Головна » Алгебра

Подорож із Незнайкою по Україні. Множення раціональних чисел. Розв’язування вправ

Мета: навчитися застосовувати знання у нестандартних ситуаціях, відпрацювати навички виконання дії множення над раціональними числами; розвивати вміння учнів знаходити добуток раціональних чисел, використовуючи властивості множення, працювати з різними видами чисел; розвивати логічне мислення, навички швидкого обчислення, позитивні риси особистості, кмітливість, культуру математичного мовлення, пам'ять; виховувати самостійність, впевненість у собі, співпрацю із партнерами.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь та навичок.

Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, малюнок з пісочним годинником, різнокольорові   стіки, картки у вигляді «хмаринок» з індивідуальними завданнями.

Хід уроку

І. Організаційний момент (1 хвилина)

Доброго дня! Маю надію, що попрацюємо ми сьогодні плідно. Чи готові ви до початку нашої співпраці?(слайд1)

ІІ. Перевірка домашнього завдання (3 хвилини)

Учитель. Сьогодні ми з вами здійснимо незвичайну подорож. Але перж ніж ви дізнаєтесь  куди саме, необхідно перевірити домашнє завдання. (слайд 2)

Перевірка завдання здійснюється методом взаємоперевірки, правильні розв’язки вправ домашнього завдання висвітлюються на слайді, що проектується на інтерактивну дошку. На  цьому ж слайді знаходиться біля кожного завдання його «вартість» у балах. Учні виставляють оцінки один одному у зошит олівцем, зазначаючи «вартість кожного завдання». Вчитель два зошити сам бере на перевірку.

Учитель. Молодці! Ви справилися з домашнім завданням і готові до подорожі!

ІV. Оголошення теми і мети уроку, очікуваних результатів (4 хвилини)

Учитель. Тема уроку – Множення  раціональних чисел. Розв’язування вправ. (слайд 3)

Мета уроку – навчитися застосовувати знання у нестандартних ситуаціях, відпрацювати навички виконання дії множення  над раціональними числами,  розвивати вміння  знаходити добуток раціональних чисел, використовуючи властивості множення.

 Хочу зауважити, що в роботі нам допоможе вислів давньогрецького філософа і вченого Аристотеля «Розум полягає не лише в знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання». Вам надається можливість застосувати свої знання і вміння. (слайд 4)

Очікувані результати. На кольорових стіках у формі кружечка кожен учень записує, що він хотів би дізнатися на цьому уроці.

Учитель. Ці кружечки – піщинки в нашому пісковому годиннику. Ми наклеїмо їх у верхню частину цього годинника. Наприкінці уроку побачимо, чи перемістяться вони вниз.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (1 хвилина)

Учитель. Сьогодні на урок до нас завітав мультяшний гість Незнайко. Разом з ним ми і будемо подорожувати. Час уже дізнатися куди саме!  А для цього  Незнайко  приготував  кросворд.

V. Актуалізація опорних знань (3 хвилини)

Учитель. (слайд 5)

Дріб містить чисельник і …..(знаменник)
Як називаються числа, до яких входять додатні числа, від’ємні числа і число 0?    (раціональні)
Сумою двох від’ємних чисел є число …..(від’ємне)
Компонент дії ділення….(дільник)
Для  раціональних чисел справджується переставна, сполучна та розподільна ……..(властивості)
Сума двох протилежних чисел  дорівнює ….(нулю)
Як називається число (-2) у виразі –   2ab ……..(коефіцієнт)
Як називаються два числа, що відрізняються одне від одного лише знаком?  (протилежні)
Добутком двох від’ємних чисел є число….(додатне)
Бувають випадкові, неможливі та достовірні….(події)
Який знак поставимо між числами ?    (рівності)
Добуток двох обернених чисел дорівнює….(одиниці)

Слайд 6

VІ. Формування вмінь і навичок

Усні вправи (6 хвилин)

Учитель.  1. Що є добутком 2-х чисел з різними знаками? 

2. Добутком 2-х від’ємних чисел?

3. Що таке коефіцієнт?

                                                           .

Письмова робота (10хвилин)

Учитель. Мандруємо далі! Перед вами дві стежки, які ведуть нас до ще одного замку. Для цього вам потрібно розв’язати приклади.

Парна  робота   

 Розв’язки завдань пара  здійснює разом виконуючи записи  у зошиті. Учитель консультує, по необхідності, учнів.

Учитель. Що ж мандруємо далі!  (Слайд 12)

(Слайд 13-14)

«Хто найшвидше розв’яже задачу» (1 хвилина)

Учні працюють самостійно. На виконання відводиться 2 хвилини. Хтось із бажаючих розказує як слід було розв’язати.

«хто найшвидше розв’яже задачу»

Вчитель запропонував Віті розв’язати дома наступне завдання: «Знайти суму усіх цілих чисел від ( 499) до 501». Вітя, як звичайно, сів за роботу, однак справа йшла не дуже швидко.

Тоді на допомогу йому прийшли мама, тато, бабуся. Обчислювали поки від втоми не стали закриватися очі, а на наступний день всі вони сварили нерозумного вчителя, який задав дітям такі важкі завдання.

А ви, як би розв’язали такі завдання?

Розв’язування задачі

Знайти значення виразу:

Розв’язання:

 

Відповідь. Добуток  усіх цілих чисел від 499 до 501 дорівнює 0.

(Слайд 15)

Фізкультхвилинка (1 хвилина)

Підведіться. У повітрі правою рукою напишіть своє ім’я. У повітрі лівою рукою напишіть назву улюбленої зірки. Потягніться обома руками до цієї зірки. Пальчиками рук зобразіть хаос. А тепер сядьте і утворіть космос.

Учитель. Поїхали далі.

Колективна робота. (7 хвилин)

Завдання.  (Слайд 16)

 

 

З підручника. №1191(а, б, г), 1194 (а, в, д, е), 1199 (а), 1200 (а, г).

VІІ. Самостійна робота. (6 хвилин)

Незнайко приготував для вас хмаринки на яких завдання. Розв’яжіть їх і допоможіть Незнайку показати ще один замок.

(Слайд 17)

(Слайд 18)

VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія (2 хвилини) (слайд 19)

Технологія «Мікрофон»:

Чи сподобалась вам подорож?
Що не сподобалося?
Чи поповнили свої знання?
Що повторили?
Що слід ще повторити?

Давайте згадаємо про наш пісочний  годинник. На наших піщинках сформульована мета. Якщо ви вважаєте, що сьогодні на уроці ви її досягли, переклейте свою піщинку вниз годинника.

VІІІ. Домашнє завдання. Оголошення оцінок.(1 хвилина) (слайд 20)

Середній рівень.  Ст. 213-214  № 1191(г, д, е), 1194(а, б)

Достатній рівень. Ст. 214 № 1198(а, в), 1199(в)

Високий рівень. Скласти і розв’язати 5 прикладів  та виразів на дію множення раціональних чисел.


Теги: раціональні числа, Олексюк Ю.Р.
Навчальний предмет: Алгебра
Переглядів/завантажень: 616/168


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar