Проект «У світі коренів» - Алгебра - Авторські уроки та презентації - Розробки навчальних матеріалів
Головна » Алгебра

Проект «У світі коренів»

Проект «У світі коренів» розрахований на учнів 8 класу, розглядає введення означення квадратного кореня, арифметичного квадратного кореня, властивостей коренів, виконання дій над коренями, перетворення виразів, що містять квадратні корені, ознайомитися з ірраціональними числами, спряженими виразами. А також збір історичних матеріалів про виникнення знака кореня, використання коренів в інших науках та в повсякденному житті.

На початку вивчення теми «Квадратні корені» учні об¢єдналися в групи за інтересами для дослідження питань:

1) Дослідити значення слів «корінь» та «радикал» (група «Мовознавці»).

2) Дослідити походження та еволюцію знака квадратного кореня (група «Історики»).

3) З¢ясувати, де зустрічаються квадратні корені (група «Редколегія»).

Підсумки роботи над проектом підводяться на підсумковому уроці з цієї теми, конспект якого пропонується.

Очікувані результати:

вивчити означення арифметичного квадратного кореня, квадратного кореня, властивостей квадратного кореня;
вміти використовувати властивості квадратного кореня для розв¢язування вправ на перетворення виразів, що містять квадратні корені,
ознайомити учнів з ірраціональними числами, дійсними числами;
розвиток пізнавального інтересу до математики;
розвивати навички роботи з додатковими джерелами інформації, вміння користуватися мультимедійними засобами.

 

Тема. Квадратні корені. Перетворення ірраціональних виразів

Мета уроку: узагальнити та систематизувати знання учнів про квадратні корені, закріпити навички тотожних перетворень ірраціональних виразів; розвивати логічне мислення, пам’ять, культуру математичних записів, пізнавальний інтерес до історії математики, вміння користуватися мультимедійними засобами;

виховувати працьовитість та позитивне ставлення до навчання.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Обладнання: Комп’ютери, презентація «Історія добування кореня квадратного», презентація «Значення слова радикал», публікація «Де застосовуються квадратні корені», картки із завданнями.

Вивчення математики подібне до Нілу, що починається невеличким струмком, а закінчується великою рікою.

Ч.К.Колтон

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Перевірка виконання домашнього завдання

Перед уроком консультанти (по 1 на кожен ряд) перевіряють правильність виконання д/з. Оголошують кількість помилок, допущених кожним учнем.

Учитель оголошує тему та мету уроку, ставить завдання на урок. За допомогою стенду «Сьогодні на уроці», пригадуємо етапи вивчення теми.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Прийшов час відкрити тематичну скарбничку, яку ми з вами заповнювали протягом 10 уроків (учні по черзі виймають листочки з записаними основними поняттями та дають означення).

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

А, можливо, не треба вивчати квадратні корені? Де ж вони використовуються? (Представлення бюлетеня «Де можна зустріти квадратні корені», над створенням якого працювала група «Редколегія»).

V. Робота в групах.

Учні об’єднуються в однорівневі групи та розв’язують завдання:

Завдання для І групи.

1.Обчислити:

2. Винести множник за знак кореня

3. Внести множник під знак кореня

2

4. Виконати дії:

Завдання для ІІ групи.

Порівняйте:

 і

2. Виконати дії:

3. Звільнити дріб від ірраціональності в знаменнику

4. Обчислити:

Завдання для ІІІ групи.

Спростити:

Спростити

Розкладіть на множники:

Звільніть дріб від ірраціональності в знаменнику:

Завдання для ІV групи.

Скоротити дріб:

Виконати дії:

Спростити вираз  при .
Обчислити: .

Після закінчення роботи в групі представники кожної групи пояснюють розв’язання завдань на дошці.

VІ. Фізкультхвилинка. Розпрямились і неактивною рукою уявно написали .

VІІ. Презентація робіт учнів групи «Істориків» «Походження знака кореня квадратного» та  групи «Мовознавці» «Значення слова радикал».

VІІІ. «Лови помилку». Виправити помилки в тих завданнях, в яких вони є.

 

ІХ. Самостійна робота з наступним самооцінюванням (задачу на побудову виконати за допомогою програми GRAN).

Х. Логічне завдання.

 

Відповідь: 24.

Відповідь:  а2-16в2

Х. Виставлення оцінок, підсумок уроку.

Рефлексія.

Домашнє завдання. Стр. 181, Завдання стр. 183 – розв’язати.


Теги: корінь, Скічко Т.М.
Навчальний предмет: Алгебра
Переглядів/завантажень: 249/39


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar