Головна » Алгебра

Множення раціональних чисел

Мета:  Ознайомити з правилами множення раціональних чисел, вчити використовувати їх на практиці;   Розвивати обчислювальні навички, мислення,пам’ять, увагу, спостережливість;  Виховувати організованість, активність, упевненість.

Тип уроку: Комбінований.  

 Форми роботи: групова, колективна, індивідуальна.                                          

Обладнання: підручник, дошка, дидактичний матеріал.

Хід уроку

І.Організаційний момент.

Перевірка готовності учнів до уроку.                                                              

Учитель. Доброго дня, я рада всіх вас бачити сьогодні. І сподіваюсь, що  ви теж прийшли на урок із гарним настроєм. Мені дуже хотілося, щоб слово УРОК викликало у вас тільки хороші асоціації:                                                             

У- успіх       Р – радість       О-  обдарованість      К- кмітливість.                                                                                

 ІІ. Мотивація знань.

Епіграфом до уроку я взяла слова Л.М.Толстого:  «Знання тільки знання, коли вони здобуваються зусиллям своїх думок, а не тільки пам’яттю».

      Бачу по ваших очах, що ви затаїли подих, зацікавились. Чим?Що чекає на сьогодні на уроці? Так. Вивчення нової теми, а це означає, що ви підніметесь на нову сходинку знань у світі математики. Тема  нашого уроку: «Множення раціональних чисел».                                                                                                              

 ІІІ. Актуалізація опорних знань.                                                                              

Перевірка домашнього завдання.

 Діти обмінюються зошитами і читають відповіді  домашніх завдань. В цей час учні перевіряють  відповіді своїх товаришів з відповідями на дошці.

1.Розв’яжи(слайд№1)

.                 2.Математична зарядка.

Вимоги до зарядки: діти заплющують очі; вчитель читає твердження; якщо правильне - учні повинні підняти руки вгору, якщо неправильне - простягти уперед. Учитель для себе фіксує прізвище учнів, які припустилися помилки, щоб пізніше провести корекцію знань із цих  питань. 

Твердження                                                                                                                      

1.Сума двох від’ємних чисел є число від’ємне.                                               

2.Якщо один із множників дорівнює нулю, то і добуток дорівнює нулю.   

3.Модуль числа є саме число.                                                                              

 4.Числа 4 і -4  протилежні.                                                                                 

5.Добуток чисел5 і 0,4 є число20.                                                                                            

     

  IV . Вивчення нового матеріалу.  

Задача. Температура повітря на цю годину підвищується на 2ᵒс.Зараз термометр показує 0ᵒс.Яку температуру повітря буде показувати через три години?                                                                                                                                         

Розв’язання.   (+2)+(+2)+(+2)=(+2)∙  (+ 3)=+6   

 Задача. Температура повітря знижується щогодини  на 2ᵒС.Зараз термометр показує 0ᵒс.Яку температуру повітря буде показувати через три години?                                                                                                                                        

Розв’язання.  

(-2)+(-2)+(- 2)=-6                                  

-2∙(+3)=-6                                  

Задача. Зараз температура повітря0ᵒС і  щогодини  підвищується на 2ᵒС.Зараз термометр показує 0ᵒс.Яку температуру повітря  показував термометр   три годин тому?                                                                                                                                        

Розв’язання.   +2∙  (- 3)=-6                                                                                            

Правила множення раціональних чисел (слайд №2) 

Це цікаво знати: (слайд №3)

    V.  Закріплення знань.  Вироблення вмінь.

1. Усні вправи:                                                                                                                       

1) Який знак має добуток:а) -5∙3,5;       б)-4∙(-5,2);   в) 6∙(-3,5)                                                     

2)Виконати множення:  а)7∙(-30);    б) -7∙(-3);        в)6∙(-5).                                                       

2.Робота біля дошки №  1072, №1078,  №   1088  .                                                       

3.Гра: « Хто скоріше»( робота в парах):( слайд №4)

4.Самостійна робота перевірочного характеру (слайд № 5)

                                                                                                                            

VI. Підбиття підсумків уроку. Оцінювання учнів.

Рефлексія.

 

VIІ. Домашнє завдання.( слайд № 6)

 

   Література

1.Програми для загальноосвітніх  навчальних  закладів. Математика 5-12 класи. – К.:Ірпінь, 2005.

2.Бевз Г.П., Бевз В.Г. Математика: 6 клас: підручник для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Генеза, 2006.

3. Тематичні і підсумкові контрольні роботи з математики для 6 класу: Методичний посібник.- Донецьк: Каштан, 2009.

3. О.В.Темченко, А.Н.Роганин. Тематическое оценивание: 6 класс:Тетрадь для зачётных работ.- Х.,: Мир детства, 2003.

4.Інтерактивні технології на уроках математики/Уклад. І.С.Маркова. – Х.Вид. група « Основа», 2009.


Теги: раціональні числа, Дмитрієва Г.І.
Навчальний предмет: Алгебра
Переглядів/завантажень: 119/24


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar