Головна » Алгебра |
Мета: Сприяти закріпленню навичок множення десяткових дробів під час розв'язання вправ та задач; Обладнання: карта «Математичного океану»; магнітофон ; запис шуму океану; стікери. Вислови про одне з правил учіння: «Вір у свої сили, виховуй волю» « Не кажи – «не вмію», а кажи – «навчуся»». Усна народна творчість
Тренер: Перед вами карта Математичного океану, на якій вказано маршрут від порту «Старт» до порту «Перемога». Саме цей порт продемонструє перемогу над завданням та над собою.
І Вступна частина Тренер: Почнемо за правилами тренінгу зі знайомства. Але для цього об`єднаємося в дві команди. Команду «Кмітливих» і команду «Винахідливих». Сидячи в крузі промовляємо по черзі слова: «вітрильник», «човен»
ІІ Знайомство команд
«Кмітливі» труднощі долають (разом) , Вони завжди перемагають (разом). Перемогу ми здобудемо (разом), в боротьбі ми перші будемо (разом).
«Винахідливі» завжди (разом) сухими вийдуть із води (разом) Важких завдань для нас немає (разом) - Сьогодні ми перемагаємо (разом) . Тренер: Наше знайомство відбулося, тепер дізнаємося, за якими правилами будемо працювати на уроці. Правила: Завдання виконувати правильно і швидко. Всі завдання своєї команди записувати в зошиті.
ІІІ Очікування Кожен із вас на рибках написав свої очікування від уроку, від себе, від тренера, чого маю досягти. І зараз ви їх прикріпите в районі порту «Старт». ІV Руханка Тренер: Уявимо, що вас розділяє суша. Уявили що ви увійшли в море. Літо! Сонце припікає! Разом зі мною повторюємо слова і рухи! Раз, два ─ всі пірнають, (присіли) Три, чотири ─ виринають (піднялись). П`ять, шість ─ на воді (рухами рук в сторони, імітуючи плавання) Кріпнуть крила молоді (рухи руками як крила) Дякую! Поаплодували самі собі ! V Основна частин Конкурс «Підготуй корабель» Актуалізація знань відбувається в процесі гри «Карусель», в якій за допомогою інтерактивного кооперативного навчання команда хлопців одержить 2 бали за підготовку питань, а кожна дівчинка ─ додаткові бонуси (карточки) за правильну відповідь. Середнє нерухоме коло ─ дівчата, обличчям до хлопців. Зовнішнє (рухоме) коло ─ хлопці, обличчям до дівчат. Рухаючись, хлопці вручають одне питання дівчинці, яка стоїть проти нього. Дівчата відповідають по черзі. Якщо відповідь правильна, карточка залишається у дівчинки (майбутній бонус). Запитання: Як помножити десятковий дріб на 10? на 100? на 1000? Обчислити : 4,50 10 0,38 100 0,8 1000 Як помножити десятковий дріб на 0,1? на 0,01? на 0,001? Обчислити: 23,5 0,1 4,7 0,01 52,6 0,001 Назвати кількість десяткових знаків у добутку: 0,18 2,7; 2,3 0,2; 5,143 2,15. Обчислити: 1,5 2; 0,3 0,8; 0,05 1,2. Дякую! Поаплодуємо самі собі! VІ Практична частина Конкурс «Обчислювальний острів» Тренер: Кораблі готові, ми вирушаємо у подорож, зайнявши свої місця. На горизонті першим з'являється «Обчислювальний острів». Для команд: Робота з підручником (Тарасенков Н.А., 5 кл.) №1299
«Кмітливі» ─ групова робота «Винахідливі» ─ групова робота
1) 4) 7) 2,25 0,464 0,0168 Для відповіді делегують по одному учню
2) 5) 9) 2,00 0,625 0,0864
(Та, яка виконує раніше працює усно №1301 (додаткові 2 бонуси) (правильні: 1), 2), 3).) Для капітанів (біля дошки демонструють)(індивідуальні завдання на карточках однакові) Дидактична гра «Лото»
За умовою: 143 67=9581 ─ це вірно. Треба поставити стрілки від умови до відповіді (зліва направо ), щоб кількість десяткових знаків була вірною.
14,3 6,7 14,3 0,67 0,143 0,67 1,43 0,67 9,581 95,81 0,9581 0,09581
Тренер: Молодці капітани одержують по 2 бонуси для команди і одному бонусу індивідуально. Перед тим, як вирушити у подорож, знову необхідно відпочити. Повторимо правила множення десяткових дробів на 10, 100, … і 0,1; 0,01; …, але у віршованій формі (хором) .
(У кожної групи на парті ( і на дошці ) є листи з текстом вірша та малюнком)
Множення На розрядну одиницю Множення – чудова справа! Стрибає кома – подивіться – То наліво то направо. Скільки в множнику нулів Стільки й робиться стрибків. А стрибати має звичку До нулів від одинички! 0,1; 0,01; 0,001, 10; 100; 1000,
Розуміння правила ще раз перевіряється у членів груп за допомогою вправ типу: 5,32 =53,2; 5,32 =532000; 5,32 = 0,532; 5,32 = 0,0532
Один з учнів на дошці вказує на приклад, а учні протилежної команди стоячи роблять рухи з притопом і прихлопом вліво (вправо) стільки кроків (хлопків) на стільки треба перенести кому. Для учнів, які біля дошки додатково усно №1302 і №1304 (індивідуальні завдання). Конкурс «Мис Задачний» Тренер: Увага! Ми наближаємося до «Мису Задачного». Тут розташоване рибацьке селище. На березі нам зустрілися два рибалки, які попросили нас обчислити вагу зловленої ними риби . (Підносять групам рибок із умовою задачі.)
І група ─ задачу 1-го рибалки
Відомо, що рибалка 6 сіток скумбрії по 7,35 кг у кожній та 4 сітки камбали по 6,2 кг у кожній. Скільки кілограмів всього важив його улов?
[7,35 6+6,2 4=44,10+24,8=68,9 кг]
ІІ група ─ задачу 2-го рибалки
Відомо, що рибалка спіймав 3 сітки сардини по 8,7 кг у кожній та 5 сіток тунця по 4,25 кг у кожній. Скільки всього кілограмів важив його улов?
[8,7 3+4,25 5=26,1+21,25=47,35] Від кожної групи делегується один учень, який коментує розв'язок. (За вірне розв'язання команда одержує 2 бали, а яка швидше ─ додатково ще 1 бал). Під час розв`язання задач від кожної групи відходить по одному учню, імітуючи взяття їх в полон піратами. І розв'язують біля дошки індивідуально задачі геометричного виду, які є пропуском для звільнення з полону. № 1311 Р=4,65 8=37,2 см № 1313 19,4 8,22=159,468 см Про це тренер об'являє після завершення розв'язування задач, нагадуючи що, попереду є «Геометрична бухта» де розташовані пірати, які утримають членів команд. Допомогти у визволенні членів своєї групи з піратського полону намагається кожна група за допомогою інтерактивної технології «Мікрофон». № 1303 виконано вірно (невірно) 1), 2), 4), 6) ─ вірно. Розв'язавши всі вимоги піратів , повертають своїх членів групи на корабель. VІІ Заключна частина. Магічна хвилина (елементи здоров'язбережувальних технологій) Звучить запис шуму океану. Тренер: Долаючи перешкоди ви стомилися і зараз саме час відпочити. Покладіть голови на руки. Заплющить очі. Розслабтеся, ви відчуваєте як ваше тіло стає важким і нерухомим . Воно поринає в реальну безодню океанських хвиль. Але це тільки момент відчуття. Ви не забуваєте, що зараз урок математики. Ви знаєте правила, вмієте розв'язувати задачі і обчислювати приклади. Це створює вам заряд енергії, який проходить через ваше тіло до мозку. Ви відчуваєте прилив сил, які наповнюють ваш організм . А зараз… На рахунок 3 ви всі піднімете голови і почнете продуктивно працювати. Увага! Один, два, три! І знову в путь, щоб відчути ситуацію успіху, діставшись порту «Перемога»! VІІІ Зворотній зв'язок (2 хв.) У кожної групи на партах тести, які виконуються групою. (Хто швидше і вірно 2 бали) Завдання (2 хв. ) Обвести кружком букву, яка відповідає на вашу думку правильній відповіді.
І група ІІ група
Скільки десяткових знаків потрібно відокремити комою в добутку в добутку
3,8 2,42 ? 2,73 1,54 ?
а) 1; б) 2; в) 3; г) 4 а) 1; б) 2; в) 3; г) 4
Виконайте множення:
а) 5,01; б) 5,1; в) 4,9; г) 6,1 а) 7,2; б) 7,02; в) 8,3; г) 6,9
Відповіді на дошці для самоперевірки:
Завдання з експрес-контролю (5 хвилин) типу:
1) 11,73 10=… 2) 0,003 0,1=… 3) 12,05 0,48=… 4) 7,05 85,26=… а) 11,73; б) 117,3; в) 1,173; г) 1173. а) 0,003; б) 0,03; в) 0,0003; г) 3. а) 5,784; б) 0,5784; в) 0,5684; г) 5,684. розв'язати
ІX Завершення
Тренер: Кожен з членів групи бере свою рибку з очікуванням (якщо дозволяє час, то зачитують) і якщо очікування справдилися, переміщає її до порту «Перемога», а якщо не зовсім, то залишає її в морі, перед портом «Перемога» (ближче чи вдалині від нього).
Розташовуємося знов в коло, за допомогою «Мікрофона» завершити моє незакінчене речення:
Найбільш важливим відкриттям на уроці для мене було… Тренер: А мені сподобалася ваша працьовитість, бажання підтримати один одного, проявлення взаєморозуміння та взаємодопомоги. А завершити наш урок пропоную руханкою про море. Взялися за руки, випрямили їх перед собою і хитаючись то вліво то вправо, одночасно і синхронно повторюємо за мною: …Море хвилюється раз, Море хвилюється два, Але дружбі немає кінця Об'являється команда, яка перемогла, за колективну роботу, та індивідуальні оцінки.
Д/з п.31 с.276, повторити, с. 280 відповіді на питання, №1306, №1312, №1314, №1325. P.S. На тренінг бажано відвести два спарених уроки.
Використані джерела: Н.А.Тарасенкова Підручник, Математика, 5 кл., «Освіта», 2013 Н.А.Тарасенкова Експрес-контроль з математики, 5 кл., «Освіта», 2013 О.О.Старова, І.С.Маркова, Мій конспект, Математика, 5 кл.,«Освіта», 2013 Журнал «Математика в школі»
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |