Головна » Алгебра

Методика перетворення цілих виразів

ПЕРЕТВОРЕННЯ ЦІЛИХ ВИРАЗІВ Пригадаємо, які два обернені види перетворень ми здійснюємо під час роботи з цілими виразами: Записати вираз у вигляді многочлена (суми); Перетворити многочлен (суму) у добуток (розкласти на множники). Скористаємось підручником: Бевз Г.П., Бевз В.Г. Алгебра: Підручник для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Зодіак-ЕКО, 2007. – 304 с.: іл.

Отже, можна виділити такі способи тотожних перетворень цілого виразу у многочлен розкриття дужок; зведення подібних членів многочлена; перетворення одночленів у одночлени стандартного вигляду; додавання і віднімання многочленів; множення одночлена на многочлен та многочлена на многочлен; застосування формул скороченого множення.

Нагадуємо способи перетворення суми в добуток (розкладання на множники) Винесення спільного множника за дужки; Застосування формул скороченого множення; Групування та деякі спеціальні прийоми (перегрупування, зведення до різниці квадратів).

Перевіримо домашнє завдання за допомогою тесту:

Для результативної роботи розділимось на групи І група: Застосування різних способів розкладання многочленів на множники ІІ група: Виділення повного квадрата двочлена ІІІ група: Розв’язування рівнянь із застосуванням різних способів покрокового перетворення виразів ІV група: Доведення подільності

Завдання для І групи 1. Повторіть за підручником або зошитом теорію: алгоритм застосування різних способів розкладання многочленів на множники. 2. Використовуючи повторений алгоритм, розкладіть на множники:

Завдання для ІІ групи 1. Повторіть формули квадрата двочлена і алгоритм виділення квадрата двочлена з квадратного тричлена; 2. а) подайте у вигляді квадрата двочлена б) виділить квадрат двочлена з виразу в) яких значень набуває вираз, здобутий у попередньому прикладі? Яке значення є найменшим? При якому значенні змінної вираз набуває цього значення?

Завдання для ІІІ групи 1. Повторіть: 1) як звести розв’язування рівняння до розв’язування лінійного рівняння з однією змінною; 2) як розв’язати рівняння, якщо ліва частина його є добутком двох або більше лінійних множників, а права частина є нулем; 3) яку властивість використати, щоб розв’язати рівняння, якщо ліва частина є сумою двох невід’ємних доданків, а права — нулем. 2. Розв’яжіть рівняння і прокоментуйте хід розв’язання.

Завдання для ІV групи 1.Повторіть: Яке число називають дільником даного числа? Як довести, що вираз А ділиться на дане число? 2.Доведіть, що: 1) при кожному цілому значенні n значення виразу не ділиться на 6: 2) значення виразу ділиться на дане число д*) різниця квадратів двох цілих чисел, які не діляться на 3, кратна 3.

Групи готові звітувати про свою роботу. Але, можливо, трохи втомилися? То ж час і відпочити: пропоную хвилини релаксу, увага на екран:

Усі групи працювали добре, перевіримо рівень засвоєння матеріалу за допомогою комп'ютерного тесту

Підведення підсумків: Ми гарно працювали, закріпили і вдосконалили вміння та навички перетворення цілих виразів, навчились застосувати цы перетворення при розв'язуванні завдань різного рівня. Готові то тематичного контролю знань.

Домашнє завдання № 1. Спростіть вираз: № 2. Розкладіть на множники: Доведіть, що: 1) вираз набуває лише від’ємних значень; 2) якщо число n від ділення на 5 дає остачу 3, а число m остачу 4; число ділиться на 5.

Роботу виконала: Джерела Бевз Г.П., Бевз В.Г. Алгебра: Підручник для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Зодіак-ЕКО, 2007. – 304 с.: іл. Бабенко С.П. Уроки алгебри. 7 клас/ – Х.: Вид. група «Основа», 2007.- 288 с. Левицька Наталія Олександрівна, вчитель математики Теофіпольської ЗОШ І-ІІІ ст. №2, смт Теофіполь Хмельницької області


Теги: методика перетворення, многочлен, Левицька Н.О.
Навчальний предмет: Алгебра
Переглядів/завантажень: 539/141


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar