Головна » Алгебра

Урок-гра «Посвята в козацтво» з математики в 5-му класі

Мета. Узагальнити  і  систематизувати  уміння  й навички учнів  при розв'язуванні  вправ на  додавання  і   віднімання   натуральних   чисел;   розвивати обчислювальні  навички,  логічне  мислення; виховувати активність, увагу, наполегливість; збагатити  знання дітей про історію українського народу, розширити знання про період  козацтва в Україні.

Тип уроку: урок-гра.

Обладнання: схема-таблиця «Віднімання і додавання натуральних чисел», « Числові та буквені вирази», проектор та презентація до уроку.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання.

ІІ. Організація класу.     

    Вчитель зачитує листа.

                « Добрий день, діти!

Про славу козацьку сьогодні згадайте,

Історію роду не забувайте.

     Щиро запрошуємо вас  в гості ми, запорізькі козаки, на Січ. Але, перш ніж потрапити на Січ, Вам доведеться подолати багато перешкод, відповісти на наші запитання, виконати завдання. Показати себе дужими, сміливими, розумними. Чекаємо на вас. Козаки».

 

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

      Любі діти, як ви вже напевно здогадалися сьогодні наш урок математики буде трохи незвичайним.  Протягом цих 45-ти хвилин ми повинні показати як найкращі знання, щоб за допомогою розв’язків різних математичних завдань  змогли поринути у минуле наших предків-козаків. Адже наш урок проводиться на передодні 14 жовтня  «Дня українського козацтва». Тож бажаю всім успіхів у нашій грі «Посвята у Козацтво».

ІV. Поділ учнів на дві групи. Розв’язування завдань.

І етап "Кросворд"

 

По горизонталі:

2. Як називають числа, що додають.                       

3. Результат додавання.

5. Найменше натуральне число.

6. Число, яке віднімають.

7. Знак додавання.

8. Результат віднімання.

       По вертикалі:

1.Число, від якого віднімають.

2. Дія, протилежна до віднімання.

4. Знак віднімання.

І І етап «Історичні відомості»

Вже більше десяти літ 14 жовтня вважається ДНЕМ УКРАЇНСЬКОГО КОЗАЦТВА

     Виконавши наступне завдання ви зможете дізнатися у якому саме році видав Президент      України Указ про святкування «Дня Українського козацтва»

58995 – 56543 + 547 - 1000 =                                (1999р. 7 серпня)

 

Нам відомо, що козаки, як будь-які чоловіки любили смачно поїсти,  та на Січі вони  не мали жінок, тому, змушені були готувати їжу самотужки. Тож наша допомога їм не завадить, саме  тому виконуємо наступне завдання:

Однією з улюблених страв козаків була ЮШКА «ГЕТЬМАНСЬКА» НА ВОГНИЩІ

Для приготування юшки на весь курінь потрібно:

4кг сома, 6кг 500г судака,  3кг 500г пшона, 400г солі, 700г масла, 300г зелені, 600г цибулі,5 відер води (одне відро води – 10л) і спеції. Обчисліть загальну масу страви та подайте відповідь у кілограмах.                                      ( Масою, що втратилася при варінні знехтувати)

50л =50кг

6кг500г+3кг500г+700г+300г+400г+600г+4кг+50кг=66кг

Відповідь: загальна маса страви 66 кілограм.

 

До зруйнування Січі (1775р.) Хортиця належала до володінь Запорізької Січі. Острів Хортиця є найбільшим дніпровським островом. Він нагадує собою прямокутник і має у довжину понад 12 км, що на 9км більше за його ширину. Знайдіть периметр цього острова.

 

12-9=3км – ширина
P=12+12+3+3=30км - довжина

Відповідь: периметр острова Хортиця 30 кілометрів

 

V. Фізкультхвилинка.

Щоб роз’язувать задачі, не надіймось на удачу,

Щоб старанно працювати, треба мізкам жару дати,

А щоб мозок був активний, треба мати дух спортивний,

І для цього без зупинки, ми проводим  фізхвилинку.

Два наклони, три стрибки, руки ставим у боки.

Раз, два, три, чотири, п’ять, треба пальці розім’ять.

Ось і виконали вправи, знов беремося до справи.

 

Основним видом транспорту та вірним другом у козака був кінь.

Виконайте наступне завдання та використовуючи формулу S=30t, обчисліть шлях, який подолав козак за два дні, якщо першого дня  t=10 год, а другого t=8 год.

S=30 * 10 =300км – першого дня

S=30 * 8=240км – другого дня                                  300 + 240 = 540км

Відповідь: за два дні козак  подолав 540 кілометрів.

 

VI. Робота з підручником.

 Учні виконують завдання №  302(один з учнів працює біля дошки)

1)30+2=32км/год

2)30-2=28км/год

Відповідь: швидкість човна за течією 32км/год, а проти течії 28км/год.

VII. Підбиття підсумків.

Дорогі діти сьогодні ви багато працювали і довели, що ви є гідними спадкоємцями  славних козаків. Я впевнена, що на уроці ви почули багато нового, тож дозволю собі запитати, чи цікаво вам було на уроці?   Що саме вам сподобалось?

 

Побудуйте на координатному промені точку, яка відповідає вашому балу за сьогоднішній урок

VIII. Завдання додому.

 

Козак – герой народу України.

Козакувати - справа не проста

Коли державу побудуємо з малого,

Для всій розквітне слава  й доброта.

    Діти, ви є нащадками славних українських козаків. Тож любіть Україну, шануйте її народ. Хай кожен з вас своїми вчинками і добрими справами, своїми знаннями доведе, що козацькому роду нема переводу.  Слава Україні!!!


Теги: Шмадюк М.В., натуральні числа
Навчальний предмет: Алгебра
Переглядів/завантажень: 361/39


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar