Головна » Алгебра

Розв’язання вправ на побудову графіків лінійних функцій і використання властивостей лінійної функції

Мета уроку:

Навчальна: сприяти  узагальненню та  систематизації  знань учнів  про лінійну функцію, її властивості, графік; сприяти  виробленню  навичок  знаходити рівняння лінійної функції за її графіком.

Розвивальна: розвивати навички побудови графіків функції y=kx+b, логічне мислення , ініціативу , самостійність, пізнавальну активність; сприяти формуванню та розвитку в учнів інтелектуальних та творчих здібностей.

Виховна: виховувати акуратність , графічну культуру , культуру мовлення,  вміння працювати в групах , прислухатися до думки напарника .

Тип уроку: систематизація та узагальнення знань, умінь і навичок учнів.

Форма роботи: урок – подорож.

Обладнання: таблиці, роздаткові  та  дидактичні матеріали, картки-завдання, графіки функцій,  листки  самоооцінювання, презентація Microsoft PowerPoint, персональні комп'ютери.

 

ХІД    УРОКУ:

Епіграф:  «Узагальнення –

один  із  найважливіших

 факторів  розвитку  математики».

І. Організаційний момент.

1.Привітання. 

2.Ознайомлення з листом оцінювання.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

 

1. Сторінками підручника

2.  Перевірка  завдання,  заданого  за  підручником  №940, №9429(усна перевірка)

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. 

Наш  сьогоднішній  урок – це  сходження  на  вершину  знань. А  для  того,  щоб  піднятися  на  вершину  гори,  потрібну  проявити  чималу  уважність,  працелюбність  і  наполегливість. Чи  не  ці  самі  якості  потрібні  нам  для  того,  щоб  навчатися?

Звичайно,  жодний  альпініст  не  може  піднятися  від  підніжжя  гори відразу  до  її  вершини.  Він  долає  довгий  шлях, переходить  із  однієї стежини  на  іншу. Так само і ми сьогодні на уроці будемо, поступово переходячи  з  однієї  стежини  на  іншу,  неухильно  підніматися  до  вершин знань.

 

Для  того,  що  налаштувати  вас  на  потрібний  настрій  і  тон  уроку,  я хочу  розповісти  вам    притчу.

  Вдавнину  правитель вибирав собі міністра. Він оголосив, що візьме того, хто пройде по стіні навколо міста з глечиком, доверху наповненим молоком, і не проллє  ні  краплини.  Багато  людей  пробувало  пройти, та  в  них  не  виходило. Аж ось пішов один чоловік. Навколо нього кричали, стріляли, його всіляко лякали. Але він не пролив молоко. «Ти чув крики, постріли? – спитав його потім магараджа, - ти бачив, як тебе лякали?». «Ні, повелителю, я дивився на молоко».

«Не чути і не бачити нічого стороннього» - ось як має бути сконцентрована увага. На сьогоднішньому уроці я бажаю вам саме такої уваги.

 

IV. Актуалізація  опорних  знань. 

1.Бліцопитування.

Ми  стоїмо  біля  підніжжя  гори  і  маємо  перевірити,  чи  готові  ви  до подорожі для цього ми повинні відповісти на наступні вибрані питання.   

1. Відповідність між змінними x і y, при якій кожному значенню змінної x відповідає єдине значення змінної y, називають…

  2. Змінну x називають … або …

  3. Змінну y= f (x) називають … або …

  4. Значення змінної у при заданому значенні х називають…

  5. Множину значень, яких набуває незалежна змінна, називають...

6. Множину значень, яких набуває залежна змінна, називають…

7. Фігура, що складається з усіх точок координатної площини, абсциси яких дорівнюють значенню аргументу , а ординати – відповідним значенням функції називають…

8. Значення аргументу, при яких значення функції дорівнює нулю, називають…

9. Якщо більшому значенню аргументу з проміжку відповідає більше значення функції, то функцію називають…

10. Погляньте на ці функції. Яка з цих функцій зайва?

  у = 2х – 3; у = 5х + 3; у = х2; у = 3х – 2.

 2.Усні вправи

1) Яким способом задана функція?

 

б)(-2;-1)      (-1;0)        

(0;1)           (1;2)           (2;3)

2) Чи належить графіку функції  у=2х-3 точка А(1;0); В(0;-3).

3) Знайти значення функції у= 3х-2, якщо х=0; 1;-1.

 

4) Знайти значення аргументу функції у=5х+3, якщо у=13;0;3.

5) Яка область визначення функції?

         а) у = 2х-3; б) у = - 0,5х+1; 

V. Формування вмінь і навичок

Виконання письмових вправ

А. №951(а) – біля дошки з коментуванням    

Б. №951(б,в) – колективне розв’язання.

В. №954(е,є) – робота в групах.

 

VІ. Контроль і корекція вмінь та навичок

Самостійна робота (Проводиться на комп'ютерах у системі TEST-W2)

VІІ. Підсумок уроку.

Рефлексія уроку.
Оцінювання учнів за картками самоконтролю.

VІІІ. Домашнє завдання

Повторити §23, № 950,953


Теги: лінійна функція, Вінтонік І.В., графік функції
Навчальний предмет: Алгебра
Переглядів/завантажень: 573/156


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar