Головна » Алгебра

Перетворення виразів, що містять степені з цілим показником

Мета уроку: 

Навчальна:систематизувати і поглиблювати знання учнів з теми. Закріпити  навички розв’язування вправ. Розвивати вміння застосовувати теоретичні знання на практиці.

 Розвиваюча: розвивати пізнавальну активність, мислення, увагу, пам'ять, вміння слухати товариша. Розвивати правильну математичну мову.

Виховна: виховувати інтерес до математики через міжпредметні зв’язки. Виховувати цілеспрямованість, надбання системи цінностей через спийняття афоризмів і крилатих фраз.

(Слайд 1,2)

Тип уроку:урок закріплення знань.

                                                    ХІД УРОКУ:

Епіграф:

                                                                                   «Нехай хтось спробує викреслити 

                                                                                    з математики степені, і він

                                                                                    побачить,що без них далеко не

                                                                                    поїдеш»

                                                                                   (Слайд 3)

І. Організаційний момент

Вчитель: доброго дня, шановні гості і дорогі діти.

Тим, хто навчає математиці,

Тим, хто вчить математику,

Тим, хто знає і любить математику,

І тим, хто ще не знає, що він любить математику

Присвячується сьогоднішній урок.

         Скажіть, діти, а які асоціації у Вас викликає слово «УРОК»? Давайте спробуємо розкласти це слово по буквах:

У-успіх

Р-радість (від успіху)

О-обдарованість (адже кожна людина обдарована, проте не кожна свій дар              розвиває)

К-колектив (ми з Вами живемо і працюємо у класному колективі, і тому мусимо один одного підтримувати і допомагати)

   Отже, я впевнена, що на сьогоднішньому уроці нас чекає успіх і радість. І ми, працюючи у класному колективі, будемо розвивати свою обдарованість.

   Будьте уважні на уроці: думайте, запитуйте, пропонуйте. Адже ще стародавній грецький вчений Аристотель вважав, що запитання є переходом від незнання до знань. Дійсно це так, адже вони допоможуть нам розглянути вивчені теми глибше, пов’язати їх з раніше вивченим матеріалом, з матеріалом інших предметів.

Отже, тема сьогоднішнього уроку: «Перетворення виразів, що містять степінь з цілим показником»

   У КОЖНОГО З Вас на парті лежить тест на зрівнювання. Ваше завдання, написати в зошитах номер питання і через риску- номер відповіді, яка цьому питанню відповідає. (Слайд 4)

                 Теоретичні питання              Тест на зрівнювання

Відповіді до тесту(висвітлюються на презентації)

1-5;  2-3;  3-2;  4-1;   5-4;   6-9;   7-10;   8-6;  9-7;   10-8;   11-11.  (Слайд 5)                           

А тепер, заповніть ланцюжок обчислень (записаний на дошці)

 

Підніміться по математичних сходинках (записаних на дошці)

 

А тепер, з висоти сходинок, подивимося, як же використовується степінь з цілим показником в інших предметах. І давайте почнемо з біології.

   Чи знаєте Ви що таке Червона книга України? А коли вона створена, знаєте? (висвітлюється на презентації)

Так от, Червона книга України- це анотований і ілюстрований перелік рідкісних видів та видів, що знаходяться під загрозою зникнення рослин і тварин на території України. (Слайд 6)

Рік затвердження Червоної книги України ви дізнаєтеся, коли розв'яжете усно такі приклади (записані на дошці)

а)                           = (1)

б)                                                    = (9)                 

в)(                                              = (7)

г)                                                =(6)

Отже, рік заснування Червоної книги України-1976.

Подивимося тепет, що там є у Червоній книзі?

Рослини Червоної книги України.

Послухайте будь ласка віршик.

Учись любити все навколо себе:

Траву і квіти, кущик, деревце

Жучка і пташку, і блакитне небо

І синьооке чисте джерельце,

І чисте небо волошкове

Та шепіт ніжних квіт

Вербички листячко шовкове

Весь дивовижний світ!

Поглянь на світ-це дивовижна казка,

А квіти-це, мабудь, душа землі.

        Отже, як Ви здогадалися з віршика, мова зараз йтиме про рослини, які занесені до Червоної книги України.

        До Вашої уваги пропонується кросворд. Питання до кросворду висвітлюються на презентації (слайд 7). Ви повинні розгадати його і у виділеному стовпці прочитати назву найпершої весняної квітки, занесеної до Червоної Книги України.

Як називається вираз   ?
Показник степеня   число …
Основа степеня    число…
Який показник степеня 
       =…
Напишіть замість х показник степеня:

            

Дано   =  . Яку дію треба виконати над показником, щоб

   піднести степінь до степеня?

     =…
Напишіть замість х показник степеня:

            =

     10.  - число ɑ в степені 3. А як ще можна назвати цей вираз?

        Ключове слово- підсніжник (Слайд 8)/

        Підсніжник-це рослина, яка росте в наших лісах. Є білі, але найчастіше зустрічаються сині і голубі.І ця тендітна рослинка, яка нам сповіщає про прихід весни- занесена до Червоної книги України.

Рослини Червоної книги України.

        А тепер ми дізнаємося про тварин наших лісів, які теж занесені до Червоної книги України, наприклад, бобер. Що ми знаємо про бобра?

Розглянемо приклад (записаний на дошці)

                                  = (10)

Ми отримали число 10. Виявляється, що довжина тіла бобра-10дм.

Бобри-справжні інженери. Вони орудують своїми зубами з фантастичною швидкістю: 2-3хв і осика, товщиною в руку падає. (Слайд 9)

Завдання, пов’язане із здоров’ям  людини.

        Східна мудрість говорить:

«Якщо ти думаєш на рік вперед-посади насіння. Якщо ти думаєш на десятиліття вперед-посади дерево. Якщо ти думаєш на століття вперед-виховай людину» (Слайд 10). Адже людина-це досконалість в природі. (Слайд 11) Але для того, щоб вона могла використовувати всі блага життя, насолоджуватися його красою-дуже важливо мати добре здоров’я. А для цього потрібно щодня вживати вітаміни, мінерали і якісні продукти.

ВІТАМІНИ.

1)1,5  

2) -  

3) 0,6  

4) 3,2

5)      

6)-1,6

Інформація про вітаміни (Слайд13)

Вітамін А-регулює обмінні процеси в шкірі, слизових оболонках очей, дихальних та сечових шляхів, травного каналу. Він підвищує опірність організму до інфекційних хвороб.

Він міститься – в риб'ячому жирі, печінці, нирках, молочних продуктах, курячих яйцях, ікрі осетрових риб.

Вітамін С відповідає за імунітет,цілісність стінок  судин.

Міститься в лимонах,шипшині,червоному перці, смородині, цибулі.

Вітамін В6 - регулює стан нервової системи, попереджує запалення шкіри, підтримує здоров'я зубів та ясен.

Міститься у м'ясі тварин, птахів, рибі, гречаній, перловій і ячмінній крупах, пшоні, хлібі з борошна грубого помолу.

Дефіцит вітаміну Д призводить до зниження міцності кісток.

Вітамін Е необхідний для нормального фізичного і психологічного розвитку.

Міститься в маслі, зелені, молоці, яйцях, печінці, м’ясі, а також в зародках злакових. (Слайд 12)

Мінерали (Слайд 14)

Виконай те дії, і дізнайтеся, які мінеральні речовини і мікроелементи необхідні вашому організмові для повноцінного розвитку.

                              кальцій
                               натрій
                        залізо
                            калій
                                            фтор

Інформація про мінерали (Слайд 15)

КАЛІЙ – сприяє виведенню рідини із організму

КАЛЬЦІЙ – необхідний для побудови і формування костей і зубів.

ЗАЛІЗО – необхідне для утворення гемоглобіну – переносника кисню до всіх органів організму людини.

ФТОР – необхідний для утворення емалі на зубах.

 Висновок.

Отже, сьогодні на уроці ми повторили теоретичний матеріал щодо степеня з цілим показником і його властивостей, закріпили вміння застосовувати ці знання при розв’язуванні вправ.

Діагностика емоційного стану

Пропоную проаналізувати свй настрій і емоційний стан після проведеногоуроку, результат данного аналізу представити у вигляді смайлика на полях зошита.


Теги: степінь, Маковська Л.Ю.
Навчальний предмет: Алгебра
Переглядів/завантажень: 460/43


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar