Головна » Алгебра |
Мета: узагальнити знання учнів із теми; формувати єдину наукову картину світу; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, порівнювати, бачити аналогію задач; розвивати вміння досліджувати, систематизувати вивчені факти; виховувати волю та наполегливість у досягненні кінцевого результату, толерантність під час групової діяльності.. Тип уроку: систематизація та узагальнення знань. Обладнання: комп’ютер, графіки функцій, … Очікувані результати: Після уроку учні вмітимуть: будувати графіки функцій використовуючи геометричні перетворення графіків функцій;
Хід уроку І. Організаційний етап. Вступне слово вчителя. Ви всі добре знаєте, що математика – гімнастика для розуму. Важко собі уявити життя без математики. В одній із західних країн був організований конкурс на кращий твір «Яким було б життя людини без математики». За кращий твір обіцяли значну премію. І уявіть собі, на конкурс не було представлено жодної роботи. Навіть найталановитіші фантасти не змогли уявити, як можна жити без математики. А ми з вами дуже щасливі, бо сьогодні на уроці ми будемо займатися математикою і побачимо, як тісно інформатика пов’язана з математикою. До закінчення навчального року залишилося зовсім мало часу. І скоро розпочнуться іспити – це ДПА та ЗНО. А завдання нашого спецкурсу – згадати основні поняття курсу математики. На попередніх двох уроках ми з вами розпочали повторення однієї з основних тем математики «Функції». Ми згадали область значень, монотонність, парність та непарність функції. ІІ. Перевірка домашнього завдання. Учні дають усні відповіді на запитання. №1. Знайти область визначення функції (показ слайдів).
№2. Знайти область значень функції (показ слайдів).
№ 3.Чи є парною або непарною функція, задана формулою (показ слайдів).
№ 4. Функція , визначена на множині всіх дійсних чисел. Подати її у вигляді де - парна функція, - непарна функція та обчислити . ( показ слайду із функцією). №5. Працюємо з таблицею. Завдання: визначити, парними чи непарними є функції, графіки яких зображені на малюнках.
№6. Працюємо з таблицею. Завдання: на малюнку зображено графік деякої функції . До дошки викликається один учень, а тим часом кожна пара готує запитання для учня по даному графіку і по темі, яку вивчали. Наприклад: знайти область визначення;
ІІІ. Створення проблемної ситуації. Об’єднуються в пари і займають місце біля комп’ютера, виконують тестові завдання. Виконання тестових завдань. Після виконання тесту запитання: яке з наведених завдань було найскладніше виконати? Чому? Отже, тема уроку «Побудова графіків функції» Епіграф уроку: «Немає жодної галузі людського знання, куди не входили б поняття про функції та їх графічне зображення» К.Ф.Лебединцев. Очікувані результати. Слово вчителя: Давайте згадаємо уроки трудового навчання, на яких ви робили різні вироби з паперу, і які називали ори гамі. Виготовимо квітку, яка асоціюється з весною «тюльпан». А на пелюстках цієї квітки напишіть, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку.
IV. Мотивація навчальної діяльності. Гра «Лото». На магнітній дошці знаходяться формули різних функцій:
Запитання для учнів: чи раціонально буде побудувати графіки даних функцій одним способом? Які способи ви запропонуєте: геометричне перетворення графіків функцій; Учень біля дошки систематизує функції відповідно побудови графіка.
V. Засвоєння нових знань. 1. Згадати елементи побудови, які характерні для геометричного перетворення графіків функції. Завдання: установити відповідність між геометричними перетвореннями графіка функцій і функціями, графіки яких отримані в результаті цих перетворень від А до Д.
2. Запропонувати учням згадати схему дослідження функції з використанням похідної (таблиця). 3. Учні об’єднуються в три групи: І група – будує графіки функцій за комп’ютером; ІІ група – будує графік функції ; ІІІ група – будує графік функції . Самостійна робота. Кожна група після виконання презентує свою роботу. 4. Будуємо графік функції , - знайти кількість коренів рівняння , де , залежно від значення параметра.
VI. Підсумок уроку. Повернутися до очікуваних результатів.
VІI. Домашнє завдання: збірник задач за ред. Сканаві №14.118, № 14.120 (№14.134, №14.292).
VІІI. Заключне слово вчителя. На екрані комп’ютера зображення людини з урахуванням золотого перерізу. Ось вона – Людина! Людина, накреслена математикою та інформатикою, але в неї індивідуальні думки, свій світ, власна доля. Людина – розумна! Вона навчилася запускати ракети і, можливо колись, навчиться керувати собою, але головна її мета – залишатися людиною – Людиною з великої літери.
Оцінювання.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |