Головна » Алгебра |
Мета: систематизувати та узагальнювати матеріал, опрацьований на попередніх уроках, повторити, уточнити нові поняття; систематизувати та узагальнювати знання, отримані учнями в процесі вивчення теми. розвивальні: розвивати увагу, мислення, пам'ять, культуру математичного мовлення; вміння працювати самостійно, в парах, вміння спілкуватися, допомагати іншим, аналізувати ситуацію, оцінювати свої дії та дії інших учнів; вміння і навички щодо розв'язування завдань та їх оформлення; продовжувати розвивати загальноосвітні навички; сприяти розвитку комунікативної, інформаційної, соціальної, полікультурної компетентностей, а також самоосвіти й саморозвитку продуктивної творчої діяльності; виховні: виховувати уважність, кмітливість, акуратність, працьовитість, самостійність, дисциплінованість, самокритичність. Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, умінь, навичок. Методи: словесні: розповідь, бесіда, використання ключових слів, коментар до використання вправ, самооцінка, взаємонавчання, методи мотивації, збудження інтересу; наочні: робота з роздавальним матеріалом, бланк самооцінювання. практичні: розв'язування вправ, самостійна робота, робота в парах, метод повторення, поступового ускладнення завдань. Оцінюється: рівень навчальних досягнень учнів. Організаційно-психологічна частина. Підготовка до свідомої навчальної праці: постановка мети, актуалізація опорних знань, умінь.
Обладнання: картки з індивідуальними завданнями, комп'ютер, таблиці. ХІД УРОКУ І.Організаційний момент Учитель вітається з учнями та перевіряє готовність до уроку. ІІ. Мотивація навчальної діяльності Сьогодні ми підіб’ємо підсумки вивчення теми «Квадратична функція, її графік і властивості». Я сподіваюсь на успішну працю, що на уроці ми зможете показати свої знання вміння, кмітливість, то ж будьте уважними, думайте, запитуйте, пропонуйте, оскільки нам разом з вами йти шляхом до істини. Я хочу,щоб на цьому уроці ви показали наскільки ви компетентні в даній темі, тобто як ви володієте необхідною інформацією і вмієте застосувати набуті знання і досвід.
Сьогодні на уроці алгебри ми будемо працювати разом і розраховую на вашу підтримку та допомогу. Кожному з вас хочу побажати,щоб на цьому уроці ви були «У»- успішними «С» - спокійними «П» - прогресивними «І» - ініціативними «Х» - хоробрими
У класі ви розмістилися попарно, тому протягом уроку, якщо є бажання, можна всі питання обговорювати в парах. Підготуємо наші зошити до роботи. Пам’ятайте, що під час роботи з діловою документацією,її треба вести старанно, охайно, уважно ставитися до цієї справи. (запис дати та теми) Одинадцяте грудня Класна робота Тема:Квадратична функція, її графік і властивості.
ІІІ.Актуалізація опорних знань Узагальнення і повторення раніше здобутих знань Розминка
1.Дайте означення квадратичної функції 2.Що є графіком квадратичної функції 3.Як визначити напрям гілок параболи? 4.Можливі способи побудови графіка функції у=ах?+вх.+с, (а≠0) 5.Назвіть формули для обчислення вершин параболи 6.Вісь симетрії параболи 7.Як знайти точки перетину параболи з осями координат 8.Назвіть область визначення функції (а>0) 9. Назвіть область визначення функції (а<0) 10.Назвіть проміжки зростання та спадання функцій (а>0) 11. Назвіть проміжки зростання та спадання функцій (а<0)
12.Назвіть проміжки знак осталості функцій (рис. 3) 13.Нулі функції рис.3 14.Назвіть проміжки знак осталості функцій (рис. 4) 15.Нулі функції рис.4
ІV. Актуалізація знань і навичок Конкурс знавців квадратичної функції
Учням пропонуються графіки квадратичних функцій, і за цими графіками треба відповісти на запитання: 1.вказати знак першого коефіцієнта; 2.вказати знак дискримінанта; 3. вказати, чому дорівнює знак вільного члену. Конкурс графоманів
Встановіть відповідність між графіками функцій і формулами, які їх задають у= х?-4
Відповідь. Запишіть двоцифровими числами: 1-ша цифра – номер функції; 2-га цифра - номер відповідного графіка
Починаємо працювати У кого не вийшло – не хвилюйтесь, люди вчаться на своїх помилках (див. додаток)
V. Закріплення вмінь та навичок
(Практикум. Розв’язування стандартної задачі)
№ 1. Побудуйте графік функції у= 3х-2х-х? Користуючись графіком, знайдіть: А) множину значень функції; Б) проміжок, на якому функція спадає В) при яких значеннях х функція набуває додатих значень
Розв’язування цікавої задачі №2. Малюємо графіками функцій:
3 при -5 ≤ х < - 2; (капелюх жовтого кольору, кольор віри та оптимузму ) у= - х? + 7 при – 2 ≤ х ≤ 2;
3 при 2 ≤ х < 2 Розв’язування нестандартних вправ.
Приклад № 3 Побудуйте графік функції
Приклад № 4 На рисунку зображено графік квадратичної функції
у=ах?+вх.+с, визначте знак кожного з параметрів а,в,с.
Рис7.
Приклад № 5 Побудуйте параболу
У= │х? - 6х + 5│
VІ. Підсумки уроку
Закінчуючи урок, хочу подякувати вам за знання, вміння, способи діяльності, рецепти досягнення успіху. Діти на початку уроку я Вам запропонувала бути
- успішними - спокійними - прогресивними - ініціативними - хоробрими Якими ви почували себе на цьому уроці. Діти оголошують картку самооцінки. З вашої самооцінки бачу, що кожен з вас досяг успіху. Хочу щоб Ви зрозуміли, що бажала я всім вам «Успіху». Успіх в розглянутій нами теми це і є ваша компетентність, ви володієте необхідною інформацією і вмієте застосовувати набуті знання і досвід. Емблемою нашого уроку обираю наш капелюшок жовтого кольору, кольору віри та оптимізму. Тому хочу подякувати вам за урок, ще раз побажати успіху, сказати,що я вірю у ваш успіх. На згадку про наш урок візьміть капелюшок з іще одним рецептом успіху. «Успіх це тільки 10 % таланту і 90% щоденної наполегливої праці.»
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |