Головна » Алгебра

Множення десяткових дробів

Мета:

Сприяти закріпленню навичок множення десяткових дробів під час розв'язання вправ та задач;
Звернути увагу на окремі випадки множення десяткових дробів на 10, 100,…та  0,1; 0,01…
Сприяти розвитку обчислювальних навичок, логічного мислення, математичного мовлення, уваги, вміння спілкуватися під час роботи в парах та групах, під час кооперативного навчання.
Сприяти вихованню позитивної мотивації успіху наприкінці уроку (індивідуальний експрес-контроль), інтересу до знань з математики, відповідальності за доручену справу, власні досягнення та досягнення членів групи.

Обладнання: карта «Математичного океану»; магнітофон ; запис шуму океану; стікери.

Вислови про одне з правил учіння:

 «Вір у свої сили, виховуй волю»

« Не кажи – «не вмію», а кажи – «навчуся»».

Усна народна творчість

 

Тренер: Перед вами карта Математичного океану, на якій вказано маршрут від порту «Старт» до порту «Перемога».

Саме цей порт продемонструє перемогу над завданням та над собою.

 

І Вступна частина

Тренер: Почнемо за правилами тренінгу зі знайомства.

Але для цього об`єднаємося в дві команди.

Команду «Кмітливих» і команду «Винахідливих». Сидячи в крузі

промовляємо по черзі слова: «вітрильник», «човен»

 

ІІ Знайомство команд

 

«Кмітливі» труднощі долають (разом) ,

Вони завжди перемагають (разом).

Перемогу ми здобудемо (разом),

в боротьбі ми перші будемо (разом).

 

«Винахідливі» завжди (разом)

 сухими вийдуть із води (разом)

Важких завдань для нас немає (разом)  -

Сьогодні ми перемагаємо (разом) .

Тренер: Наше знайомство відбулося, тепер дізнаємося, за якими правилами будемо працювати на уроці.

Правила:

Завдання виконувати правильно і швидко. Всі завдання своєї команди записувати в зошиті.
Відповідати лаконічно.
Демонструвати позитивний настрій.

 

ІІІ Очікування

         Кожен із вас на рибках написав свої очікування від уроку, від себе, від тренера, чого маю досягти.

І зараз ви їх прикріпите в районі порту «Старт».

ІV Руханка

Тренер: Уявимо, що вас розділяє суша. Уявили що ви увійшли в море. Літо! Сонце припікає! Разом зі мною повторюємо  слова і рухи!

Раз, два ─ всі  пірнають, (присіли)

Три, чотири ─ виринають (піднялись).

П`ять, шість ─ на воді (рухами рук в сторони, імітуючи плавання)

Кріпнуть крила молоді (рухи руками як крила)

Дякую! Поаплодували самі собі !

 V Основна частин

Конкурс «Підготуй корабель»

Актуалізація знань відбувається в процесі гри «Карусель», в якій за допомогою інтерактивного кооперативного навчання команда хлопців одержить 2 бали за підготовку питань, а кожна дівчинка ─ додаткові бонуси (карточки) за правильну відповідь.

Середнє нерухоме коло ─ дівчата, обличчям до хлопців.

Зовнішнє (рухоме) коло ─ хлопці, обличчям до дівчат.

Рухаючись, хлопці вручають одне питання дівчинці, яка стоїть проти нього. Дівчата відповідають по черзі. Якщо відповідь правильна, карточка залишається у дівчинки (майбутній бонус).

Запитання:

Як помножити десятковий дріб на 10?

на 100?

на 1000?

Обчислити :       4,50 10

0,38 100

0,8 1000

 Як помножити десятковий дріб на  0,1?

на 0,01?

на 0,001?

Обчислити: 23,5 0,1

4,7 0,01

52,6 0,001

Назвати кількість десяткових знаків у добутку:

0,18 2,7;             2,3 0,2;               5,143 2,15.

Обчислити:

1,5 2;                  0,3 0,8;               0,05 1,2.

Дякую! Поаплодуємо самі собі!

VІ Практична частина

Конкурс «Обчислювальний острів»

Тренер: Кораблі готові, ми вирушаємо у подорож, зайнявши свої місця. На горизонті першим з'являється «Обчислювальний острів».

Для команд:

Робота  з підручником (Тарасенков Н.А., 5 кл.)

№1299

 

«Кмітливі» ─ групова робота

«Винахідливі» ─ групова робота

 

1)      4)        7)        

2,25  0,464  0,0168

Для відповіді делегують по одному учню

 

  2)        5)          9)

2,00   0,625   0,0864

 

(Та, яка виконує раніше працює усно №1301 (додаткові 2 бонуси)

(правильні:  1), 2), 3).)

Для капітанів (біля дошки демонструють)(індивідуальні завдання на карточках однакові)

Дидактична гра «Лото»

 

За умовою:  143 67=9581 ─ це вірно.

Треба поставити стрілки від умови до відповіді (зліва направо ), щоб кількість десяткових знаків була вірною.

 

14,3 6,7

14,3 0,67

0,143 0,67

1,43 0,67

9,581

95,81

0,9581

0,09581

 

Тренер: Молодці капітани одержують по 2 бонуси для команди і одному бонусу індивідуально.

Перед тим, як вирушити у подорож, знову необхідно відпочити.

Повторимо правила множення десяткових дробів на 10, 100, … і   0,1; 0,01; …, але у віршованій формі (хором) .

 

(У кожної групи на парті ( і на дошці ) є листи  з текстом вірша та  малюнком)

 

Множення                                          

На розрядну одиницю

Множення – чудова справа!

Стрибає кома – подивіться –

То наліво то направо.

 Скільки в множнику нулів

Стільки й робиться стрибків.

А стрибати має звичку

До нулів від одинички!

            0,1; 0,01; 0,001,                  10; 100; 1000,

 

Розуміння правила ще раз перевіряється у членів груп за допомогою вправ типу:

5,32    =53,2;       5,32       =532000;      5,32      = 0,532;       5,32       = 0,0532

 

Один з учнів на дошці вказує на приклад, а учні протилежної команди стоячи роблять рухи з притопом і прихлопом вліво (вправо) стільки кроків (хлопків) на стільки треба перенести кому.

         Для учнів, які біля дошки додатково усно №1302 і №1304 (індивідуальні завдання).

Конкурс «Мис Задачний»

Тренер: Увага! Ми наближаємося до «Мису Задачного». Тут розташоване рибацьке селище. На березі нам зустрілися два рибалки, які попросили нас обчислити вагу зловленої ними риби . (Підносять групам рибок із умовою задачі.)

 

І група ─ задачу

 1-го рибалки

 

Відомо, що рибалка 6 сіток скумбрії по 7,35 кг у кожній та 4 сітки камбали по 6,2 кг у кожній. Скільки кілограмів всього важив його улов?

 

[7,35 6+6,2 4=44,10+24,8=68,9 кг]

 

ІІ група ─ задачу

 2-го рибалки

 

Відомо, що рибалка спіймав 3 сітки сардини по 8,7 кг у кожній та 5 сіток тунця по 4,25 кг у кожній. Скільки всього кілограмів важив його улов?

 

[8,7 3+4,25 5=26,1+21,25=47,35]

Від кожної групи делегується один учень, який коментує розв'язок.

(За вірне розв'язання команда одержує 2  бали, а яка швидше ─ додатково ще 1 бал).

Під час розв`язання задач від кожної групи відходить по одному учню, імітуючи взяття їх в полон піратами. І розв'язують біля дошки індивідуально задачі геометричного виду, які є пропуском для звільнення з полону.

№ 1311   Р=4,65 8=37,2 см

№ 1313   19,4 8,22=159,468 см

Про це тренер об'являє  після завершення розв'язування задач, нагадуючи що, попереду є «Геометрична бухта» де розташовані пірати, які утримають членів команд. Допомогти у визволенні членів своєї групи з піратського полону намагається кожна група за допомогою  інтерактивної технології «Мікрофон».

№ 1303 виконано вірно (невірно)

1),  2),  4),  6) ─ вірно.

Розв'язавши всі вимоги піратів , повертають своїх членів групи на корабель.

VІІ Заключна частина.

Магічна хвилина

(елементи здоров'язбережувальних технологій)

Звучить запис шуму океану.

Тренер:     Долаючи перешкоди ви стомилися і зараз саме час відпочити.

Покладіть голови на руки. Заплющить очі. Розслабтеся, ви відчуваєте як ваше тіло стає важким і нерухомим . Воно поринає в реальну безодню океанських хвиль. Але це тільки момент відчуття.

Ви не забуваєте, що зараз урок математики. Ви знаєте правила, вмієте розв'язувати задачі і обчислювати приклади.

Це створює вам заряд енергії, який проходить через ваше тіло до мозку. Ви відчуваєте прилив сил, які наповнюють ваш організм .

А зараз… На рахунок 3 ви всі піднімете голови і почнете продуктивно працювати.

Увага! Один, два, три! І знову в путь, щоб відчути ситуацію успіху, діставшись порту «Перемога»!

VІІІ Зворотній зв'язок (2 хв.)

У кожної групи на партах тести, які виконуються групою. (Хто швидше і вірно 2 бали)

Завдання (2 хв. )

Обвести кружком букву, яка відповідає на вашу думку правильній відповіді.

 

І група

ІІ група

 

Скільки десяткових знаків потрібно відокремити комою в добутку в добутку

 

3,8 2,42  ?

2,73 1,54 ?

 

а) 1; б) 2; в) 3; г) 4

а) 1; б) 2; в) 3; г) 4

 

Виконайте множення:

 

а) 5,01; б) 5,1; в) 4,9; г) 6,1

а) 7,2; б) 7,02; в) 8,3; г) 6,9

 

Відповіді на дошці для самоперевірки:

 

Завдання з експрес-контролю (5 хвилин) типу:

 

1) 11,73 10=…

2) 0,003 0,1=…

3) 12,05 0,48=…

4) 7,05 85,26=…

а) 11,73; б) 117,3; в) 1,173; г) 1173.

а) 0,003; б) 0,03; в) 0,0003; г) 3.

а) 5,784; б) 0,5784; в) 0,5684; г) 5,684.

розв'язати

 

ІX Завершення

 

Тренер:

Кожен з членів групи бере свою рибку з очікуванням (якщо дозволяє час, то зачитують) і якщо очікування справдилися, переміщає її до порту «Перемога», а якщо не зовсім, то залишає її в морі, перед портом «Перемога» (ближче чи вдалині від нього).

 

Розташовуємося знов в коло, за допомогою «Мікрофона» завершити моє незакінчене речення:

 

Найбільш важливим відкриттям на уроці для мене було…
Сьогоднішній урок мені сподобався тому, що…

Тренер: А мені сподобалася ваша працьовитість, бажання підтримати один одного, проявлення взаєморозуміння та взаємодопомоги.

А завершити наш урок пропоную руханкою про море. Взялися за руки, випрямили їх перед собою і хитаючись то вліво то вправо, одночасно і синхронно повторюємо за мною:

…Море хвилюється раз,

Море хвилюється два,

Але дружбі немає кінця

Об'являється команда, яка перемогла, за колективну роботу, та індивідуальні оцінки.

 

Д/з п.31 с.276, повторити, с. 280 відповіді на питання, №1306, №1312, №1314, №1325.

P.S.  На тренінг бажано відвести два спарених уроки.

 

Використані джерела: 

Н.А.Тарасенкова  Підручник,  Математика, 5 кл., «Освіта», 2013

Н.А.Тарасенкова  Експрес-контроль з математики, 5 кл., «Освіта», 2013

О.О.Старова, І.С.Маркова, Мій конспект, Математика, 5 кл.,«Освіта», 2013

Журнал «Математика в школі»


Теги: дроби, Шаманська В.Н.
Навчальний предмет: Алгебра
Переглядів/завантажень: 114/15


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar