Головна » Алгебра

Формула коренів квадратного рівняння

Мета: формувати вміння та навички з розв'язування квадратних рівнянь; розвивати уміння вибирати раціональний спосіб розв'язування рівнянь, наполегливість, логічне мислення, цікавість.

Обладнання: стенди «Квадратні рівняння», «Квадрати натуральних чисел від 0 до 99», плакат «Квадратні рівняння», картки із завданнями.

Тип уроку. Формування вмінь і навичок

Епіграф:  Ніколи не втрачай терпіння – це останній ключ, що відкриває двері.

                                                                        ( А. де Сент - Екзюпері)

                               Хід уроку

  Оноре де Бальзак сказав, щоб дійти до мети, треба найперше йти. Ми також будемо йти до своєї мети, відтворивши перш за все матеріал попередніх уроків.

            Рівняння, рівняння, рівняння -

             На кожному кроці вони.

             Тобі допоможуть із складної ситуації

              Вихід правильний знайти!

 

             Вони, мов той ключик чарівний,

             Відкрили світ дивний-предивний,

             Усім допомогли зрозуміти,

             Що з ними потрібно дружити. 

Чи дружите ви з рівняннями домашніх завдань?

Увага! Кросворд  «Перевіряю себе»

Запитання

Рівняння, що має вигляд ах2+вх+с=0, де х - змінна,   а,в,с- довільні числа, причому а 0, називають…

                                                                            (квадратним)

Вираз в2-4ас називають …квадратного рівняння

                                                                           (дискримінантом)

Якщо у квадратному рівнянні перший коефіцієнт дорівнює 1, то його називають…                                                (зведеним)
Квадратне рівняння називають ще рівнянням другого…

                                                                                 ( степеня)

Якщо дискримінант квадратного  рівняння дорівнює нулю, то рівняння має один…                                                               ( корінь) 
 Якщо хоча б один з коефіцієнтів в або с  квадратного рівняння дорівнює нулю, то рівняння називають…                                ( неповним)      
 Для обчислення коренів квадратного рівняння існує…

                                                                                     ( формула)   

Якщо значення виразу в2-4ас є від'ємним числом,   то рівняння не має ….коренів

                                                                                         ( дійсних)       

Число а в квадратному рівнянні називають першим….

                                                                                          ( коефіцієнтом)     

  Квадратне рівняння має два корені, якщо дискримінант є …. числом

                                                                                        ( додатним)

  Який термін з латинської мови перекладається як  «розрізняючий»

                                                                                         ( дискримінант)

   Якщо все виконав, то ти ….

                                                                                              ( молодець) 

 

 

Лірична хвилинка. До роботи запрошуємо Інну, яка дружить з математикою і любить поезію.

      Щоб рівняння розв'язати

      Треба формулу всім знати.

       Ще й знайти дискримінант-

      Не ховайте свій талант.

 

     Якщо він у вас додатній,

    То два розв'язки  знайдеш.

    Зможеш  точно розв’язати,

    Шляхом правильним підеш.

 

     Якщо нуль – усе простіше:

    Один  корінь шукай швидше.

    А якщо  дискримінант

   Має ще від'ємний знак.

    То роботі вже кінець –

    Зовсім розв’язків немає.

   А ти учениця - молодець!

 

Перевірили. Відтворили. Далі крокуємо до мети. Поміркуємо над очікуваними результатами.  Хто бажає озвучити свої міркування…

А я очікую від вас активності, розуміння матеріалу, хороших знань.  Мислимо логічно.  ( див. слайд 1)

В роботу включаються рецензенти.

Крокуємо далі. Працюємо в парах ( див. слайд 2). Перевірку здійснимо коментуванням з місця.

 Матеріал  сьогоднішнього уроку досліджувала Оксана ( див. слайд 3 ) і вона пропонує розв’язати  рівняння за новою формулою.

Працювали старанно. Не все вдавалося з першого разу. Математика потребує терпіння, терпіння і ще раз терпіння.

Сент-Екзюпері сказав, що ніколи не втрачай терпіння – це  останній ключ, що відкриває двері. Скористаємось цим ключем. ( див. слайд 4)

Наступний наш крок – математичний диктант. (див. слайд 5)

                                Рівняння – це не просто рівність

                                З однією змінною чи кількома.

                                Рівняння – це думок активність,

                                Це інтелекту боротьба.

Активною думкою працювали сьогодні:

 Оксана – досліджувала тему уроку, визначала кількість коренів у рівнянні, рецензувала відповіді учнів.

Тетяна – розв’язувала рівняння за новою формулою, працювала біля дошки при виконанні математичного  диктанту, рецензувала відповіді учнів.

Крім того, активними були ще багато учнів, на наступному уроці попрацюють і будуть оцінені, також буде враховано правильність кросворду «Перевіряю себе».

Тож будьте творчими, активно розвивайтесь.

Долайте труднощі у своєму житті,

Але з рівняннями, прошу, не розлучайтесь,

Вони послужать вам ще в майбутті.

Дуже близькому майбутті, тому що вдома прочитати параграф 41, повторити параграф 40, виконати завдання  №327, №329

Історичну довідку про Француа  Вієта підготує Катерина.

На початку уроку ми з вами мріяли про результати. Чи здійснилися наші очікування? Відповіді учнів.

А я задоволена Вашою роботою на уроці. Ви активні і працьовиті. Дякую.


Теги: квадратні рівняння, Жакун В.Ф.
Навчальний предмет: Алгебра
Переглядів/завантажень: 210/16


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar