Головна » Алгебра

Логарифмічна функція. Урок з алгебри для 11 класу

Мета: 

узагальнити та систематизувати знання  й навички учнів з теми «Логарифмічна функція»;
розвивати логічне мислення, навички колективної та самостійної роботи, уміння розраховувати свої сили і оцінювати свої можливості, спонукати до самоконтролю, взаємоконтролю;
виховувати культуру математичної мови, наполегливість, самостійність, контролювати увагу на всіх етапах уроку.

Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань.

Обладнання:

презентація;
 вислови;
 таблиця-стенд;
 завдання для самостійної роботи;
бланки для відповідей

Х І Д  У Р О К У

І. Мотивація навчання.

Сьогодні на уроці ми повинні узагальнити та систематизувати знання з теми «Логарифмічна функція», закріпити й відкоригувати уміння й навички розв’язувати логарифмічні рівняння та нерівності. І.Хіксон говорив: «Якщо відразу не має успіху, то спробуйте ще і ще». Це повинно вас застерегти від можливого розчарування та невдач. І тому, обчислюйте, міркуйте, міркуйте раціонально, пам’ятаючи, що «швидкість потрібна, а поквапливість – шкідлива». «Ті люди, що засвоїли принципи математики, мають на один орган чуття більше, ніж інші смертні». Кожен з вас має бланк відповідей, який треба заповнити протягом уроку.

ІІ. Актуалізація навчальної діяльності учнів.

Чи є запитання по домашньому завданню? (Якщо є, то вчитель відповідає на них разом з учнями)
Повторення теоретичного матеріалу за допомогою презентації.

Що таке логарифм числа?
Яких значень набуває під логарифмічний вираз?
Хто винайшов логарифми?
Обчисліть .
Назвіть основні властивості логарифмів.
Яка функція називається логарифмічною?
Як називається графік логарифмічної функції?
Якою є функція ?
Чи збігаються графіки функцій f(x)= 1-x і ? Чому?
Знайдіть помилку

ІІІ. Узагальнення й систематизація знань.

Виконання тестових завдань з занесенням у бланк відповідей

 

Логарифмічні рівняння.

Які рівняння називаються логарифмічними?
Що треба враховувати при розв’язанні таких рівнянь?
Назвіть основні способи розв’язування логарифмічних рівнянь.

Розв’яжіть рівняння (учень біля дошки)  
Презентація учнем завдання (ЗНО). Розв’яжіть рівняння . У відповідь запишіть кількість коренів цього рівняння, які належать відрізку

Фізкультхвилинка.

На наступному етапі уроку нам належить бути уважними. Ми розглянули логарифмічну функцію , якщо а>1, то функція зростає. Покажемо це. (вчитель плавно показує як функція зростає). Якщо 0<a<1, то функція спадає. Покажемо це. Тепер ускладнимо роботу. Я називаю функцію, а ви показуєте її монотонність рухами. 

Логарифмічні нерівності.

Які нерівності називаються логарифмічними?
Що треба враховувати при їх розв’язанні?

Розв’яжіть нерівність (учень біля дошки) 
Презентація учнем завдання (ЗНО). Розв’яжіть нерівність . У відповідь запишіть суму всіх цілих розв’язків цієї нерівності.

Виконання завдань ІІ і ІІІ рівнів складності  з занесенням у бланк відповідей.

ВАРІАНТ  1

 2. (з відкритою відповіддю). Розв’яжіть нерівність . У відповідь запишіть кількість цілих розв’язків цієї нерівності.

(з розгорнутим розв’язанням).  Розв’яжіть рівняння .

ВАРІАНТ  2

(з відкритою відповіддю). Розв’яжіть нерівність . У відповідь запишіть кількість цілих розв’язків цієї нерівності.
(з розгорнутим розв’язанням).  Розв’яжіть рівняння .

 

ІУ. Підсумок уроку.

Рефлексія.

Яке завдання було найскладнішим? Найлегшим? Найцікавішим?
Чого не вистачило для успішного розв’язання завдань?

Взаємоперевірка завдань самостійної роботи за готовими спроектованими відповідями.
Підведення підсумків уроку,  виставлення оцінок. «Зближення теорії з практикою дає найблаготворніше результати», в чому ми й переконалися сьогодні на уроці.

 

У. Домашнє завдання.

Розв’яжіть нерівність


Теги: логарифмічна функція, Трусова О.М.
Навчальний предмет: Алгебра
Переглядів/завантажень: 169/47


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar