Головна » Алгебра

Перетворення графіків функцій

Мета уроку:

·         сформувати в учнів розуміння змісту поняття «перетворен­ня графіка функції», а також факту, що певне перетворення форму­ли, яка задає функцію, спричиняє перетворення графіка, і навпаки; навчитися  визначати вид перетворення графіка, будувати графіки функцій використовуючи ці знання.

·         Розвивати дослідницькі навики, увагу, індивідуальність, спосте-режливість при виконанні завдань,  допитливість учнів; формувати вміння застосовувати набуті знання.

Виховувати наполегливість у досягненні мети.


Тип уроку:  урок засвоєння нових знань.

Наочність та обладнання: презентація  до уроку, мультимедійний комплекс,  таблиці «Найпростіші перетворення графіків функцій», ППЗ  «Алгебра  7-11 клас».
                                                         Хід уроку

1.       Організація  класу

2.       1)Перевірка домашнього завдання

Ви  працювали в групах. Давайте перевіримо що у вас вийшло.

 

2)Математичний  диктант  (із подальшою  взаємоперевіркою)

         

Кожна правильна відповідь – 2 бали, в іншому випадку – 0 балів. Учні виставляють оцінки протилежному варіанту і здають роботи вчителю.

 

3.            Актуалізація  опорних знань

Теоретична розминка «Математичне намисто»

 Учні  повинні відгадати слова у клітинках. Дані слова є математичними термінами, що вивчалися на попередніх уроках  даного розділу. Якщо виникнуть труднощі із цим завданням, то буде продемонстровано слайд- підказку.
 

4.            Мотивація навчальної діяльності

Вдома ви будували графіки функції. Як ви це робили? Цей процес був громіздкий, займав багато часу. Сьогодні на уроці ми повинні навчитися будувати графіки функцій іншим способом, який займає менше часу, ніж попередній.

Оголошення завдань уроку.

       

5.       Пояснення нового матеріалу

Послухайте як теоретичний матеріал по даній темі викладено у ППЗ «Алгебра. 7-11 класи»  (демонстрація відео).

 

Отже ми переглянули  даний відео-урок і давайте разом зробимо деякі висновки. Який вид перетворення використала кожна група?

 

Сьогодні на уроці ми використовуємо лише три види перетворень графіків функції, решта будемо розглядати на наступних уроках.

6.       Закріплення нового матеріалу.

давайте ще раз розглянемо згадані вище перетворення.

 

І. Виконання  усних  вправ.    Гра «Хто краще знає та пам’ятає» (учні виконують усно, спираючись на раніше прослуханий матеріал).

 

ІІ. Гра «Упізнай мене» (учні повинні по намальованому графіку назвати  функцію).

 

ІІІ. Гра «Четвертий зайвий» (на слайді є чотири  графіки і лише три формули, що задають їх. Треба вибрати зайвий малюнок).

 

ІV. Знайдіть відповідність



V. Виконання письмових вправ

1)    колективно
 

2)  Один учень виконує перетворення на відкидній дошці, потім перевіряємо.


     3) Побудову  графіків на наступному слайді  коментує вчитель, учні слідкують за перетвореннями на екрані.

4) Складіть  схему перетворень для наступного графіка, побудуйте  тільки кінцевий графік. Знайдіть:

1.     область значень функції;

2.     усі значення х, при яких функція набуває від’ємних значень;

3.     проміжок, на якому функція спадає.

 

Додатково

 

Побудуйте в одній  системі координат графіки даних функцій

 

7.       Підведення підсумків уроку



8. Домашнє завдання:

Опрацювати § 10,

Середній рівень  - № 403.

Достатній рівень - № 408.

Високий рівень - № 411.


Теги: Вигодованок Л.І., графік функції
Навчальний предмет: Алгебра
Переглядів/завантажень: 262/31


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar