Головна » Алгебра |
Мета уроку: Узагальнити та систематизувати знання й уміння учнів з даної теми; розвивати логічне мислення, кмітливість, наполегливість; Тип уроку: Урок систематизації та узагальнення знань, умінь і навичок. Форма роботи: Лицарський турнір мультфільмових героїв. Обладнання: мультимедійний проектор, роздатвовий матеріал, валентинки, математичне лото.
Хід уроку
І. Організаційна частина Налаштування учнів на гарний настрій на уроці. ІІ. Повідомлення теми і мети уроку Тема сьогоднішнього уроку « Додавання і віднімання раціональних чисел ».
Сьогодні на уроці ми узагальнимо та систематизуємо знання, уміння з даної теми.
Девіз нашого уроку Міркуємо швидко! Відповідаємо правильно! Обчислюємо точно! Пишемо гарно! Обіцяємо бути: Уважними, старанними, активними, дисциплінованими.
Перевірка домашнього завдання ( перед уроком домашнє завдання перевіряють консультанти ). Домашнє завдання виконали всі. Молодці.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності Я бажаю бути вам компетентними, активними, знаючими, кмітливими і акуратними. За вікном похмурий зимовий день. А я так хочу, щоб у вашій душі було сонечко. Сподіваюсь, що з ваших сердець випромінюється тепло, ласка, доброта, ніжність. Усе у світі починається з любові. З любові починається вивчення математики. Сьогодні ми проведемо лицарський турнір мультфільмових героїв. А це буде нагородою можливість лицарям привітати чарівну Нюшу з Днем святого Валентина, а вам за правильні відповіді маленькі валентинки, які будуть дорівнювати пів бала.
ІІІ. Актуалізація опорних знань Ось перший лицар. Хто це? ( Копатич ). Ви знаєте, що Копатич дуже працьовитий. Допоможіть Копатичу виграти цей турнір.
а) Незакінчені речення 1. Додатніми числами називаються числа…. ( із знаком «+») 2. Від’ємними числами називаються числа… ( із знаком «-») 3. Координачною прямою називається пряма на якій взято…. ( початок відліку, задано одиничний відрізок, показано додатній напрям ) 4. Координатою точки називається число, яке показує…. ( положення точки на координатній прямій ) 5. Протилежними числами називаються два числа, які…. ( відрізняються одне від одного тільки знаками ) 6. Цілими числами називаються …. ( натуральні числа, протилежні їм числа і число нуль ) 7. Модулем числа називається…. ( відстань від початку відліку до точки, яка зображує дане число на координатній прямій ) 8. Щоб додати два від’ємні числа треба …. ( додати модулі доданків і перед знайденим числом поставити знак « - ») 9. Щоб додати два числа з різними знаками, треба…( від більшого модуля відняти менший і поставити знак того доданка, модуль якого більший ) 10. Щоб від одного числа відняти інше, треба … ( до зменшуваного додати число, протилежне від’ємнику )
Повторивши головні питання теми, ми допомогли Копатичу виграти турнір. Отже, його місце поруч з Нюшею.
На арені з’являється другий лицар Бараш. Він довго щось записував на піску. Його думки то зникали, то з’являлися знову. Про що задумався Бараш? Що з цим робити?
Усні вправи Порівняти числа а) -5 і 0; в) -12 і -10; д) -1 і -10; б) -10 і 12 г) –(-5) і 5; е) –(-7) і -8.
Молодці, ви допомогли Барашу стати переможцем.
А чи знаєте ви хто це? ( Крош ). Крош дуже полюбляє активні ігри. Графічний диктант. -7 + 4 = -3 -3 + 3 = 6 Правильна відповідь дуга, а неправильна – рисочка. Молодці, ви добре справилися з цим завданням. І Крош займає місце поруч з Нюшею.
По допомогу поспішає Кар-Карич. Робота з підручником.
№ 1057 сторінка 208 а) І3 + хІ = 5 3 + х = 5 3 + х = -5 х = 5 - 3 х = -5 - 3 х = 2 х = -8 Відповідь: х = 2, х = -8.
в) 6 + І4 – х І = 9 І4 – х І= 9 – 6 І 4 – х І= 3 4 – х = 3 4 – х = -3 х = 4 – 3 х = 4 – (-3) х = 1 х = 7 Відповідь: х = 1, х = 7.
Ми допомогли Кар-Каричу стати переможцем.
А тепер відпочинемо – проведемо фізкультхвилинку. Фізкультхвилинка Щось не хочеться сидіти Треба трохи відпочити, Руки вгору, руки вниз На сусіда подивись Руки вгору, руки вбоки І зроби чотири кроки. На арені з’являється наступний герой Пін. Він змайстрував машину часу. Та натиснув не на ту кнопку і опинився у світі математики. Допоможіть Піну зробити потрібні розрахунки, щоб повернутися до Нюші і привітати її з Днем Валентина.
Математичне лото.( робота в парах )
-15+20 80-100 -34+15 -37-14 -34+15 -24-15 -14+56 98-100
І знову ви добре впорались із завданнями.
Подивимось, як ви впораєтесь з наступним завданням.
До нас поспішає Їжачок, який теж хоче зайняти почесне місце.
Розв’язати задачу Якщо від задуманого числа відняти то одержимо – 9,5. Яке число задумане? Розв’язування Нехай х – задумане число. Х - = -9,5 Х = -9,5 + Х = - 2 Відповідь: задумане число -2 .
Молодці! Ви і з цим завданням впоралися.
Дивіться, за допомогою поспішає ще один герой - Лосяш. Чи допоможете ви Лосяшу зайняти почесне місце поруч з Нюшею. Самостійна робота ( тести )
ІV. Підсумок уроку Уявіть, що до нас завітав журналіст, який хоче написати, що нового і цікавого ви дізналися на уроці? Чи сподобався вам урок? Чого навчилися на уроці? Сьогодні на уроці ми допомогли мультфільмових героям здійснити їхню мрію, тобто привітати Нюшу із днем Святого Валентина. А зараз побачимо результат нашої роботи. Оцінку знань визначимо за кількістю валентинок. На уроці працювали всі.
V. Домашнє завдання. А - № 1045(а) Б - № 1045(б) В - № 1051
На початку уроку я вам бажала бути Компетентними Активними Знаючими Кмітливими Акуратними Отже, математика – це казка, яку слід читати, відкривати, вивчати.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |