Головна » Алгебра

Множення раціональних чисел

Мета уроку: сформувати в учнів навички множення раціональних чисел, обчислення значень виразів, що містять раціональні числа з використанням таких арифметичних дій, як множення, додавання, віднімання;

  Розвивати  логічне мислення, вміння аналізувати ситуацію, культуру математичної мови й записів.

Виховувати почуття патріотизму, інтерес до історії рідного краю, рішучість і впевненість під час прийняття рішень, вміння працювати в групі.

Тип уроку: урок формування вмінь та навичок

Обладнання: варіанти тестів, картки для роботи в групі, індивідуальні картки, гра

                         «Математичний бій», аудіо та медіа підтримка, історичні довідки

 

                                          Хід уроку

І. Організаційний момент.

Вчитель. Сьогодні діти у нас незвичайний урок, а урок-подорож по нашій рідній Дніпропетровщині. Перед вами карта нашої області, подивіться скільки міст та селищ розташувалося на нашій землі. Наша область відома як один з найбільших промислових центрів України. Та не тільки залізною рудою, гранітом і навіть золотом багате Придніпров?я . Наш регіон славиться історією. Тут збереглося безліч пам?яток  XVII – XX століть, а долини річок Дніпра, Самари і Орелі чарують мальовничими пейзажами і унікальними краєвидами. І сьогодні на уроці ми з вами дізнаємось про     7 чудес Дніпропетровщини, які по-новому відкриють для вас неповторний та привабливий край на Дніпрі.

 

Вчитель повідомляє тему та мету уроку.

 

     ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Вчитель. Для того щоб вирушити у подорож та дізнатися про перше диво Дніпропетровщини потрібно виконати тестові завдання.

 

Варіант №1

У якому з наведених випадків добуток дорівнює одному з множників?

А) – 6,8?0;   Б) 0,8?(-2);   В) 12,4?(-1);   Г)-6,5?(-1).

   

     2.Обчисліть значення виразу:  20 – х + 20 – х + 20 – х,  якщо х=-10

         А) 30;   Б)90;   В) -30;   Г)40.

 

    3.Знайдіть добуток:  (-15-5)?(4-6)=

        А) -20;   Б)-40;   В)40;   Г)100.

 

    4.Який з наведених добутків від?ємний?

    А) (-5)?(-6)?(-2);    Б) (-2)?(-5)?(-6)?(-3);    В) (-2)?(-10)?5;   Г) (-5)?6?4?(-8).

 

   5.Яке з чисел є розв?язком рівняння   (-2)(-5)у=-10  ?

     А)1;   Б)0;   В)-1;   Г)10.

 

Варіант №2

У якому з наведених випадків добуток дорівнює одному з множників?

А) – 3,2?2;   Б) 4,5?0;   В) -16,2?(-1);   Г)14,5?(-1).

   

     2.Обчисліть значення виразу:  10-а+10-а+10-а+10-а+10-а,  якщо а=-5

         А) 15;   Б)-15;   В) 75;   Г)30.

 

    3.Знайдіть добуток:  (-28+13)?(2-6)=

        А) 60;   Б)-60;   В)70;   Г)120.

 

    4.Який з наведених добутків від?ємний?

    А) (-2)?(-3)?(-6)?(-4);    Б) 2?(-4)?5;    В) (-6)?(-7)?4;   Г) (-10)?5?4?(-7).

 

   5.Яке з чисел є розв?язком рівняння   10(-2)у=20  ?

     А)1;   Б)0;   В)-1;   Г)20.

 

Вчитель. Молодці! Ви виконали тестові завдання і дісталися до першого дива Дніпропетровщини – це хутір «Галушківка».

Історична довідка ( повідомляє учень)

Хутір засновано наприкінці XVII сторіччя запорозькими козаками, які селилися на території Дикого Поля. Хутір входив до складу Протовчанської паланки Війська Запорозького. Нині він розташований на території села Гречане Петриківського району. У межах комплексу знаходяться макет козацького укріплення «Січ» та три селянські садиби, збудовані наприкінці ХІХ сторіччя. В першій садибі - корчма та музей селянського побуту, друга - садиба гончара, а третя  -  оселя художника, справжнього майстра відомого на весь світ Петриківського розпису.

 

ІІІ.Актуалізація опорних знань.

Вчитель. Вирушаємо далі. Для того щоб дістатися другого дива Дніпропетровщини, ви повинні відповісти на деякі питання.

Фронтальне опитування «Думай – переможеш»
1.Як називається множина чисел до якої входять додатні, від?ємні числа та число нуль? (раціональні)

2.Усі додатні числа та число нуль називаються.. (невід?ємними)

3.З двох від?ємних чисел більше те..(яке ближче до нуля або те, яке стоїть правіше)

4.Сумою двох від?ємних чисел є число… (додатне)

5.Добутком двох від?ємних чисел є число…(додатне)

6.Сума двох протилежних чисел дорівнює….(нулю)

7.Добуток двох чисел з різними знаками є число…(від?ємне)

8.На яке число ділити не можна (на 0)

9.Модуль від?ємного числа є число..(додатне)

10.Добуток двох обернених чисел дорівнює…(одиниці)

11.Додатне чи від?ємне число нуль? (не додатне і не від?ємне)

12.Модуль якого числа дорівнює 0? (числа 0)

Вчитель. Ви впорались і з цим завданням. Тому час дізнатися про друге диво Дніпропетровщини – це китайгородські церкви.

Історична довідка(повідомляє учень)

 

Китайгородські церкви
Комплекс храмів у Царичанському районі складається з трьох мурованих бароккових церков - Успенської, Варваринської та Миколаївської. Найстаріші зі збережених - козацькі храми, споруджені коштом китайгородського сотника Павла Семенова у 60-х роках XVIII століття. Успенська і Варваринська за своїм композиційним рішенням не мають аналогів в українській архітектурі. Тетраконхова Миколаївська - споруджена за зразками, поширеними на Гетьманщині.
 

Вчитель. А тепер я пропоную виконати усний рахунок, знайти правильну відповідь та відповідну літеру,  і скласти назву третього дива Дніпропетровщини.

-7?2                 30 (Л)

-6?4                 -6 (І)

3?(-7)               -8(И)

4?(-2)               42(А)

-6?(-5)             -14(М)

-6?(-7)               15(І)

1?(-6)                 70(Н)

-1,5?(-2)            -21(Г)

-4?(-3)?(-1)        -24(О)

7?(-5)?(-2)           3(В)

-4?3?(-5)             -12(А)

-2?(-3)?(-4)?(-5)    0(Р)

-2,5?(-2)?3             60(А)

-4,5?(-2)?0             120(С)

-6?3,5?2                -120(А)

-5?(-6)?(-4)           -42(К)

 

МОГИЛА  ІВАНА  СІРКА – третє диво Дніпропетровщини

Історична довідка (повідомляє учениця)

Могила Івана Сірка
Нікопольщина - старовинний козацький край, на території якого знаходилися 5 із 8 Запорозьких Січей (нині їх територія затоплена Каховським водосховищем). Неподалік від села Капулівка встановили комплекс «Могила кошового отамана Івана Сірка». Пам’ятник одного з найвідоміших кошових отаманів та талановитого воєначальника спорудили в 1967 році, коли прах кошового і первісний надгробок з могили перенесли із зони руйнування узбережжя Каховського моря на Сторожову могилу.


Теги: раціональні числа, Тарасевич Н.М.
Навчальний предмет: Алгебра
Переглядів/завантажень: 540/178


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar