Головна » Алгебра

Степінь із натуральним показником. Урок з алгебри для 7 класу

Мета: систематизувати знання властивостей степеня з натуральним показником, формувати вміння виконувати дії з одночленами, навички усних розрахунків; розвивати пам’ять, виховувати почуття поваги до предмета.

Тип уроку:  Урок узагальнення і  систематизації знань учнів.

 

Хід уроку:

Організаційний  момент.

Учитель повідомляє тему, мету уроку.

«Недостатньо знати, треба використовувати» І.Гете.

«Успіх приходить до того, хто його прагне».

«Не вважай невдачею те, що можна виправити»

Перевірка домашнього завдання.

 

№ 350

         а) (3сх)3 = 27 с3 х3, б) (2а 2х) 3 =8а6 х3, в) (0,5аху3)3  =0,125а3 х 3у 9,

                   № 353

       а)х5 ( 2ах2) 3= 8а3 х 11,  б)3а2 (2а 2с)=6а 4с,  в)-х 2(3х 3у) 3= -27х11 у 3

- Який вираз називається степенем з натуральним показником?

   а-?,  n-?  Яке число називають натуральним?

- Який вираз називають одночленом?

- Як одночлен піднести до степеня?

- Як помножити одночлени?

- Перерахувати правила дій зі степенями.

3. Робота в трійках (перший учень пише формулу, другий – відповідний приклад, третій формулює правило).

4. Екскурс в історію.

Слово Exponent, яке ввів для показника степеня Штифель в 1553 році, означає «показник», » позивач». Показники степеня в сьогоднішньому вигляді ввів до науки  Декарт (1637). Англієць за народженням, що жив у Франції, Юг писав 5аIV , Ерігон – 5а4, у Декарта ці символи перетворились в 5а4. Вираз «піднесення до степеня» вперше  з’явився в 1716 році в роботі »Mathematische Lexicon» Вольфа.

5. Робота за заготовленими заздалегідь завданнями.

 а) виб рати правильні відповіді для виразів: 0,33;  -23   (-0,2)4.

   (варіанти відповіді: 0,0016; 0, 09; 8; -6; -0,8; 2,7; -8; 0,027; 6.)

 б) подайте многочлен  625х8 вигляді степеня.

   (варіанти відповіді: (5х 2)8, (5х 2)4, (5х )4, (5х )8)

 в)Замість * вставте потрібне число:

    (с3) * =с12

а16 а     * =а32

(у  *)  5= у10

х  *: х2 = х7

(5у  *)  3= 125у6.

г)Піднесіть до квадрата та куба одночлени:

    -а 3в4 с 5 ;   2х2 у2.

д)Записати у стандартному вигляді:

    Швидкість світла  300 000 м/с,

    Маса Землі 6 000 000 000 000 000 000 000 т,

    Маса Місяця 73 500 000 000 000 000 000 т,

    Об’єм Землі 1 083 000 000 000км3.

є) Позначте відповідь стрілкою:

40вс 3х3      -8всх2 (-5с 2х)        -4вс2 х2

-4в с3х2       -0,2вс2 *20сх2       -0,4всх2.

е)Знайди і виправ помилку:

(-2) 3 = -6;              с 5* с 3 =с 2

(-1)4 = 4;             ( а m) 4 = аm+4

0,5 2 = 2,5             (-0,3 ) 3 =0,027                                                                             

6) Розв’язати рівняння: (х23 * (х40 )2 ): ((х18 )5 *х8 = 220

 7) Спростити: 22011 * 0,52011.

8)Усна робота « Мікрофон»

   (-1)2 =                      -1126 =

    -12 =                          (-1 )126 =

   (-1)3 =                       -22 =

    -13 =                          22 =

   (-1 )5 =                      (-2)2 =

   (-1 )25 =                    -23 =

   (-1 )125 =                   25 =

    9) Підсумок уроку.


Теги: степінь, Гарнагіна І.А.
Навчальний предмет: Алгебра
Переглядів/завантажень: 797/168


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar