Головна » Алгебра |
Мета: ─ ознайомити учнів із поняттям прямокутної системи координат; ─ сформувати навички зображення точок на координатній площині та знаходження координати точки; ─ розвивати логічне мислення учнів, виховувати охайність. Обладнання: ─ комп’ютер; ─ мультимедійний проектор; ─ створена учителем презентація; ─ полотно з системою координат; ─ моделі парусника, літака; ─ кнопки; ─ маркери різних кольорів.
[9 - Ольга Андреевна Бельская]
Хід уроку І. Організаційний етап.
Слайд 1. Щоб водити кораблі, В небо полетіти, Як багато треба знати, Як багато вміти.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети та очікування результатів.
Слайд 2. Тема:Координатна площина
Учитель: Увага! Увага! На цьому уроці ми вирушаємо у подорож «По морях, океанах» до країни під назвою «Координатна площина».
(На дошці висить прямокутна система координат, на яку кріпляться фігури парусників). Слайд 3.
Мета подорожу: ─ ознайомитися із поняттям прямокутної системи координат; ─ сформуємо навички зображення точок на координатній площині та знаходження координати точки; ─ будемо розвивати логічне мислення , виховувати охайність.
(Учитель знайомить дітей з метою уроку). Учитель: Починаємо мандрувати. Як визначити наше початкове розташування? Де ми знаходимось?
Учні відповідають: Початок прямокутної системи координат (0;0).
(Учитель розташовує у точку (0;0) парусник).
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Учитель: знаходимось ми, діти, на морі з назвою «Координатна площина». Його хазяйки – дві взаємно перпендикулярні прямі, які перетинаються в точці 0 – початку відліку, з вибраними на них напрямами й одиничним відрізом. Вони ділять площину на чотири частини, які починаються координатними чвертями. У хазяйок є діти – точки, які мають свої координати Слайд 4. Щоб адреси точок знати, задають координати. якщо точки на осі, Їх адреси певні: дійсні числа – геть усі, додатні і від’ємні. А якщо на площині точку задавати, повідомте пару чисел: абсцису й ординату.
(Учитель пояснює, як знайти координати точки).
ІV. Застосування знань учнів під час розв’язування вправ.
Учитель: спробуємо знайти координати нашого парусника, який рухається вперед. (Переставляючи фігурки парусника, знаходимо його координати). Учитель: Увага!Попереду бачимо острів з координатами:
Слайд 5. (0;1);(-3;4);(-5;-3);(3;-2)
(Малюнок острова вішає учитель на систему координат).
Учитель: Знаходимо його координати: південну, північну, західну та східну точки, висаджуємось на нього.
(Учні називають координати острова)
Учитель:І що ми бачимо? Назустріч наближається якийсь птах .А щоб дізнатися, який це птах, будуємо точки за координатами, і послідовно їх з’єднаємо.
Слайд 6. (0;0), (1;1), (-3;1), (-2;3), (-3;3), (-4;6), (0;8), (2;5), (2;11), (6;10), (3;9), (4;5), (3;0), (2;0), (1;-7), (3;-8), (0;-8), (0;0).
(Діти «ланцюжком» біля дошки будують координатні точки. Всі інші діти виконують побудову у зошитах). (Учитель з’єднає точки на прямокутній системі координат).
Учитель: який це птах прилетів на наш острів? Діти: півник. Учитель: А зараз спробуємо прогулятися по острову та зробити фізичну хвилинку. (Учитель проводить фізичну хвилинку):
Фізкультхвилинка Час прийшов для відпочинку, Проведемо фізкультхвилинку. Раз! Два! Всі присіли. Потім вгору підлетіли. Дружно всі присіли, встали. І руками помахали. Три! Чотири! Нахилились. Зі струмочка гарно вмились. П’ять! Шість! Всі веселі. Крутимось на каруселі. А тепер всі руки в боки. Як зайчата скоки-скоки! Сім! Вісім! В потяг сіли, Ніжками затупотіли. Дев’ять! Десять! Відпочили І за парти дружно сіли.
Учитель:серед дерев з’явився великий слон.
Слайд 7.
Учитель: діти,назвіть координати за допомогою яких утворився цей слон.
(Діти називають координатні точки -(0;0),(1;2);(2;1);(3;1) і т.д.)
Учитель: далі свою подорож продовжуємо на літаку, рухаючись по координатній площині. Починаючи з початкової точки відліку, знаходимо координати його місцезнаходження.
(Діти називають початкову координатну точку(0;0)
Учитель: Дивимось у ілюмінатор: бачимо – на землі цілий ліс. Слайд 8. (0;2), (-5;0), (5;0), (0;2), (-4;2), (0;4), (4;2), (-4;2), (0;4), (-3;4), (0;6), (3;4), (0;4).
(Діти виконують побудову у зошитах). (Учитель з’єднає точки на прямокутній системі координат).
Учитель: подивіться що ми отримали після побудови координат точок? Діти: ялинку. Учитель: наша подорож підходить до кінця,але ми повинні ще навчитися записувати імена точок площини. Знайдемо точки на координатній площині, прочитаємо їх та запишемо у зошитах. Слайд 9. А(-3; 2,5), Y(-3;3), E(-2,5;0), X(-1;2), C(1;2,5), D(3;2), F(2.5;0), G(0;-0,5), Z(3;-3)
(Учні виконують роботу в зошитах, учитель будує точки на прямокутній системі координат).
Учитель:Наш літак повертається додому.
V. Підсумок уроку. (Вчитель підбиває підсумки уроку). Учитель: ─ що на уроці було головним? ─ що на уроці було цікавим? ─ чому ми сьогодні навчалися? ─ у яких іграх використовуються знання про координатну площину?
(Діти дають відповіді приклади: шахи, шашки, морський бій).
Учитель: на цьому наша подорож підійшла до завершення.
Література: Бевз Г.П. Римована математика. – Х.: Вид. група «Основа», 2012. Парфіло Н.С. Віночок здоров’я. – Х.: Вид. група «Основа», 2012, № 12.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |