Головна » Алгебра

Урок-подорож до Країни відсотків

МЕТА УРОКУ: Перевірити якість знань і вмінь учнів з теми; розвивати інтерес до математики, кмітливість, логічне мислення, творчість.
ТИП УРОКУ: Урок узагальнення та систематизації знань
ОБЛАДНАННЯ: Плакати, кольорова крейда.
                                                               ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
Учитель:  Колись в Америці було обіцяно велику премію тому, хто напише книжку під назвою «Як людина жила без математики». Бажаючих отримати премію знайшлося чимало, але написати таку книжку ніхто не зміг. Дуже важко уявити життя людини без математичних  знань.
Математика цікава тоді, коли дає поживу нашій винахідливості, уяві, здатності до міркувань.
То ж уявіть себе не учнями 6-го класу, а пасажирами математичного поїзда, що вирушає в подорож по країні Відсотки.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Щоб мандрівка була для вас легкою й цікавою, перевірте ще раз свої знання законів країни Відсотки.
Математика – це не лише числа, це мова плюс міркування. То чи зумієте ви міркувати мовою відсотків?
                                                                 Усні вправи

Учитель називає можливі варіанти відповіді, учні піднімають руки, якщо вважають відповідь правильною.
1. 1% =
А.  0,1;                       Б. 0,01;                           В. 1/100.
2. 50% =
А. 0,05;                      Б. ?;                                В. 5,0;                               Г. 0,5.
3. 20% =
А. 1/5;                        Б. 0,02;                           В. 0,2.
4. 25% =
А. 0,025;                    Б. 0,25;                            В. ?.
5. 10% =
А. 1/10;                      Б. 0,10;                            В. 0,01.
6. 50% від 25 - ?
А. 20;                           Б. 15;                              В. 0,01.
7. 25% від 12 - ?
А. 5;                             Б. 3;                                 В. 6.
8. 20% від 15 -?
А. 3;                             Б. 5;                                 В. 10.

 

ІІІ. Застосування вмінь і навичок
Вирушаємо в подорож. Ви зайняли місця в салоні математичного вагона. І поки наш поїзд набиратиме швидкості, кожен із вас у своїх записниках для спостережень, тобто в зошитах, зробіть запис: «(число) класна робота».
Учитель. Мі побуваємо сьогодні в трьох областях країни Відсотки:
-  Відсотки від числа;
-  Число за його відсотками;
-  Відсоткове відношення чисел.
Ми вже отримали 2 радіограми з областей.
Перша радіограма. Ваш електропоїзд рухається зі швидкістю 80км/год. У тому самому напрямку дує вітер за швидкістю, що становить 60% швидкості електропоїзда. Яка швидкість вітру? В який бук відхиляється дим?
(Діти записують у зошити)
V поїзда: 80км/год – 100%;
V вітру: х км/год – 60%;
                                                   Розв`язання
V вітру: 80*0,6=48(км/год)
Відповідь: 48 км/год.

Друга радіограма з фінансово-кредитного закладу. Допоможіть здійснити грошові розрахунки. У банк поклали 500 000 грн. під 10% річних. Яку суму потрібно виплатити вкладникові через рік? Через два?
(Діти записують у зошити.)
Вклад 500 000 грн. – 100%;
Річні – х грн. – 10%.
                                                             Розв`язання
1) 500 000/10 = 50 000(грн.) – прибуток (10% річних);
2) 500 000 + 50 000 = 550 000(грн.) – отримає вкладник через 1 рік;
3) 550 000/10 = 55 000(грн.) – 10% річних;
4) 550 000 + 55 000 = 605 000(грн.) – отримає вкладник через 2 роки.
Відповідь: 550 000; 605 000(грн.)
Учитель запитує учнів, із якої області були радіограми.
IV.  Тренувальні вправи.
Продовжуємо подорож. Відкрийте «Дидактичні матеріали» на стор. 19; 44 № 119 В-1; В-2 № 120
Учитель: В області відсоткового відношення чисел ви будете працювати самостійно
«Дидактичні матеріали», стор 44 № 125 В-1; №126 В-2.
(Повторюються правила – як знайти, скільки відсотків становить одне число від другого.)
Примітка. «Дидактичні матеріали – це посібник: А. Г. Мерзляк, Полонський. «Збірник задач і завдань для тематичного оцінювання» 6 клас, 2010р.

V. Підсумок уроку.                                                               

VI. Домашнє завдання.
 


Теги: відсоткові розрахунки, Подопросвєтова І.П.
Навчальний предмет: Алгебра
Переглядів/завантажень: 465/154


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar