Головна » Алгебра

Системи рівнянь із двома змінними

Мета: Формувати вміння учнів застосовувати різні способи розв’язування систем рівнянь другого ступеня з двома змінними. Розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки. Виховувати уважність і самостійність учнів

Тип уроку: Застосування знань і вмінь

Обладнання: мультимедійний проектор

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

СПОСОБИ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ СИСТЕМ РІВНЯНЬ

 

Слайд № 1

графічний

аналітичний

спосіб підстановки

спосіб додавання

 

Слайд № 2

Графічний спосіб

Спосіб підстановки

Спосіб додавання

В кожному рівнянні виразити y через х
Побудувати графік кожного рівняння
Визначити координати точок перетину графіків

З будь якого рівняння виразити одну зміну через іншу
Підставити отриманий вираз в інше рівняння і розв’язати його
Підставити знайдене значення змінної і обчислити значення другої змінної

Зрівняти модулі коефіцієнтів будь-якої змінної
Додати (відняти) почленно рівняння системи
Скласти нову систему: одне рівняння – нове, інше – одне із старих
Розв’язати нове рівняння і знайти значення однієї змінної
Підставити значення знайденої змінної в старе рівняння і знайти значення іншої змінної

Слайд № 3

Усне розв’язування систем рівнянь

     

ІІІ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ВПРАВ

№ 1.  Розв’язати систему рівнянь різними способами (три учні біля дошки, а інші учні обирають один із трьох способів)

           Відповідь: (-2; 0), (4; 6)

№ 2.  Розв’язати систему рівнянь двома способами (робота в парах)

      Відповідь: (4; 1), (-1; -4)

      Відповідь: (0; -3), (-3; 0)

 

№ 3. Розв’язати систему рівнянь

         Відповідь: (-4; 2), (-4; -3)

                      Відповідь: (-3; 2)

                          Відповідь: (1; 2), (-2; 5)

ІV. САМОСТІЙНА РОБОТА

Слайд № 4

 

Яка з наступних пар чисел є розв’язком системи рівнянь:

 

  А) (-6; 8)        Б) (6; -8)     В) (-6;8)     Г) (6; 8)

 

Зобразивши схематично графіки, з’ясувати скільки розв’язків має система рівнянь  

А) немає розв’язків     Б) одне       В) чотири     Г) два

 

На рисунку зображені графіки функції у = -х2 – 2х + 3, у = х + 3 и

у = 1 – х.

Користуючись рисунком розв’язати систему

А) (0; 3), (-3, 0)  Б) (1; 0), (-2; 3)  В) (-1; 2)   Г) (1; 0), (-3; 0)

4.  Розв’язати систему рівнянь

А) (2; -4), (4, 2)  Б) (-2; -4), (3; 1), (1; 6)  В) (-2; -4),  (3; 1)

Г) інша відповідь

5. Скільки рівнянь має система рівнянь ?

А) 0          Б) 1            В) 2

 

V. РЕФЛЕКСІЯ

Вчитель пропонує учням закінчити речення:

Я виконував завдання …
Тепер я можу …
Мене здивувало …

 

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Розв’язати систему рівнянь:


Теги: Малахова Н.В., Герасименко О.В., рівняння з 2 змінними
Навчальний предмет: Алгебра
Переглядів/завантажень: 87/18


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar