиться першою отримає – 4 бали, друга – 3, третя – 2.

Перетвори неправильні дроби у мішані числа і розташуй їх у порядку збільшення:

 

Друге завдання: Розв’яжіть рівняння. У вас на столах лежать відповіді правильні та неправильні. Ви повинні розв’язати рівняння і підняти правильну відповідь. Відповідь ви можете підняти лише тоді, коли розв’язок рівняння буде записаний у всіх членів команди.

Максимальну кількість балів – 4 отримає команда, яка першою справиться з завданням, друга отримає – 3 бали, третя - 2.

 

Учитель. Пропоную перед останнім ривком трохи розім’ятися.

 

Фізкультхвилинка

Рибки плавають в водиці

Рибкам весело гулять

Хочем з ними

Разом  попірнать.

Раз – прогнулись, потягнулись,

На носочки піднялись.

Вліво, вправо повернулись,

Один одному всміхнулись.

Рибки хвостиком   махнули,

Рибки воду сколихнули

І на дно морське пірнули.

Добре всі ми відпочили

І за парти тихо сіли.»

 

Етап контрольно-оціночний

Учитель. Наша регата підходить до фінішу. Зараз найвідповідальніший момент, який називається  «Кидаймо якір!»

 

У 5-му класі ви почали вивчати такий предмет, як інформатика, тож наші капітани продемонструють не тільки знання з математики, але й вміння працювати з комп’ютером.

Тестування

Капітани сідають за ПК і тестуються за програмою Test-W2, інші отримують листочки з завданнями тесту і виконують самостійно. Час на тестування – 10 хвилин. По закінченню роботи капітани сідають на свої місця, інші члени команди обмінюються один з одним листочками і червоною пастою перевіряють тест за заздалегідь підготовленими відповідями на слайді презентації. Виставляють оцінку. Ця оцінка – це результат роботи учня на уроці, а сумарний бал всіх оцінок – це результат всієї команди.

Тест

1. Цілою частиною дробу  є число

А)3      Б)17             В)5                Г)22              Д)12

2. Коренем рівняння   х -  = 1 є число

 

5. З двох дробів  і  менший

А)Перший   Б)другий   В)вони рівні     Г)не можна визначити    Д)важко сказати

 

6. З двох дробів  і  більший

А)Перший   Б)другий   В)вони рівні     Г)не можна визначити    Д)важко сказати

 

7. Якщо дріб  звести до знаменника 20, то в чисельнику буде

А)16         Б)4             В)20              Г)12                 Д)25

 

8. Щоб порівняти два дроби з різними знаменниками, треба:

А) звести їх до спільного знаменника;

Б) порівняти як дроби з рівними знаменниками;

В) більший той, у якого знаменник більший;

Г) менший той, у якого знаменник більший;

Д) більший той, у якого чисельник і знаменник більші.

 

9. Найменший спільний знаменник дробів  і  дорівнює

А)10         Б)5             В)20               Г)1                  Д)3

 

10. Щоб звести дроби до спільного знаменника, треба:

А) знайти найменший спільний знаменник даних дробів;

Б) знайти додаткові множники для кожного з дробів;

В) помножити чисельник і знаменник дробу на його додатковий множник;

Г) знайти найменший спільний чисельник даних дробів;

Д) поділити чисельник і знаменник дробу на його додатковий множник.

 

11. При скороченні дробу  одержимо нескоротний дріб

А)           Б)           В)               Г)               Д)

 

Оцінка _________________

 

Учитель. Отже, регата наша завершена «Усі на берег!»

 

Підведення підсумків уроку

Підбиваються підсумки кожної команди, визначаються переможці.

Нагорода команд.

 

Ігрова рефлексія «Вислови свої враження від уроку»

 

Домашнє завдання: різнорівнева контрольна робота

Наше Чорне  море також для вас підготувало подарунки – це мушлі. Кожна мушлі містить перлину – рівень вашої домашньої контрольної роботи і саме завдання.


Теги: дроби, Ботнарюк Т.М.
Навчальний предмет: Алгебра
Переглядів/завантажень: 289/23


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar