Головна » Алгебра |
Мета: навчити додавати раціональні числа; розвивати практичні вміння та навички; виховувати культуру записів. Обладнання: демонстраційний термометр; комп’ютер; мультимедійний проектор. Тип уроку: урок-тренінг, засвоєння нових знань. Хід уроку. І. Знайомство. Рефлексія. У кожного учня на парті лежить набір смайлів , , . За проханням учителя учень піднімає той смайлик, з яким настроєм він прийшов сьогодні на урок. - задоволений, - незадоволений, - байдужий. ІІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація. Учитель ставить перед учнями проблемне запитання, на яке треба дати відповідь до закінчення уроку: чи можна раціональні числа додавати? ІІІ. Очікування. Учитель просить учнів на стікерах написати, чого саме вони чекають від уроку. Після цього кожен учень зачитує свої очікування і приклеює листок на намальований на ватмані «Берег надій». ІV. Правила роботи: Учитель разом з учнями формулюють правила роботи на уроці і записують на видному місці. Наприклад: бути позитивними; V. Засвоєння нових знань. 1. Робота в парах. На кожній парті лежить демонстраційний термометр з рухомим «стовпчиком», що показує температуру. Учні з допомогою вчителя розв’язують задачі і результати записують в зошити. Додавання двох протилежних чисел. Задача 1. Вранці температура повітря була +5?С. За день вона знизилася на 5?С. Якою стала температура повітря ввечері? Розв’язання. +5 + (-5) = 0 Задача 2. Вранці температура повітря була -3?С, за день вона підвищилася на 3?С. Якою стала температура за день? Розв’язання. -3 + (+3) = 0 Висновок. Бачимо, що сума протилежних чисел дорівнює 0. Додавання двох раціональних чисел з різними знаками. Задача 3. Термометр показував температуру +5?С, а потім вона знизилася на 3?С. Яку температуру показує термометр після зниження? Розв’язання. 5 + (-3) = 2 Задача 4. Термометр показував температуру -6?С, а потім вона підвищилася на 4?С. Якою стане температура повітря? Розв’язання.-6 + (+4) = 2. Висновок. Щоб додати два числа з різними знаками, треба від більшого модуля відняти менший і перед результатом поставити знак того числа, модуль якого більший.
Задача 5. Термометр показував температуру -2?С, а потім вона знизилася на ще на 2?С. Якою стане температура повітря? Розв’язання. -2 + (-2) = -4. Задача 6. Термометр показував температуру -4?С, а потім вона знизилася ще на 1?С. Якою стане температура повітря? Розв’язання. -4 + (-1) = -5. Висновок. Щоб додати два від’ємних числа, треба додати їх модулі і перед результатом поставити знак мінус.
Зауваження. Кожен висновок супроводжується показом алгоритму додавання раціональних чисел на екрані. 2. Робота в групах. Учитель ділить учнів на дві групи: «Плюс» і «Мінус». Кожна група отримує картки із записаним алгоритмом додавання раціональних чисел (одна картка – одне слово). Група «Плюс» отримує алгоритм додавання від’ємних чисел, група «Мінус» - додавання чисел з різними знаками. Завдання: скласти слова в певній логічній послідовності так, щоб утворилося правило додавання раціональних чисел і виконати вправи: Група «Плюс» Група «Мінус» -17 + (-8) = 85 + (-94) = -9 + (-57) = -19 + 76 = -6 + (-300) = -94 + 0 = -23 + (-56) = -12 + 6 = -48 + (-8) = 21 + (-81) = -710 + (-28) = 16 + (-42) = Після того, як групи виконали завдання, один або два учасники з групи представляють свою роботу так, щоб донести до відома іншої групи. Алгоритми додавання чисел висвітлюються на екрані разом з прикладами для перевірки правильності виконання завдання.
Алгоритм №1 (для групи «Плюс») Щоб додати два від’ємних числа, треба: а) додати їх модулі; б) перед результатом поставити знак мінус. Наприклад: -20 + (-15) = -( |-20| + |-15|) = -35
Алгоритм №2 (додавання чисел з різними знаками) Щоб додати два числа з різними знаками, треба: а) від більшого модуля відняти менший; б) перед результатом поставити знак того числа, модуль якого більший. Наприклад: -20 + 25 =( |25| - |-20|) =5; -18 + 7 =-( |-18|-|7|) = -11.
VІ. Закріплення вивченого. Самостійна робота. №995, №998. [5] Перевірка самостійної роботи учителем. В цей час учні на картках виконують математичний диктант. VІІ. Підсумок уроку. Математичний диктант (на картках в кожного учня). Щоб додати два від’ємні числа, треба ________________їх модулі і перед результатом поставити знак____________________________________. __________________ і перед результатом поставити_______________. Різниця модулів чисел -8,5 і 5,2 дорівнює ________________________. Перевірка математичного диктанту. Повернення до очікувань. Виставлення оцінок за урок з коментуванням. VІІІ. Домашнє завдання. §30 вивчити, №996, 1004 – І група, №996, 1007 – ІІ група виконати.[5]
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |