Головна » Алгебра

Розв’язування задач і вправ на ділення десяткових дробів на натуральне число. Урок з математики для 5 класу

Мета: формувати навички ділення десяткового дробу на натуральне число;  навчити застосовувати правила ділення десяткового дробу на натуральне число та розв’язувати завдання,  які передбачають застосування цього правила;  навчити розв’язувати рівняння на знаходження невідомих компонентів при дії ділення; розвивати логічне мислення учнів.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

№ 935.

х = 9,4;
х = 8,5;
х = 33,6;
у = 0,034;
m = 3,2;
х = 0,4.

№ 937.

0,5;
0,625;
0,76;
2,375;
0,235.

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу

Бліцопитування.

І - варіант

        1. Виконайте ділення і результати розташуйте в порядку зростання. Впишіть відповідні до результатів букви – і отримаєте назву геометричної фігури – чотирикутника.

 

Е  2,53 : 23 = ______________

П  15,26 : 218 = ____________

Т   3 : 1000 = ______________

Я  12 : 15 = _______________

І    9,6 : 16 = ______________

А  0,9 : 18 = ______________

Ц  1,56 : 13 = _____________

Р  0,04 : 4 = ______________ 

 

3. Обчисліть і округліть результат до десятих.

а) 34,56 : 18 = _____________________

б) 59,73 : 33 = _____________________

в) 166,26 : 51 = ____________________

г) 16,45 : 47 = _____________________

ІІ - варіант

Виконайте ділення і результати розташуйте в порядку зростання. Впишіть відповідні до результатів букви – і отримаєте назву геометричної фігури – чотирикутника.

Р 25,3 : 23 = _______________

Ц 1,526 : 218 = ____________

Я 0,3 : 100 = _______________

А 1,2 : 15 = ________________

П 0,96 : 16 = ______________

І 0,09 : 18 = _______________

Т 15,6 : 13 = _______________

Е 0,04 : 4 = ________________

                                                                                     -

3.  Обчисліть і округліть результат до десятих.

а) 18,75 : 15 = ___________________

б) 93,87 : 63 = ___________________

в) 72,381 : 23 = __________________

г) 82,068 : 12 = __________________

 

ІV. Розв’язування усних вправ. «Карусель»

Виконайте ділення:

а) 1,5 : 3;

б) 0,12 : 4;

в) 1,8 : 36;

г) 7,2 : 24;

д) 28,9 : 17;

е) 6,25 : 25;

є) 32,4 : 18;

ж) 20,25 : 45.

Розв’яжіть рівняння:

а) 5х = 100,5;

б) 12х = 4,8;

в) 10х = 66.

Знайдіть 0,5 від числа:

а) 20;

б) 199;

в) 6;

г) 3;

д) 80,28.

Подайте звичайні дроби у вигляді десяткових:

 

V. Застосування правила множення десяткового дробу на 10, 100, 1000 … і розв’язування відповідних вправ.

Робота з довідковою літературою с. 48.

Фронтальне опитування.

Виконайте дії:

а) 36,581 · 100;

б) 10,5 · 10;

в) 306,02 · 100;

г) 243 · 10;

д) 7,45 · 1000.

Гра ”Скільки живе черепаха?”

Вигляд шифрувальної таблиці для гри

 

Спосіб гри

Демонструю завдання і наведену вище таблицю, пояснюю послідовність дій. До роботи учні переходять тільки після того, як переконаюся, що учні мене зрозуміли.
Кожен учень виконує роботу самостійно.
Ті хто впорався із завданням, записують результат в таблицю і піднімають руку.

 

Програма дій.

Потрібно послідовно виконати чотири команди. Кожна команда зашифрована у вигляді чотирьох чисел. Перше число (від 1 до 3) позначає математичну дію  (див. І частину таблиці); друге і третє (від 4 до 9)  - позначають числа, з якими треба зробити відповідну математичну дію (див. ІІ частину таблиці); четверте число (від 10 до 13) позначає номер, навпроти якого у порожню клітинку слід записати результат дії (див. ІІІ частину таблиці). Число, яке буде записане останнім, і є відповіддю на питання.
Послідовність команд (шифровка):

2 – 5  - 7 – 10.
3 – 6  - 10 – 11.
2 – 4 – 9  - 12.
1 – 12 – 8 – 13.

Пояснення для учнів.

        Щоб виконати, наприклад команду 2 – 8 – 9 – 12, треба помножити числа, надані за номерами 8 і 9 у ІІ частині таблиці, тобто слід помножити 108,2 і 100, а результат записати в клітинку навпроти 12 у ІІІ частині таблиці. Виконавши таким чином надану послідовність команд, навпроти клітинки 13 ви отримаєте число, яке буде відповіддю на питання: ”Скільки років живе черепаха?”

 

ІІІ Числа - результати

 

Вік черепахи – 200 років.

VІ. Домашнє завдання.

§5. п.32. с. 222 – 224.

№ 931, с. 225; № 964 (1,2), с. 229.

VІІ. Підсумок уроку.

Чого ми на уроці навчилися?
Як помножити два десяткові дроби?
Які ти знаєш властивості множення?
Як помножити десятковий дріб на натуральне число?
Як поділити десятковий дріб на натуральне число?

 

VІІІ. Література.

Мерзляк А. Г., Полянський В. Б., Якір М. С. Математика: Підручник  для 5 – го класу. – Х.: Гімназія, 2005. – 288 с.
Олійник Л. І., Безущак О. Ф., Гап'юк Г. В. Довідничок – помічничок. Навчальний посібник з математики для 5 класу. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2006. – 160с


Теги: Нагорняк Г.Ю., дроби
Навчальний предмет: Алгебра
Переглядів/завантажень: 133/12


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar