Головна » Алгебра

Розробка уроку «Лицарський турнір. Додавання і віднімання раціональних чисел» із математики в 6-му класі

Мета уроку: Узагальнити та систематизувати знання й уміння учнів з даної теми;

розвивати логічне мислення, кмітливість, наполегливість;
виховувати самостійність, комунікативні навички, доброзичливість, взаємоповагу, ініціативу;
створювати для учнів атмосферу успіху;
вчити учнів бачити та усвідомлювати результати своєї роботи;
аналізувати їх.

Тип уроку: Урок систематизації та узагальнення знань, умінь і навичок.

Форма роботи: Лицарський турнір мультфільмових героїв.

Обладнання: мультимедійний проектор, роздатвовий матеріал, валентинки, математичне лото.

 

Хід уроку

 

І. Організаційна частина

Налаштування учнів на гарний настрій на уроці.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Тема сьогоднішнього уроку « Додавання і віднімання раціональних чисел ».

 

Сьогодні на уроці ми узагальнимо та систематизуємо знання, уміння  з даної теми.

 

Девіз нашого уроку

Міркуємо швидко!

Відповідаємо правильно!

Обчислюємо точно!

Пишемо гарно!

Обіцяємо бути:

Уважними, старанними, активними, дисциплінованими.

 

Перевірка домашнього завдання

( перед уроком домашнє завдання перевіряють консультанти ).

Домашнє завдання виконали всі. Молодці.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Я бажаю бути вам компетентними, активними, знаючими, кмітливими і акуратними.

    За вікном похмурий зимовий день. А я так хочу, щоб у вашій душі було сонечко. Сподіваюсь, що з ваших сердець випромінюється тепло, ласка, доброта, ніжність.

    Усе у світі починається з любові. З любові починається вивчення математики. Сьогодні ми проведемо лицарський турнір мультфільмових героїв. А це буде нагородою можливість лицарям привітати чарівну Нюшу з Днем святого Валентина, а вам за правильні відповіді маленькі валентинки, які будуть дорівнювати пів бала.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Ось перший лицар. Хто це? ( Копатич ). Ви знаєте, що Копатич дуже працьовитий. Допоможіть Копатичу виграти цей турнір.

 

а) Незакінчені речення

1.  Додатніми числами називаються числа…. ( із знаком «+»)

2. Від’ємними числами називаються числа… ( із знаком «-»)

3. Координачною прямою називається пряма на якій взято…. ( початок відліку, задано одиничний відрізок, показано додатній напрям )

4. Координатою точки називається число, яке показує…. ( положення точки на координатній прямій )

5.  Протилежними числами називаються два числа, які…. ( відрізняються одне від одного тільки знаками )

6.  Цілими числами називаються …. ( натуральні числа, протилежні їм числа і число нуль )

7.  Модулем числа називається…. ( відстань від початку відліку до точки, яка зображує дане число на координатній прямій )

8.  Щоб додати два від’ємні числа треба …. ( додати модулі доданків і перед знайденим числом поставити знак « - »)

9.  Щоб додати два числа з різними знаками, треба…( від більшого модуля відняти менший і поставити знак того доданка, модуль якого більший )

10.  Щоб від одного числа відняти інше, треба … ( до зменшуваного додати число, протилежне від’ємнику )

 

Повторивши головні питання теми, ми допомогли Копатичу виграти турнір. Отже, його місце поруч з Нюшею.

 

На арені з’являється другий лицар Бараш. Він довго щось записував на піску. Його думки  то зникали, то з’являлися знову. Про що задумався Бараш? Що з цим робити?

 

Усні вправи

Порівняти числа

а) -5 і 0;      в) -12 і -10;   д) -1 і -10;

б) -10 і 12 г) –(-5) і 5;    е) –(-7) і -8.

 

Молодці, ви допомогли Барашу стати переможцем.

 

А чи знаєте ви хто це? ( Крош ). Крош дуже полюбляє активні ігри.

Графічний диктант.

-7 + 4 = -3

-3 + 3 = 6
-2 +(-5)=-3
10 – 16 = 6
-6 – 18 = -24
-7 + 0 = 7

Правильна відповідь дуга, а неправильна – рисочка.

Молодці, ви добре справилися з цим завданням. І Крош займає місце поруч з Нюшею.

 

По  допомогу поспішає Кар-Карич.

Робота з підручником.

 

№ 1057 сторінка 208

а) І3 + хІ = 5

     3 + х = 5     3 + х = -5

     х = 5 - 3       х = -5 - 3

     х = 2             х = -8

Відповідь: х = 2, х = -8.

 

в) 6 + І4 – х І = 9

І4 – х І= 9 – 6

І 4 – х І= 3

4 – х = 3      4 – х = -3

х = 4 – 3      х = 4 – (-3)

х = 1             х = 7

Відповідь: х = 1, х = 7.

 

Ми допомогли Кар-Каричу стати переможцем.

 

А тепер відпочинемо – проведемо фізкультхвилинку.

Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти

Треба трохи відпочити,

Руки вгору, руки вниз

На сусіда подивись

Руки вгору, руки вбоки

І зроби чотири кроки.

На арені з’являється наступний герой Пін. Він змайстрував машину часу. Та натиснув не на ту кнопку і опинився у світі математики. Допоможіть Піну зробити потрібні розрахунки, щоб повернутися до Нюші і привітати її з Днем Валентина.

 

Математичне лото.( робота в парах )

 

-15+20

80-100

-34+15

-37-14

-34+15

-24-15

-14+56

98-100


 

І  знову ви добре впорались із завданнями.

 

Подивимось, як ви впораєтесь з наступним завданням.

 

До нас поспішає Їжачок, який теж хоче зайняти почесне місце.

 

Розв’язати задачу

Якщо від задуманого числа відняти  то одержимо – 9,5. Яке число задумане?

Розв’язування

Нехай х – задумане число.

Х -  = -9,5

Х = -9,5 +

Х = - 2

Відповідь: задумане число -2 .

 

Молодці! Ви і з цим завданням  впоралися.

 

Дивіться, за допомогою поспішає ще один герой - Лосяш. Чи допоможете ви Лосяшу зайняти почесне місце поруч з Нюшею.

Самостійна робота ( тести )

 

ІV. Підсумок уроку

 Уявіть, що до нас завітав журналіст, який хоче написати, що нового і цікавого ви дізналися на уроці?

Чи сподобався вам урок?

Чого навчилися на уроці?

   Сьогодні на уроці ми допомогли мультфільмових героям здійснити їхню мрію, тобто привітати Нюшу із днем Святого Валентина.

     А зараз побачимо результат нашої роботи. Оцінку знань визначимо за кількістю валентинок. На уроці працювали всі.

 

V. Домашнє завдання.

А - № 1045(а)

Б - № 1045(б)

В - № 1051

 

На початку уроку я вам бажала бути

Компетентними

Активними

Знаючими

Кмітливими

Акуратними

Отже, математика – це казка, яку слід читати, відкривати, вивчати.


Теги: Ткач Г.В., раціональні числа
Навчальний предмет: Алгебра
Переглядів/завантажень: 108/23


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar