Головна » Алгебра

Розробка уроку «Знаходження числа за його відсотками» із математики в 5-му класі

Мета уроку: Формувати в учнів навички розв’язувати вправи, в яких передбачено знаходження числа за його відсотками, виховувати свідоме і бережливе ставлення до природи, прагнення зберегти красу рідної Землі.

Очікувані результати.Після цього уроку учні зможуть обчислювати число за величиною його відсотків. 

Обладнання уроку: Червона книга, роздатковий матеріал,мультимедійний  проектор,екран.

Орієнтовний план проведення уроку:

 

1.Оголошення теми та визначення очікуваних результатів (2хв.).

2.Актуалізація опорних знань (метод «Прес») (10хв.).

3.Розв’зування вправ,в яких передбачено знаходження числа за його відсотками ( робота в  групах, представлення й обговорення результатів роботи) (25хв.).

4.Підбиття підсумків уроку, оцінювання учнів (5хв.).

5.Домашнє завдання (3хв.).

 

                                Технологія проведення уроку:

 

1.Оголошення теми уроку.

 

2.Актуалізація опорних знань учнів.

 - Що називається відсотком?

- Як записати відсоток у вигляді дробу?

- Як знайти число за величиною його дробу?

- Як знайти число за величиною його відсотків?

 

3.Розв’язування  вправ.

Учні класу об’єднані у три групи . Кожній групі вчитель пропонує завдання. На картках записані завдання, а на звороті – порядковий номер. Потрібно виконати  завдання і розставити картки в порядку зростання порядкових номерів.Тоді знайдені результати – це відповідні букви українського алфавіту, які утворюють слово, що  є назвою птаха.

Завдання першої групи:

 Знайти  число, якщо:

                   А)   1. 17% його дорівнюють  0,34;

                          2. 96% його дорівнюють 0,96;

                          3. 50% його дорівнюють 8;

                          4. 47% його дорівнюють 8,93;

                          5. 86 % його дорівнюють 1,76;

                          6. 36 % його дорівнюють 0,36;

                          7. 86% його дорівнюють 15,48.

Відповідь.

      2   1   16   19   2   1   18

     Б   А   Л    О     Б   А   Н

Знайти  число, якщо:

                   Б)   1.52% його дорівнюють 9,88;

                         2. 39% його дорівнюють 8,19;

                         3. 28% його дорівнюють 4,48;

                         4. 20% його дорівнюють 0,2;

                          5. 4 % його дорівнюють 0,72;

                          6. 36% його дорівнюють 0,72;

                          7. 85% його дорівнюють 10,2;

                          8. 74% його дорівнюють 11,84;

                          9. 39 % його дорівнюють 7,41;

                          10. 13% його дорівнюють 3,38;

                          11. 50 % його дорівнюють 1,5;

                           12. 4% його дорівнюють 0,48;

                           13. 53% його дорівнюють 11,66;

                           14. 25% його дорівнюють 5,75.

Відповідь.

19   21   16   1   18              2   12   16   19   26   3   12   22   23

О    Р     Л    А   Н              Б     І    Л    О     Х    В   І     С     Т

2.Завдання другої групи:

Знайти число, якщо:

                А)    1.   23% його дорівнюють 4,8;

                         2. 48% його дорівнюють 3,36;

35% його дорівнюють 5,6;
30 % його дорівнюють 3,6;
85% його дорівнюють 12,75;
26% його дорівнюють 0,26;
57% його дорівнюють 10,26.

20    7    16    12    15    1    18

П     Е     Л     І       К    А     Н

      Знайти число, якщо:

                        Б) 1. 45% його дорівнюють 9,9;

                              2. 30% його дорівнюють 3,3;

                              3. 14% його дорівнюють 3,92;

                              4. 20% його дорівнюють 2,2;

                              5. 7% його дорівнюють 10,5;

                              6. 25% його дорівнюють 1;

                              7. 45% його дорівнюють 8,55;

                              8. 36% його дорівнюють 7,57;

                              9. 85% його дорівнюють 16,15

                              10. 78 % його дорівнюють 1,56;

                              11. 5% його дорівнюють 0,35;

                              12. 17% його дорівнюють   4,59;

                              13. 40 % його дорівнюють 12,4.

22    11    28    11    15         4    19    21    19    2    7    27    21

С      И      Ч      И   К    -      Г    О     Р      О    Б    Е    Ц     Ь

3.Завдання третьої групи:

Знайти число, якщо:

                           А) 1. 28% його дорівнюють 7,28;

                                 2. 14 % його дорівнюють 2,66;

                                 3. 40 % його дорівнюють 10,4;

                                 4. 61% його дорівнюють 7,32;

                                 5. 23% його дорівнюють 5,29;

                                 6. 87% його дорівнюють 2,61;

                                 7. 0,1% його дорівнюють 0,1.

26    19   26   12   23   3   1

      Х     О     Х    І     Т    В   А

      Знайти число,якщо:

                        Б) 1. 25% його дорівнюють 2,25;

                             2. 68% його дорівнюють 16,32;

                             3. 90% його дорівнюють 18,9;

                             4. 58% його дорівнюють 0,58;

                             5. 70% його дорівнюють 2,1;

                             6. 4% його дорівнюють 0,28;

                             7. 12% його дорівнюють 1,92;

                                   8.23% його дорівнюють 7,13;

                             9. 5% його дорівнюють  1,1;

                             10. 12% його дорівнюють 1,44;

                             11. 44% його дорівнюють 9,24;

                             12. 27% його дорівнюють 2,97;

                             13. 60 % його дорівнюють 8,4.

9    24    21    1     3     7     16    31            22    12    21    11    14

Ж    У    Р      А    В    Е      Л     Ь             С      І       Р      И     Й

Представники  від  кожної  з  груп  повідомляють слово, яке  вони  склали. І на екрані  зачитують інформацію про даного птаха.

.Підбиття підсумків уроку,оцінювання учнів.

1.Чи  досягли поставленої  мети, очікуваних  результатів?

2. Кожен учень   оцінює  власну  участь  у  роботі  групи, заповнивши анкету.

                                            Анкета                                             Прізвище,ім’я

( Оцініть себе по кожному з  визначених напрямків від 0 до 2 балів )

 

1.Ви брали активну участь у роботі групи…………..

2.Ви вносили вдалі пропозиції, які  враховувала група…………..

3.Ви надавали підтримку іншим членам групи, заохочували   їх до       роботи………………

4.Ви  вносили  вдалі  пропозиції, які врахувала  група………….

5.Ви  вносили цілком  нову  ідею, що сподобалась іншим………..

6. Ви  доповідали  класу  про  результати  групової  роботи……

Всього балів………..

.Домашнє завдання.П.35 ст.245(повт.),  №1053, 1055,1057 (записано на класній дошці).


Теги: Кривецька О.М., відсоткові розрахунки
Навчальний предмет: Алгебра
Переглядів/завантажень: 207/12


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar